انگیزه شجاعی دوچندان شد/ کامیابی نیا: بله، پرسپولیس یک تیم خاص است/ فجر سپاسی به دنبال صدرنشینی لیگ یک

با بسته خبری فوتبال داخلی همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

انگیزه شجاعی دوچندان شد

حمایت ویژه محمدرضا زنوزی از مسعود شجاعی به عنوان مسئول فنی این تیم، نشان داد که او تنها گزینه مالک تراکتور برای آینده باشگاه تراکتور است. او نمایش تیم شجاعی را بهتر از تیم تونی اولیویرا خواند و این برای کسانی که اتفاقات باشگاه تراکتور را دنبال می‌کنند، معنی خاص و جالبی دارد چرا که سرمربی پرتغالی به عنوان بهترین و محبوب ترین مربی تمام دوره ها در این تیم تبریزی محسوب می‌شود.

با این حساب، اگرچه شجاعی هنوز پاسخ رسمی خود را به محمدرضا زنوزی نداده اما انگیزه ویژه ای دارد تا با تداوم روند کنونی، توانایی هایش را علاوه بر مالک تراکتور، به هواداران فوتبال در ایران نیز نشان دهد. کسانی که با چند تصمیم عجیب و غریب مدیران فوتبال، نسبت به مربیان جوان ناامید و شاید بدبین شده اند.

تراکتور دو روز بعد با شهرخودرو بازی خواهد کرد و در صورت پیروزی با کسب 15 امتیاز از 9 بازی، احتمالا به جمع چهار تیم بالای جدول خواهد رسید. سپس دو بازی سرنوشت ساز با استقلال و پرسپولیس در راه خواهند بود که خروج از این چند بازی با موفقیت، جایگاه شجاعی را در تیم تراکتور تثبیت خواهد کرد.

کامیابی نیا: بله، پرسپولیس یک تیم خاص است

در روزهای اخیر و پس از اعلام برنامه جدید لیگ برتر، دوباره فضای فوتبال در ایران به شکل عجیب و غریبی ملتهب و آلوده به تنش و طرح اتهامات مختلف شده است. باشگاه ذوب آهن هم که پیش تر بازی فینال آسیا را دیداری ملی توصیف می‌کرد، حالا با انتشار یک بیانیه پرسپولیس را «تیم خاص» قلمداد کرده است.

در بیانیه ذوب آهن آمده: «هزینه گزاف بلیط، هواپیمای چارتر، هزینه استقرار در هتل ، غذا و بار دیگر کنسلی بلیط و رزرو مجدد بلیط و خستگی تیم‌ها اشکال ندارد؛ همه فدای یک تیم خاص!» در ادامه این بیانیه عجیب و تند نیز ذوب آهن خود را باشگاهی معرفی کرده که قرار بود به عنوان «حریف دستگرمی» مقابل پرسپولیس بازی کند؛ البته مشخص نیست که ذوبی ها این ادعا را با چه استدلالی مطرح می‌کنند.

همین اتهام با واکنش جالب و کنایه آمیز هافبک دفاعی سرخپوشان مواجه شده است. کمال کامیابی نیا در اینستاگرام خود نوشته: «از این لقب یک تیم خاص در بیانیه ها خیلی خوشم میاد، چون کاملا برازنده تیم ماست». او عکسی نیز از لوگوی تیم فوتبال پرسپولیس در پست خود قرار داده که روی آن یک ستاره به نشانه 10+3 قهرمانی این تیم در لیگ ایران دیده می‌شود؛ همین عکس در اینستاگرام مناقشه برانگیز شده است.

شکوری با حفظ سمت سخنگوی باشگاه شد

جعفر سمیعی که پیش تر هم اعلام کرده بود علاقه ای به حضور در رسانه ها و گفتگو با خبرنگاران ندارد، سرانجام سخنگوی این باشگاه را معرفی کرد.

او در حکم جدیدش، ابراهیم شکوری معاون اجرایی سرخ ها را به عنوان سخنگو معرفی کرده تا او رسما وظیفه گفتگو با رسانه ها در خصوص مسائل مختلف این باشگاه را داشته باشد.

شکوری که با سمت دبیرکل فدراسیون فوتبال به عرصه مدیریت وارد شد، سابقه حضور در تیم پرسپولیس در سال های نخست دهه 90 را دارد.

محمد غلامی پر تلاش در ٣٧ سالگی

محمد غلامی مهاجم رضوانشهری و 37 ساله فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم‌های لیگ برتری چون سپاهان، استیل آذین، راه‌آهن، پدیده و ... را دارد و در لیگ یک نیز برای تیم‌هایی چون خونه به خونه، داماش گیلان، پاس همدان و ... به میدان رفته و با حضور در 15 تیم، یک رکورد منحصربفرد را از خود در دوران بازیکنی‌اش به جای گذاشته است، برای فصل جدید تصمیم گرفته تا در رقابت‌های لیگ دو با پیراهن سپیدرود به میدان برود.

غلامی روز گذشته در جریان هفته دوم مسابقات فصل جدید توانست خیلی زود و در همان ابتدای بازی با ضربه سر برای رشتی‌ها گلزنی کند تا آن‌ها در تقابل با نفت و گاز گچساران تیم برتر زمین باشند و دقایقی بعد از گلزنی محمد غلامی نیز میلاد پورمحسن دومین گل را وارد دروازه نفتی‌ها کرد تا سپیدرود که هفته اول را با تساوی آغاز کرده بود، در هفته دوم در استادیوم خانگی سردار جنگل با دو گل از سد حریف گچسارانی خود عبور کند و اولین سه امتیاز خود در فصل جدید لیگ دو را جشن بگیرد.

البته مصدومیت اجازه نداد تا مهاجم باتجربه سپیدرود بتواند تا پایان بازی در میدان باشد و در میان دو نیمه نیز از ترکیب رشتی‌ها خارج شد و سهیل حق شناس سرمربی جوان سپیدرودی‌ها ترجیح داد تا روی مهاجم تیم خود ریسک نکند و او را برای دیدارهای پیش‌روی حفظ کند.

فجر سپاسی به دنبال صدرنشینی لیگ یک

یکی از دیدارهای مهم این هفته دو تیم تیم ریشه‌دار فوتبال شیراز در شرایطی متفاوت نسبت به یکدیگر مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند؛ فجری‌ها برای بقا در کورس رقابت با سایر مدعیان و با نیم نگاهی به صدر جدول می‌خواهند دربی شیراز را به سود خود به پایان ببرند و از سوی دیگر نیز قشقایی برای فرار از بحران زودرس نیازمند آن است تا به پنج هفته بازی بدون برد خود پایان دهد.

فجرسپاسی با جدایی داوود مهابادی به مقصد تیم ملی جوانان و انتخاب علی اصغر کلانتری در چهار هفته اخیر توانسته 10 امتیاز کسب کند و در شرایطی ایده‌آل مهیای دربی شیراز است؛ شاگردان کلانتری این فرصت را دارند تا با پیروزی در دیدار امروز مقابل حریف همشهری خود تا رتبه دوم جدول نیز خود را بالا ببرند و از سوی دیگر شکست در این دیدار می‌تواند آن‌ها را از قافله مدعیان عقب بیندازد و در ترافیک شدید میانه جدول لیگ یک قرار دهد.

تا پایان هفته ششم لیگ یک، فجرسپاسی با 11 امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد و دیگر نماینده شیرازی لیگ یک یعنی قشقایی شیراز نیز با 4 امتیاز در رتبه پانزدهم است.

بررسی تخلف قربانعلی پور در کمیته انضباطی

این مربی که جز مربیان تحصیلکرده فوتبال کشور بشمار می رود و پیش از این هم در تیم های لیگ برتری از جمله سایپا حضور داشته در جریان بازی با آلومینیوم اراک و در صحنه ای که تصور می کند داور باید به سود آنها پنالتی می گرفته توپ کنار زمین را به وسط زمین شوت می کند که این شوت منجر به جلوگیری از حمله موثر تیم آلومینیوم اراک می شود که داور بلافاصله در سوت خود می دمد و او را از زمین بازی اخراج می کند و کمیته انضباطی هم بلافاصله دستور به محرومیت موقت این مربی تا اطلاع ثانوی داده است. 

بدون شک این رفتار با هیچ ادله ای قابل توجیه نیست اما این مربی جوان بلافاصله در مصاحبه ای که با سایت باشگاه شهر خودرو داشت از رفتار خود عذرخواهی کرد و اشاره به این نکته داشت نیت او جلوگیری از ضد حمله حریف نبوده و چون ثانیه هایی پیش از آن در محوطه جریمه آلومینیوم اراک احساس می کرده توپ به دست بازیکن تیم میهمان خورده و داور باید به سود آنها پنالتی اعلام می کرده و دستور به ادامه بازی داد از فرط عصبانیت به توپ شوت زد و...

همان طور که اشاره شد این رفتار با هیچ ادله ای قابل توجیه نیست و مربیان ما باید خویشتن دار باشند به خصوص مربیان جوان اما نتیجه گرایی و نیمکت های لرزان بد جوری برای مربیان استرس ایجاد می کند به خصوص مربیان جوانی که به زحمت فراوان به نیمکت لیگ برتر می رسند و نمی خواهند این موقعیت را براحتی از دست دادند. می شود نتیجه گرایی یکی از دلایل این رفتارهاست. قربانعلی پور در مصاحبه خود به این نکته هم اشاره کرد تابع تصمیم کمیته انضباطی در خصوص اتفاق صورت گرفته در بازی با آلومینیوم اراک خواهد بود اما از کمیته انضباطی می خواهد سوابق او را در لیگ برتر هم مدنظر قرار دهد که با وجود سال ها حضور در کادر فنی تیم های لیگ برتری هیچ گاه مرتکب تخلف نشده است.

شروع تمرینات تیم ملی امید پس از تصمیم گیری AFC 

این بازی ها ابتدا به صورت مقدماتی و با شرکت همه کشورهای عضو در 10 یا 11 گروه و هر گروه در یک کشور به صورت متمرکز برگزار می شود و در پایان 16 تیم برای حضور در بازی های نهایی انتخاب می شوند. ایران قرار است بازی هایی گروه خود را میزبانی کند اما در حال حاضر نظر قطعی در خصوص برگزاری این بازی ها وجود ندارد. 

بعد از تصمیم فیفا مبنی بر لغو جام جهانی نوجوانان و جوانان در سال 2021 به خاطر کرونا فدراسیون فوتبال ابتدا منتظر پالس های کنفدراسیون فوتبال آسیا است و اینکه بعد از تصمیم فیفا چه تدبیری اتخاذ خواهد کرد. اینکه برای برگزاری جام ملت های نوجوانان و جوانان مصر است یا همانند فیفا تصمیم به تعطیلی بازی ها می گیرد و از سویی چه برنامه ای برای برگزاری مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا دارد. جام ملت ها در دو رده سنی نوجوانان و جوانان هر دو سال یکبار برگزار می شود و چهار تیم برگزیده راهی جام جهانی می شوند. مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا هم هر دو سال یکبار برگزار می شود و هر چهار سال یکبار تیم های برگزیده به المپیک راه پیدا می کنند. 

در نهایت و در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی های قهرمانی زیر 23 سال آسیا را در سال 2021 برگزار کند به زودی تمرینات تیم امید زیر نظر حمید استیلی آغاز خواهد شد. /انتهای پیام

کد خبر: 1085660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =