حفظ تعادل قیمت با عرضه و فراوانی کالا

وزیر صمت گفت: سیاست این وزارتخانه عرضه و فراوانی کالا برای حفظ تعادل قیمتی در بازار است که برای کالاهای تولید داخل این موضوع اتفاق افتاده و آثارش را در بازار می‌بینیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علیرضا رزم حسینی در نشست ستاد تنظیم بازار با تاکید بر این مطلب، افزود: هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و بانک مرکزی و همچنین ابلاغیه‌های جدید ستاد اقتصادی دولت تاثیر خوبی در تامین کالاها و اقلام مورد نیاز مردم و همچنین مواد اولیه کارخانجات برای افزایش تولید آن‌ها داشته است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط تامین و تولید کالاها و اقلام مورد نیاز مردم مناسب است و پیش بینی‌های لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید و همچنین تشدید نظارت‌ها در ایام پایانی سال انجام شده است.

سیاست وزارت صمت عرضه و فراوانی کالاست
وی با اعلام اینکه سیاست این وزارتخانه عرضه و فراوانی کالا برای حفظ تعادل قیمتی در بازار است، تصریح کرد: برای کالاهای تولید داخل این موضوع اتفاق افتاده است که آثارش را نیز در بازار می‌بینیم.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه در جنگ اقتصادی ظالمانه‌ای قرار گرفته‌ایم، گفت: گرانی با گرانفروشی متفاوت است و گران فروشی در خصوص کالاهایی است که در این شرایط جنگ ظالمانه بی‌انصافانه افزایش قیمت پیدا می‌کنند و دستگاه‌های نظارتی و مرتبط در این حوزه ورود می‌کنند.

تشدید بازرسی‌های بازار در ایام پایانی سال
رزم حسینی با بیان اینکه بازرسی‌ها با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید خواهد یافت، افزود: مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها در ماه‌های منتهی به سال و شب عید باشند که در همین راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی همچنین تقسیم وظایف میان وزارت جهاد و وزارت صمت را در راستای تامین به موقع اقلام مورد نیاز و معیشتی مردم بسیار کارساز دانست و ادامه داد: فضا در واقع به سمت واگذاری اختیارات به دستگاه‌های اصلی متولی می‌رود که تقسیم وظایف در همین راستا بوده است.

رسانه‌ای کردن نظارت‌ها برای ایجاد تاثیر مثبت در بازار
وزیر صمت از دستگاه‌های نظارتی خواست که کنترل انبارها و بنکداران را به صورت هوشمند در دستور کار خود قرار دهند و عملکردهای خود را در این حوزه برای اطلاع مردم و ایجاد تاثیر مثبت در بازار رسانه‌ای کنند.
 رزم حسینی همچنین مدیریت مدبرانه در حوزه بازار را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مدیریت با مداخله متفاوت است، مداخله باید در نقطه صفر ورود کالا انجام شود.

ابزارهای حکومت برای تقویت تنظیم بازار باید به خدمت بیایند
وی در پایان تصریح کرد: ابزارهای حکومت برای تقویت تنظیم بازار باید به خدمت بیایند و ستاد تنظیم بازار را در این مسیر همراهی کنند.
 
وزیر صمت حذف بخشنامه‌های زائد و خلق الساعه را از دیگر عوامل مهم در تنظیم بازار و ایجاد تعادل در این چند ماهه دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =