راه‌اندازی تدبیرخانه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد راه‌اندازی تدبیرخانه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مطرح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران، سید صالح هاشمی گلپایگانی رئیس مرکز جذب و امور هیات علمی، احمد یارمحمدی معاون سابق آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، محسن مومنی شریف، عظیم ابراهیم پور و معصومه آباد از اعضای شورا و سیدرضا موسوی نیا نماینده حوزه ریاست امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر جهان بین در این جلسه با گرامیداشت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و همچنین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های مختلفی را به‌مناسبت بزرگداشت شهادت قاسم سلیمانی در نظر گرفته و با نامگذاری یک هفته به‌عنوان بزرگداشت شهادت این سردار و مکتب مقاومت، تلاش دارد نقش بسزایی در راستای تبیین ابعاد مختلف این سردار شهید و مکتب قاسم سلیمانی ایفا کند.

وی با بیان اینکه از 13 الی 18 دی ماه به عنوان هفته بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی نامگذاری شده است، افزود: 13 دی به نام «حاج قاسم سلیمانی و دفاع از نظام انقلابی»، 14 دی به نام «حاج قاسم سلیمانی و ولایت فقیه»، 15 دی به نام «حاج قاسم سلیمانی و استمرار اندیشه و عمل امام راحل در اندیشه و عمل رهبر انقلاب»، 16 دی به نام «حاج قاسم و فداکاری برای مردم»، 17 دی به نام «حاج قاسم سلیمانی و نرم افزار مقاومت» و 18 دی به نام «حاج قاسم؛ قهرمان ملی» را نامگذاری کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه دانشگاهیان تبیین مختصات مکتب حاج‌قاسم سلیمانی است. باید این مکتب را برای جامعه به روشنی و به خوبی تبیین کنیم.

دکتر جهان بین در ادامه پیشنهاد راه اندازی تدبیرخانه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مطرح کرد و گفت: این تدبیرخانه باید روی فرآیند جذب و به کارگیری اساتید درس آشنایی با ارزش های دفاع مقدس نظارت داشته باشد و دوره هایی را برای اساتید برگزار کند.

وی ادامه داد: مؤثرترین قطب اثرگذار در دانشگاه ها بعد از سلوک مدیران، استادان هستند. باید از توانمندی استادان متخصص متعهد که دغدغه این کشور را دارند، بهره ببریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سرفصل دروس آشنایی با دفاع مقدس بسیار با اهمیت است و باید بدانیم برای جذب و علاقه مندی بیشتر دانشجویان چه مباحثی را در کلاسهای آموزشی ارائه دهیم. همچنین باید از تجارب سایر کشورها در این زمینه استفاده کنیم.

دکتر جهان بین تأکید کرد: برگزاری و مصوبات جلسات شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی بسیار حائز اهمیت است، چرا که تصمیمات این شورا در مقیاس ملی اثرگذار است.

در ادامه این جلسه احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در همه واحدهای دانشگاهی خود در سراسر کشور دارای مجموعه شاهد و ایثارگر است که موظف به حمایت از جامعه هدف یعنی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی مجموعه شاهد و ایثارگر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه دروس آشنایی با دفاع مقدس در کشور سردمدار و پیشتاز است.

 هاشمی گلپایگانی رئیس مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در این جلسه با تأکید بر خروجی کلاسهای درس آشنایی با دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: باید عملکرد اساتید این حوزه به طور مرتب ارزیابی و رصد شود. نقاط قوت و ضعف ها کلاسها باید بررسی و آسیب شناسی شود.

مؤمنی شریف نیز در این جلسه گفت: دفاع مقدس موتور محرکه انقلاب اسلامی است و باید درس آشنایی با دفاع مقدس از سوی سازمان ها و نهادها حمایت شود.

همچنین آباد با بیان اینکه درس آشنایی با دفاع مقدس سبب احیاء فرهنگ ایثار، شهادت، اخلاص و پایداری می شود، افزود: نخستین هدف درس آشنایی با دفاع مقدس، باید باورپذیری باشد. همچنین باید شیوه ارائه مطالب متناسب با زمان تغییر یابد.

موسوی نیا در این جلسه تأکید کرد: جلسات شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی باید کاربردی تر و عملیاتی شود و با برنامه ریزی پیش رود.

 ابراهیم پور نیز با تأکید بر اینکه باید مباحث و مطالب دفاع مقدس را برای دانشجویان جذاب کنیم، اظهار داشت: در حوزه دفاع مقدس باید سرفصل ها را متناسب با رشته ها تعریف کنیم تا برای دانشجویان جاذبه ایجاد و علاقه مند شوند.

 یارمحمدی در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی کامل از روند اجرایی درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ها پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085541

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =