ارتقای کیفیت دانشگاه با اجرای دستورالعمل ها، نظارت و ارزشیابی مستمر

مدیر کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه 6 دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر حرکت واحد ها و مراکز دانشگاهی بر اساس بخشنامه ها و آیین نامه های اجرایی سازمان مرکزی دانشگاه گفت: ارتقای کیفیت دانشگاه با اجرای دستورالعمل ها، نظارت وارزشیابی دقیق امکان پذیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محسن مرادی در جلسه مشترک  خود با رئیس و دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه آموزش این دانشگاه در واحد بندرعباس برگزار شد با تسلیت بمناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی یک متفکر اندیشمند و فرهیخته بود که در طول خدمت خود به انقلاب اسلامی، همیشه از جان  و زندگی خود برای حفظ آرامش و آسایش ملت ایران مایه گذاشت و با افتخار نیز در این مسیبر خطیر جان به جان آفرین تسبیم کرد.

وی یادآور شد: راه سردار شهید سلیمانی همیشه در دلها و اندیشه تک تک ایرانیان جاری و ساری است و باید همه ما در خدمت گزاری رهرو این سردار بزرگ انقلاب و اسلام باشیم.

مرادی در ادامه سخنان خود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... راهکارهای مبتنی بر خدمتگزاری را برگزیده است که اجرای دقیق بخشنامه ها، نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات و انتقادات دانشگاهیان به عنوان راهی برای رسیدن به ارتقای کیفیت  را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه ارزشیابی عملکرد استادان یکی از مهمترین گزینه های پیش روی ماست افزود: برگزاری کلاس های مجازی، نحوه تدریس و آزمون های آنلاین پایان ترم توسط استادان ازطریق  برنامه های موجود در سامانه  و نظر دانشجویان، مدبران گروه و سایر عوامل دخیل در حوزه آموزشی مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد.

مدیر کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات  منطقه 6 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظارت بر برنامه­ ریزی دروس و رعایت سرفصل­ ها،  رعایت سقف ساعت های تدریس اساتید هیئت علمی و حق التدریس، نظارت بر تناسب دروس ارائه­ شده با آخرین مدرک تحصیلی اساتید، پیگیری ثبت حضور و غیاب اساتید و کلاس های جبرانی از طریق مدیریت کلاس ها از دیگر برنامه های این تیم نظارتی در دانشگاه است ...

محسن مرادی افزود: رسیدگی به اعتراضات دانشجویان نسبت به عملکرد آموزشی اساتید از دیگر برنامه ها و وظابف حوزه بازرسی است که  با هدف رضایتمندی و اجرای عدالت آموزشی و علمی  در دانشگاه صورت می گیرد.

وی از همه حاضران خواست در رعایت اخلاق اسلامی، برخورد با دانشجو، حفظ شان و منزلت دانشگاه تلاش مضاعف نمایند تاکید نمود: پاسخگویی و حفظ حرمت تمام دانشگاهیان مورد تاکید است و امید است تا همه با پاسخگویی به موقع و مبتنی یر قانون، دانشگاه را در راه  رسیدن به اهداف متعالی،  همراهی کنیم.

محسنی اظهار امیدواری کرد با  تشریک مساعی و همدلی همه دانشگاهیان بتوانیم در پیشیرد اهداف دانشگاه که همان خدمت رسانی به دانشگاهیان و جامعه است کوشا و متعهد باشیم.

رئیس دبیرخانه هئیت امنا نیز در ایتدای این جلسه با خیر مقدم به حاضران، گزارشی اجمالی از روند توسعه آموزشی واحدها و مراکز دانشگاهی استان ارائه کرد و افزود: تمام تلاش ما در حوزه آموزش انجام به موقع مطالبات دانشجویان در اسرع وقت است.

محسن دهقانی با تاکید بر قانونمندی و انجام امورات دانشگاه مطابق ضوابط و دستورالعمل ها افزود: تمام دستورالعمل و آیین نامه و  فعالیت های دانشگاهی به طود مستمر به واحدهای دانشگاهی ابلاغ می شود و تاکید می گردد چارچوب فعالیت آنان باید بر اساس قوانین جاری باشد تا خللی در انجام وظایف مشاهده نشود.

وی حرکت در چارچوب قانون را خواستار شد و تاکید کرد همه ما باید برای رسیدن به یک هدف متعالی و مشترک، منطبق بر قانون حرکت کنیم  و از اعمال سلایق  شخصی خود داری نماییم.

در ادامه این جلسه به پرسش های کارشناسان آکوزشی پاسخ داده شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1085553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =