مهمترین شاخصه مکتب شهید سلیمانی «ولایت‌پذیری» است

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد نجف‌آباد مهمترین شاخصه مکتب شهید سلیمانی را «ولایت پذیری و پیروی از ولایت» مطرح کرد و گفت: اخلاص، تواضع و علاقه‌نداشتن به مقام‌های دنیایی، دیانت و پیروی از ولایت از شاخصه‌های این شهید والامقام است.

علی‌اکبر حسین‌رضا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: اگرچه برنامه‌های زیادی در ترویج مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها برگزار شده است؛ ولی جای کار زیادتری وجود دارد. تبیین زندگانی شهیدان و بیان ویژگی‌های آنان از طریق معرفی و اهدای کتاب‌های زندگینامه شهدا و نیز برگزاری مسابقات کتابخوانی از سیره شهدا و بخصوص حاج قاسم سلیمانی از جمله مواردی است که می‌تواند در تبیین فرهنگ جهاد و مقاومت مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: تلاش برای برگزاری مناسبت‌های سالگرد شهادت شهید سلیمانی این سردار ملی خود نشان از ارادت زبانی، دلی و عملی قشر دانشگاهیان به این شهید بزرگوار و مکتب و منش او دارد. مطالعه زندگی سردار در عرصه‌های اجتماعی و جهاد می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ مقاومت در بین جوانان داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، افزود: از اصول مهم مکتب مقاومت، ایستادگی در برابر ظلم و زور است. این اصل مهم باید همیشه در تبیین مقاومت مورد توجه قرار گرفته و به‌ عنوان نقشه راه از آن نام برده شود.

حسین‌رضا ادامه داد: مطالعه در خصوص زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی می‌تواند نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تحریف و زنده نگهداشتن یاد شهید داشته باشد.

وی مهمترین شاخصه مکتب شهید سلیمانی را «ولایت پذیری و پیروی از ولایت» مطرح کرد و گفت: اخلاص، تواضع، علاقه نداشتن به مقام‌های دنیایی و دوری از حب دنیا، دیانت، پیروی از ولایت و در نهایت هر جایی که احساس مسئولیت می‌کرد و نیاز بود، در آن عرصه ورود می‌کرد و هدف او فقط خدمت کردن بود و  اینها همه مواردی است که وی را از دیگران متمایز می ساخت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، اظهار کرد: دفاع از انقلاب و نظام مهمترین انگیزه و هدف مکتب حاج قاسم است و بدون نظام سیاسی اسلامی و بدون حکومتی که بر پایه اسلام باشد نمی‌توان به اهداف عالی اسلام که همان برقراری عدل در سراسر جهان است رسید.

وی افزود: دفاع از نظام سیاسی از این جهت برای شهید سلیمانی اهمیت داشت که حفظ دیانت مردم و شئونات اسلامی در گرو داشتن یک نظام سیاسی اسلامی است، بنابراین از دیدگاه شهید سلیمانی حفظ نظام سیاسی از اوجب واجبات است؛ چرا که در قالب چنین نظامی شرایط برای  مردم نیز حفظ خواهد شد.

حسین‌رضا تصریح کرد: علت اصلی محبوبیت او اهمیت دادن به انسان بود. چه این انسان هموطن او باشد یا نباشد. به همین منظور در هرکجا که نیاز به حضورش بود حاضر می‌شد و به این که هموطنانش را یاری کند یا غیر آنان را، اهمیت نمی داد و هرکجا مظلومی وجود داشت به یاری‌اش می شتافت. همچنین ایستادگی در مقابل جبهه کفر و اتحاد بین مسلمانان محور اصلی مقاومت و جهاد در مکتب شهید سلیمانی بود.

وی در خصوص پیام سردار سلیمانی به جوانان افزود: باید ببینیم چه جوانانی در دانشگاه تربیت می‌کنیم؟ اگر جامعه‌ فردای ما فاقد جوانان فداکار و غیرتمند شد، این جامعه اگر بالاترین ثروت‌ها را هم داشته باشد، با هر هجومی از بین خواهد رفت. نقش اساتید در کلاس درس تبیین موضوع  مقاومت و جهاد است.

حسین‌رضا تأکید کرد: برای این موضوع باید به هدف کلی نگریست. تمام انسان‌های آزاده با هر هدف و انگیزه و تفکری در یک امر اتفاق نظر دارند و آن یاری مظلوم و برائت از ظالم است. این مورد باید نصب العین قرار گیرد تا سایر موارد نادیده گرفته شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، گفت: حدود ۸۰ نفر برای جشنواره «از حماسه تا حماسه» در این واحد دانشگاهی اعلام همکاری کرده‌اند و بیش از ۵۰۰ پست در موضوعات مختلف تاکنون بارگذاری شده است. کلیپ‌های متعددی توسط کانون‌های دانشجویی این دانشگاه با موضوع فرهنگ شهادت و ایثار ساخته شده و در اینستاگرام آپارات و واتس اپ و سایر شبکه‌ها بارگذاری شده است. همچنین در یاری رساندن به مظلومان و محرومان که از اهداف عالی سردارسلیمانی نیز بوده تلاش‌های بسیار زیادی از جمله اطعام نیازمندان، تهیه بسته‌های حمایتی، تهیه موبایل برای دانشجویان نیازمند، تهیه بسته های بهداشتی و... توسط معاونت فرهنگی، بسیج و کانوهای دانشجویی این دانشگاه انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085615

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =