سامانه آنلاین مسابقات غیرحضوری دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی سامانه آنلاین مسابقات غیرحضوری این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این سامانه فعالیت ورزشی دانشجویان، اساتید و کارمندان ثبت و داوری می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی این استان که در سالن جلسات ساختمان سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش از تمامی مؤسسات آموزش عالی کشور بالاتر و گواه این مسأله مسابقات یونیورسیاد جهانی است که حدود 80 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز درآوردند.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ زیرساختی و امکانات ورزشی در سطح کشور ممتاز است و با دارا بودن یک میلیون و 520هزار متر مربع فضای ورزشی و 1میلیون و 20هزار دانشجو، سرانه ورزشی بسیار خوب بالای یک مترمربع را ثبت کرده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین باشگاه ورزشی کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و هم اکنون در 19 رشته ورزشی خانم و آقا به صورت حرفه ای در لیگ های مختلف حضور پیدا می کنیم.

لشگری با اشاره به فراگیری جهانی بیماری کرونا و تعویق المپیک 2020 از برگزاری اردوهای ملی پوشان به صورت متمرکز خبر داد و افزود: با توجه به امکانات بسیار مطلوب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و زیرساخت های ورزشی، خوابگاهی، رستوران و ... در صدد هستیم در چندین مرحله میزبان ورزشکاران المپیکی باشیم.

وی، امکانات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان را خوب و حرفه ای ارزیابی و تأکید کرد: واحد همدان به راحتی قادر به میزبانی اردوهای مختلف تیم های ملی و نیز مسابقات لیگ است.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی با تأکید بر اینکه ورزش حرفه ای ایران اسلامی رشد خوبی داشته اما ورزش همگانی به خوبی رشد نکرده است، گفت: به منظور فعال سازی ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی سه سطح دانشجویی، استادی و کارمندی را در نظر گرفته ایم و در حال برنامه ریزی بر روی انواع ورزشهای و فعالیتهای همگانی هستیم که در افراد ایجاد انگیزه و شوق می کند.

لشگری از رونمایی سامانه آنلاین مسابقات غیرحضوری دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این سامانه با کمک حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه به نحوی طراحی شده که ابتدا فعالیت ورزشکار در آن ثبت می شود و سپس استاد داور با مراجعه و بررسی این فعالیت ورزشی ارزشیابی را انجام می دهد.

وی ادامه داد: ورزشکاران مطابق با دستورالعملی که در مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه تدوین شده است از فعالیت ورزشی خود فیلم تهیه کرده و آنرا در سامانه بارگذاری می کنند و پس از درج نمره استاد، امکان اعتراض نیز فراهم است و استاد داور پس از بررسی اعتراض مربوطه، نمره ی نهایی را صادر می کند.

لشگری امکان ارائه گزارش های تفصیلی و اجمالی و امنیت بسیار بالای این سامانه را از مزیت های آن برشمرد و گفت: این سامانه برای ورزش همگانی نیز قابلیت فعال سازی دارد و می توان از آن در سطوح دانشجویی، اعضای هیات علمی و کارمندان بهره گرفت.

وی از واگذاری تیم های حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای استانی دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به واقعیتها و امکانات فراوان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، پتانسیل های هر استان در راستای واگذاری تیم های حرفه ای دانشگاه احصاء شده است و به طور مثال تیم کبدی به استان سیستان و بلوچستان و تیم دوچرخه سواری به استان آذربایجان شرقی واگذار شده است و تجربه های موفقی را نیز در این زمینه به دست آورده ایم.

تحقیقات بر روی مسائل ورزشی در اولویت قرار گیرد

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیتهای تحقیقاتی در حوزه ورزش اشاره و ابراز داشت: با توجه به پتانسیل های بالای دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش حرفه ای، بهره برداری از ظرفیت های دانشگاه در مسیر اهداف تحقیقاتی ضرورت دارد و در صدد هستیم پایان نامه های دانشجویان رشته های تربیت بدنی به نحوی سوق پیدا کند که نیازهای کشور و وزارت ورزش و کمیته های المپیک را برآورده سازد.

لشگری لزوم توجه به مقوله فرهنگ در ورزش را امری جدی ارزیابی کرد و گفت: ضرورت رعایت اصول اخلاقی در ورزش های انفرادی و تیمی، امری بدیهی است و دانشگاه بهترین محل تأمین انتظارات اخلاقی جامعه در حوزه ورزش است تا نگرش های مناسب فرهنگی در حوزه ی ورزش کشور نهادینه شود.

گفتنی است دومین جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با حضور امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی باهدف توسعه و تعمیم ورزش و نیل به سیاست‌های کلان و اهداف اساسی شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =