فیلم اسطوره بوکس جهان ساخته خواهد شد

فیلمی از زندگی محمد علی کلی بر اساس کتاب «نیش‌زننده مانند یک زنبور: محمد علی در برابر ایالت متحده آمریکا» ساخته خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمد علی کلی بوکسور مشهور آمریکایی که در سال ۱۹۶۴ مسلمان شده بود، حالا سوژه ساخت فیلم شده است. البته این فیلم بر اساس کتاب «نیش‌زننده مانند یک زنبور: محمد علی در برابر ایالت متحده آمریکا» ساخته خواهد شد.

این کتاب توسط لی مونتیل نوشته شده است. در مورد این کتاب باید گفت که تمرکز اصلی آن بر روی موضوعی چون تبعات نپیوستن محمد علی کلی به ارتش آمریکا است. فیلمی هم که از این کتاب ساخته خواهد شد با کارگردانی شولا آمو خواهد بود. گفته می‌شود فیلمنامه این فیلم نیز به قلم فیلیپ خوزه نوشته خواهد شد.

محمد علی کلی در سن ۲۲ سالگی توانست با شکست دادن سانی لیستون قهرمان بوکس سنگین وزن جهان شود. در همان سال نیز او به دین اسلام گروید و نام خود را از کاسیو کلی به محمد علی کلی تغییر داد. اما ماجرای این بوکسور سال ۱۹۸۷ جالب می‌شود. زیرا او را متهم به طفره رفتن از ارتش آمریکا کردند. از این رو او به ۵ سال زندان و پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه شد. در کنار این موارد باید محرومیت سه ساله او از مسابقات بوکس را هم اضافه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =