ولایت‌پذیری و عدم مصالحه سیاسی از ویژگی های حضرت ابوطالب(ع)

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به ولایت‌پذیری و عدم مصالحه سیاسی حضرت ابوطالب(ع) بر سر ولایت گفت: مسئله ولایت باید در صف اول و سرلوحه کار مجمع جهانی اهل بیت (ع) قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای کمیته علمی «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) حامی پیامبر اعظم (ص)» ضمن تقدیر از دست اندر کاران همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) و دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: حضرت ابوطالب خدمات بسیاری به اسلام کردند، اما در تاریخ شیعه و سنی بر دو خصوصیت برجسته در شخصیت حضرت ابوطالب متفق‌القول هستند.

وی افزود: اول روحیه و منش ولایت پذیری نسبت به رسول خدا در ایشان است که در عین دارا بودن نسبت پدری و کفالت رسول گرامی اسلام، در زمان مطرح شدن مسئله نبوت مانند بقیه امت با تمام وجود و اعتقادش بزرگ‌ترین حامی برای رسول خدا شد و ولایت را از تمام ابعاد پذیرفت و دوم اینکه ابوطالب (ع) اهل مصالحه و بده بستان های سیاسی بر سر مسئله ولایت نبود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نقل مکرر شیعه و سنی مبنی بر مراجعه سران قبایل و صاحبان نفوذ به ایشان برای عدم حمایت از رسول الله گفت: علی‌رغم اینکه سران قبایل بهترین امتیازها را برای این کار به حضرت ابوطالب (ع) می‌دادند، اما ایشان در مسئله ولایت وارد بده و بستان‌های سیاسی نمی‌شد.

وی در پایان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: مسئله ولایت باید در صف اول و سرلوحه کار مجمع جهانی اهل بیت (ع) قرار گیرد، چرا که رهبر معظم انقلاب در حکم دبیرکل جدید مجمع تصریح کردند که اعزاز مکتب اهل بیت، ترویج مکتب اهل بیت و مجد و اقتدار شیعیان در واقع وابسته به ادای رسالت و تبلیغ همه جانبه و مستدل و مبرهن مسئله ولایت است که ولایت فقیه نیز استمرار ولایت ائمه معصومین (ع) است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب، مدیرکل پژوهش مجمع جهانی اهل بیت (ع) گزارشی از عملکرد دبیرخانه همایش در بعد علمی ارائه کرد و گفت: این همایش در سال ۱۳۹۶ کلید خورد و بنا بود در اسفند ۱۳۹۸ برگزار گردد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به تاخیر افتاد و دبیرخانه همایش تصمیم گرفته تا در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ این همایش را برگزار کند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین جعفری ریاست اداره پاسخگویی به شبهات ضمن ارائه گزارشی از مقالات و ارزیابی آنان گفت: همایش از دو سال پیش با تشکیل چهار کمیته علمی در زمینه تاریخ و سیره، مصنفین و مصنفات، کلام و عقاید و کمیته شعر و ادب آغاز به کار کرد و فراخوان مقالات به زبان‌های فارسی و زبان‌های دیگر در سایت‌ها و مراکز مختلف ارسال شد و در این بین در دیدار با آیات عظام حمایت‌های خوبی انجام شد و تعدادی از این مقالات هم برگزیده شد.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1085579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =