میلاد وزیری: برگزاری لیگ در فضای باز فکر خوبی بود/ اعلام آخرین وضعیت کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات تهران/ بازدید صالحی امیری از فدراسیون هندبال

با بسته ورزشی منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

زارعی: دو نفر زیر 15 متر برف گرفتار هستند

با وجود هشدارهای فدراسیون کوهنوردی در روزهای پایانی هفته، تعدادی از کوهنوردان در ارتفاعات تهران گرفتار حادثه شدند. رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی در گفت و گو با رادیو تهران پیرامون آخرین وضعیت حادثه دیدگان به صحبت پرداخته است.
هنوز هم دو نفر در دارآباد گرفتار بهمن هستند
دو نفر هنوز زیر بهمن دارآباد هستند و حجم برف بالغ بر 15 متر است. امیدوارم با وجود حجم برف، پیکر این عزیزان امروز پیدا شود. با توجه به تابش آفتاب، خطر بهمن‌های مجدد وجود دارد. جان امدادگران هم بسیار مهم است و نباید عجله کرد. آمار در روز اول خیلی بالا بود و تماس‌های زیادی گرفته شد. خیلی از عزیزان به منازل خود برگشته بودند و تماسی نگرفتند که این افراد پیدا شده بودند.
ردپاهای زیادی در کلکچال وجود دارد
این حوادث بسیار دردناک بود. طبق آماری که هلال احمر اعلام کرده تاکنون 11 نفر جان خود را از دست داده‌اند و پیکر دو نفر نیز در زیر بهمن در دارآباد هنوز پیدا نشده است. یک نفر در ایستگاه 5 هم به بیمارستان منتقل شد که درگذشت. شاید این یک نفر جزو کشته‌ها اعلام نشده باشد. باید صبر کرد. رد پاهای زیادی در مسیر بهمن‌گیر کلکچال بوده اما گزارشی از طرف خانواده‌ها ارسال نشده و نمی‌توان پیش‌بینی خاصی داشت.
تیم پیشگیری به پایین فراخوانده شده بود
چند سال قبل در توچال 15 نفر فوت کردند. با توجه به حضور امداد و نجات، پیشگیری از حوادث بسیار خوب شکل گرفته، اما بی توجهی‌ برخی افراد به هشدارها باعث بروز این مشکلات می‌شود. این موضوع باعث بی‌اعتمادی باشگاه‌ها و عدم همکاری آنها با هیئت تهران شد. در سال‌های گذشته شاهد چنین اتفاقی نبودیم. وقتی روز جمعه طوفان سهمگینی رخ داد، نفرات زیادی از تیم پیشگیری در گردنه بودند. آنها در خطر بودند و به پایین فراخوانده شدند. این افراد منطقه را تخلیه کردند اما نفرات دیگر به خرابی هوا و خروج تیم پیشگیری بی‌توجه بودند و با صعود به ارتفاعات دچار این حادثه شدند.
تلفات می توانست بیشتر هم باشد
تله کابین آن روز تعطیل شده بود. با توجه به باد شدیدی که می‌وزید احتمال داشت کابین‌ها با دکل‌ها برخورد کرده و حادثه آفرین شوند. هرچند اگر مدیریت خوبی در بحث تله کابین نمی‌شد، احتمال داشت تلفات بیشتر هم شود. به هر حال بعد از طوفانی که آمد، تله کابین افراد را به پایین انتقال داد.

پیگیری لیگ بسکتبال؛ این هفته در تهران

دیدارهای لیگ برتر بسکتبال در گروه «الف»، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 8 و 9 دی ماه 1399 در سالن فدراسیون بسکتبال پیگیری خواهد شد. برنامه مسابقات این دو روز به شرح زیر است:
دوشنبه 8 دی 1399
نفت آبادان - آویژه صنعت پارسا،‌ ساعت 16
سه‌شنبه 9 دی 1399
اکسون تهران - نفت آبادان، ساعت 18
دیدارهای تیم مس رفسنجان در هفته جاری لیگ برتر بسکتبال به دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان این تیم، لغو شد.

بازدید صالحی امیری از فدراسیون هندبال

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و تعدادی از اعضای هیات اجرایی این نهاد یکشنبه 7 دی ماه در محل فدراسیون هندبال حضور یافت و با علیرضا پاکدل رئیس این فدراسیون دیدار کرد.
در این بازدید، دکتر کیکاووس سعیدی دبیرکل، عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی، بهداد سلیمی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و مسئول امور المپین‌ها و پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، دکتر صالحی امیری را همراهی کردند و در ابتدا علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال گزارشی از عملکرد این فدراسیون و وضعیت موجود هندبال کشور ارائه کرد و سپس روسای کمیته‌ها و اعضا فدراسیون نقظه نظرات خود را ارائه کردند. در این دیدار الله کرم استکی لژیونر هندبال کشورمان و همچنین مهدی بیجاری ملی پوش سابق تیم ملی کشورمان نیز حضور داشتند.
سپس سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با ابراز امیدواری نسبت به آینده هندبال ایران سخنانی در این خصوص اظهار کرد.
در پایان نیز دکتر صالحی امیری از الله کرم استکی، مهدی بیجاری و علی اکبر ریاحی با اهدای هدیه‌ای تقدیر کرد و علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال نیز با اهدای تندیس فدراسیون هندبال به رئیس کمیته ملی المپیک از حمایت‌های وی از رشته هندبال تقدیر و تشکر کرد و همچنین پاکدل در این دیدار با اهدای هدیه‌ای به علی اصغر رحیمی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک را تقدیر کرد.

ادامه تمرین کشتی‌گیران تیم ملی و حمله به حریف فرضی

ملی پوشان کشتی از ابتدای زمستان تمرینات خود را جدی تر و سنگین تر از قبل برای مسابقات مهم پیش رو آغاز کرده اند. حالا که حدود 7 ماه تا المپیک زمان مانده؛ کادرفنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی از این فرصت استفاده خواهند کرد تا دوباره بدن کشتی گیران خود را آماده کنند. اردوی تیم ملی کشتی آزاد با حضور تمامی مدعیان در شرایطی در خانه کشتی آغاز شده که غلامرضا محمدی و همکارانش تاکید زیادی روی کارهای بدنی دارند تا در وهله اول نفس ملی پوشان چاق شود و آن ها از نظر بدنی در مبارزه با رقبا کم نیاورند.
تمرینات این روزهای کشتی گیران که به قصد حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین گزینشی المپیک در فروردین ماه پیگیری می شود، نشان می دهد که انگیزه زیادی برای رقابت در هر وزن وجود دارد. تمرین سایه زنی که به زیرگیری از حریف فرضی مربوط می شود، در دستور کار مدعیانی همچون کامران قاسمپور، مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان قرار گرفته آمادگی خود را به رخ بکشند.


وزیری کماندار المپیکی کشورمان : برگزاری لیگ در فضای باز فکر خوبی بود


میلاد وزیری بازیکن و سرمربی تیم دانشگاه آزاد در خصوص برگزاری لیگ برتر، اظهارداشت: از زمان شیوع ویروس کرونا نزدیک به ۱۰-۱۱ ماه است که هیچ رقابتی در ایران نداشتیم بنابراین شروع لیگ کمک زیادی به ورزشکاران ملی و همه کمانداران می‌کند تا آمادگی خود را حفظ کنند.
وی در خصوص رعایت پروتکل‌ها در جریان لیگ، عنوان کرد: آنچه من دیدم پروتکل‌ها رعایت شده است، چرا که مسابقات در فضای باز برگزار می‌شود و این موضوع شرایط را بهتر می‌کند، از طرفی هر ورزشکار در سیبل مجزا تیر می‌زند به طوری که ورزشکاران ۳-۴ متر فاصله دارند. همه از ماسک استفاده می‌کنند و ورزشکاران فقط اجازه دارند زمانی که تیر می‌زنند ماسک خود را بردارند. تیراندازی با کمان رشته برخوردی نیست و مشکلی نداریم.
بازیکن تیم دانشگاه آزاد ادامه داد: از نظر سیستم گرمایشی هم مشکلی نداریم چرا که مسابقات در آکادمی راد برگزار می‌شود. از هفته آینده حتی احتمال دارد برخی ورزشکاران در آکادمی و برخی در زمین تیم ملی در سایت آزادی تیر بزنند، در این صورت از نظر رعایت پروتکل‌ها همه چیز خوب است.
وی درباره اینکه معمولا در فصل زمستان مسابقات داخل سالن است اما شما در فضای باز تیر می‌زنید، گفت: المپیک در فضای باز برگزار می‌شود و رقابت‌ها در فاصله ۷۰ متر است به همین دلیل رقابت داخل سالن کمک چندانی به ما نمی‌کند. این جسارت و فکر خوبی بود که فدراسیون انجام داد و نتیجه آن را هم می‌بینیم. فکر می‌کنم برگزاری لیگ در فضای باز فکر خوبی است.
وزیری همچنین درباره رکوردها با توجه به برگزاری لیگ، خاطرنشان کرد: چون رقابت چندانی نداشتیم بیشتر ارزیابی ما داخل اردو بوده و در رقابت ارزیابی دقیقی نداشتیم اما اگر نتایج هفته اول و دوم لیگ را ببینید ورزشکاران ملی‌پوش نفرات اول تا سوم بودند و این انتظار هم می‌رفت اما هنوز جا هست که رکوردها بالاتر برود.
کماندار المپیکی کشورمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال رقابت بین‌المللی نداریم فشار زیادی برای افزایش رکورد نداریم و تمرینات بیشتر آمادگی جسمانی است‌. از اواخر امسال و فروردین که رقابت ما شروع می‌شود به افزایش رکورد فکر می‌کنیم. فروردین ماه باید اوج آمادگی ما باشد.
وزیری یادآور شد: حضور در هر رقابت به ما کمک کند تا در جو مسابقه باشیم. کشورهایی که رقیب اصلی ما هستند اردوها و تمرینات‌شان قطع نشده است. یکسری مسابقات هم داخلی و قاره‌ای برگزار می‌شود که نمونه آن مسابقه ترکیه بود که من شرکت کردم. با ورزشکاران ترکیه در ارتباط هستم و می‌دانم اردوهای آنها مرتب در حال برگزاری است. تیم‌هایی که از رقبای اصلی ما هستند مرتب تمرین می‌کنند. فدراسیون ما هم با وجود این محدودیت‌ها اردوها را در ۶-۷ ماه گذشته برگزار کرده و جا دارد از رئیس فدراسیون تشکر کنم.
سرمربی تیم ملی پاراتکواندوی بانوان معرفی شد
با تصمیم کمیته فنی فدراسیون، عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی تیم ملی پاراتکواندو بانوان انتخاب شد. کشاورز از ملی‌پوشان اسبق تکواندو کشورمان است که سابقه سرمربیگری تیم تکواندو ناشنوایان را در کارنامه دارد.
پاراتکواندو برای نخستین بار در بازی‌های پارالمپیک توکیو حضور خواهد داشت. ایران در بخش مردان موفق شده دو سهمیه حضور در این رویداد را توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی به دست آورد و حالا فدراسیون تکواندو به دنبال این است که شرایط را برای حضور بانوان پاراتکواندو در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک قاره آسیا نیز فراهم نماید.
علاوه بر این رویداد، اولین دوره بازی‌های آسیایی پاراتکواندو نیز سال 2021 به میزبانی بحرین در رده سنی جوانان برگزار می‌شود که تکواندو ایران قصد دارد در این رقابت‌ها نیز با ترکیبی از مردان و زنان حضور پیدا کند.

قرارداد دومین پاسور سایپا

در نیم فصل نقل و انتقالات لیگ برتر والیبال تیم سایپا، دومین پاسور را هم به خدمت گرفت. پس از جدایی امیر فلاحت خواه، پاسور جوان تیم سایپا، نارنجی پوشان با امیرحسین صابری پاسور خاتم اردکان به توافق رسیدند و امروز نیز سجاد سیفی نیا پاسور نیم فصل اول آذرباتری ارومیه با عقد قرارداد رسمی به تیم سایپا پیوست.
پس از به خدمت گرفتن دومین پاسور هم برای تیم سایپا، جدایی امیر حسینی پاسور کهنه کار والیبال از تیم سایپا بیش از گذشته قوت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =