کمک ۳۰ میلیارد تومانی معاونت علمی ریاست جمهوری به مرکز نوآوری و توسعه تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و اندیشکده تعاون از کمک ۳۰ میلیارد تومانی معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری به این مرکز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمد شریعتمداری در آیین افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران _منتا_ و اندیشکده تعاون که با حضور سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، "محمد رضا پور ابراهیمی" و "مهدی عیسی زاده" روسای کمیسیون های اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی، "محمد کبیری" معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "پرویز کرمی" دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق  و "حمید رضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: امروز در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم و اندیشکده تعاون و مرکز نوآوری توسعه تعاون را افتتاح می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای فعالیت تعاون های دانش بنیان این مراکز  خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای حمایت از منتا، ۱۰ میلیارد تومان برای شهرستان ها و اندیشکده، جمعا ۳۰ میلیارد تومان کمک از سوی معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری اختصاص یافت.

وی افزود: حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان از اهمیت این موضوع دارد و در دوره مدیریت دکتر ستاری فعالیت شرکت های دانش بنیان اوج گرفت.

شریعتمداری با بیان اینکه قانون اساسی ساختار اقتصادی ایران را به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم می‌کند و تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت را ناشی از فعالیت تعاونی می داند خاطر نشان کرد: با وجود همه تلاش‌هایی که انجام شده کماکان شاهد تمرکز ثروت در دست گروه خاصی هستیم و دولت به عنوان کارفرمای بزرگ فعالیت می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرهنگ اقتصاد ایران به تعاونی نزدیک تر است افزود: معاون امور تعاون، نماینده ویژه برای هفت استان‌ کشور معین کرده که در مراکز استان و شهرستان ها فعال باشند و فعالیت بانک توسعه تعاون، معاونت تعاون، معاونت توسعه، فنی حرفه ای، بهزیستی و همه نهاد های دخیل را بررسی کنند و زمینه اقدامات اجرائی را فراهم آورند.

شریعتمداری با بیان اینکه منظور از نوسازی تنها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جدید نیست خاطر نشان کرد: دانش بنیان کردن تعاونی های موجود نیز برعهده ماست.

وی افزود: درحال حاضر ۱۱ اندیشکده تشکیل شده و تا پایان سال به ۲۲ مرکز می رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اندیشکده فعالیت خود را از قبل آغاز کرده و امروز به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های بزرگ تعاونی در دنیا خاطر نشان کرد: تمام فعالیت های شیلات و آبزیان در کشور به صورت تعاونی انجام می شود و سایر بخش ها مخصوصا کشاورزی نیز مستعد دانش بنیان شدن هستند و از طرف دیگر مراکز نوآوری توسعه باید شرکت های دانش بنیان جدید که با ذوق و اندیشه جوانان فرهیخته تاسیس می شوند را در قالب تعاونی مورد حمایت قرار دهند تا این دو در کنار هم بتوانند  فعالیت اقتصادی ایران را به نتیجه مطلوب برسانند.

شریعتمداری با بیان اینکه، شفافیت محور اصلی کارهاست و حتما باید استمرار پیدا کند تصریح کرد: در گذشته فرایند ثبت تعاونی دو ماه به طول می انجامید اما امروز در سامانه جامع  کمتراز یک هفته انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه در بانک توسعه تعاون یک شعبه (VIP )  که بتواند خدمات ویژه ای را به همه مراکز دانش بنیان و استارتاپ ها ارائه کند ایجاد شده است، گفت: همه مراکزی که تسهیل گر فعالیت تعاونی ها در کشور هستند اینجا نماینده دارند و این مرکز می‌تواند برای راهنمایی و مشاوره به تعاونی‌هایی که مشکل دارند عمل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =