برنامه‌های قرآنی ستاد اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

حجت الاسلام اخوان صباغ رییس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه های قرآنی ستاد اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نشست خبری ستاد قرآنی گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان ایشان با حضور اصحاب رسانه در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس ستاد قرآنی اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی با اشاره به شعار قرآنی این دهه گفت: شهید سلیمانی، سردار قرآنی شعار فعالیت‌های قرآنی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خواهد شد.

وی با اعلام رویکردهای این دهه افزود: تبیین ابعاد قرآنی شخصیت سردار سلیمانی و تطبیق مشی و منش فکری و عملی ایشان با آیات قرآن به همراه، معرفی ویژه این بُعد برجسته: «مکتب سردار سلیمانی «منادی محبت ایمانی در گستره جامعه انسانی» (ترجمان «رُحماءُ بَینَهُم») و زنده نگه داشتن واقعه تاریخی شهادت سردار سلیمانی به عنوان ایام الله سه رویکرد این ستاد در این ایام خواهد بود.

اخوان با تاکید بر توجه به تقارن ایام شهادت سردار سلیمانی با دهه اول فاطمیه و ایام الله دهه فجر گفت: توجه به تحکیم پیوندهای معنوی بین دو ملت ایران و عراق (با توجه به ممزوج شدن خون دو سردارِ سرفرازِ این دو کشور) استفاده از همه ظرفیت‌های مستقیم و غیرمستقیم موجود در دستگاه‌ها و تشکل‌های قرآنی جهت ادای دین به ساحت سردار دل‌ها (با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت نافذ رسانه ملی و فضای مجازی) جزئی از الزامات این ستاد خواهد بود.

وی با اشاره به زمان اجرای طرح‌های پیش رو گفت: از ۷ دی ماه تا ۷ اسفندماه سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) فعالیت‌های این ستاد اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به عناوین و زمان بندی اقدامات، برنامه‌ها و فعالیت‌های نهادهای قرآنی به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان ایشان اشاره و گفت: اعزام کاروان قرآنی انقلاب به شهرهای مختلف از جمله اقدامات این سازمان با شروع سالروز شهادت سردار سلیمانی تا پایان دهه فجر خواهد بود. پویش ملی هزاران ختم قرآن کریم نیز از ۱۳ آبان ماه آغاز و در سالروز شهادت سردار سلیمانی پایان خواهد یافت.

وی با اشاره به چلّه گفتمان سازی مکتب قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح از آذرماه آغاز و در سالروز شهادت سردار سلیمانی پایان می‌یابد. راه اندازی صفحات مجازی با محوریت مکتب قرآنی حاج قاسم توسط تشکل‌ها و فعالان فرهنگی و قرآنی در سراسر کشور، دل نوشته‌هایی به سردار سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، ارسال مقالات با موضوع دشمن شناسی، خون آورد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در وحدت ایرانیان (توصیف در یک جمله) و مسابقه قرائت قرآن کریم به روش ترتیل (آیه ۱۹ سوره حدید) با موضوع شهدا ویژه برادران زیر ۲۰ سال از جمله محورهای این چله گفتمان سازی مکتب قرآنی سردار شهید خواهد بود.

رئیس ستاد برنامه‌های قرآنی اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اجرای مرحله چهارم رزمایش مواسات در ۶ استان گفت: ۱۰۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند در استان‌های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، کرمانشاه و مرکزی از دیگر فعالیت‌های سازمان درالقرآن خواهد بود.

اخوان با اعلام برنامه‌های محوری توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تولید فیلم مستند باهدف انطباق منش و سیره حاج قاسم سلیمانی با آموزه‌های قرآنی و دینی، حمایت از فعالیت‌های شاخص مؤسسات و نهادهای مردمی از برنامه‌های این نهاد خواهد بود.

وی راه اندازی سامانه قرآنی سردار سلیمانی جهت مدیریت مسابقات و پویش‌های قرآنی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم به وسعت جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و ایران در شام سالروز شهادت سردار سلیمانی را فعالیت‌های اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در این ایام عنوان کرد و در خصوص فعالیت‌های شورای عالی قرآن گفت: برگزاری محفل «انس با قرآن و شهدا» به صورت نیمه حضوری، تولید و انتشار کلیپ‌های کوتاه ترکیبی شامل: بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی و فرازهای زیبای تلاوت، تهیه و تولید آلبوم تلاوت، هم خوانی و تواشیح در موضوعات جهاد، شهادت، مقاومت، استکبارستیزی را در دهه فجر از دیگر فعالیت‌های این ستاد نام برد.

رئیس سازمان دارالقرآن با اعلام برنامه‌های دیگر سازمان‌ها پرداخت و گفت: تولید تصویری اثر هم خوانی قرآنی در حرم امام رضا «ع»، تولید نماهنگ تصویری با اجرای مشترک گروه محمدرسول الله «ص»، گروه‌های هم خوانی استان کرمان و گروه‌هایی از عراق و سوریه، پویش تلاوت تصویری سوره کوثر در فضای مجازی توسط سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره «الحافظون» مزین به نام و یاد شهید سلیمانی راه اندازی کاروان‌های خودرویی در نواحی بسیج تهران، برگزاری مسابقه وصیت نامه خوانی سردار سلیمانی، انتشار تلاوت‌های قاریان ممتاز جهان اسلام با موضوع ایثار، مقاومت و شهادت از سوی سازمان قرآن و عترت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره سراسری «علمدار»، افتتاحیه جشنواره مهرماه در کنار مزار مطهر شهید سلیمانی در کرمان اختتامیه: ۱۵ دی ماه در جوار مرقد سردار، نام گذاری یادواره مسابقات و جشنواره‌های قرآنی استانی و کشور مزین به نام سردار حاج قاسم سلیمانی نیز از برنامه‌های اداره کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بوده است.

رئیس سازمان دارالقرآن با اعلام فعالیت‌های شورای عالی قرآن شهرداری تهران گفت: فضاسازی قرآنی شهر تهران با استفاده از جملات قرآنی سردار، تأسیس دارالقرآن و کتابخانه قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر تهران از جمله برنامه‌های این ستاد خواهد بود.

اخوان صباغ با برشمردن از ظرفیت بقاع متبرکه برگزاری محافل انس با قرآن در همه استان‌های کشور (با تمرکز در بقاع متبرکه) را یکی دیگر از برنامه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: پرداختن به ابعاد مختلف شخصیتی سردار سلیمانی در ۵ ویژه برنامه زنده و ضبطی شامل: «شمع روشن»، «مشکات»، «حکایت جاودانگی»، «کلام خوبان» و «آیه‌های سرخ» در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی مجموع مدت زمان این برنامه‌ها ۱۶۰ دقیقه می‌باشد که از سوی شبکه رادیویی قرآن پخش خواهد شد.

وی در پایان این نشست با اشاره به برنامه‌های شبکه قرآن و دارالقرآن بسیج مستضعفین گفت: پخش سخنرانی‌های کامل و کلیپ‌های کوتاه میان برنامه از بیانات سردار سلیمانی، پخش زنده و ضبطی محافل قرآنی ویژه بزرگداشت سردار سلیمانی از برنامه‌های شبکه قرآن و برگزاری مسابقه با موضوع «مبانی قرآنی وصیت نامه شهید سلیمانی» و «شخصیت قرآنی شهید سلیمانی» برگزاری مسابقه کتاب خوانی از کتاب «این مرد پایان ندارد» برگزاری مرحله نهایی مسابقات طرح ملی صراط با محوریت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه مزین به نام و یاد شهید سلیمانی، اجرای طرح «ختم کل قرآن کریم» و «ختم سوره‌های یاسین و الرحمن»، برگزاری محافل قرآنی به صورت مجازی و در مساجد، از برنامه‌های دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =