۵ سال و ۸ ماه حبس برای «لجین الهذلول» فعال زن عربستانی

منابع سعودی با اشاره به برگزاری دادگاه لجین الهذلول فعال زن عربستانی که امروز برگزار شد؛ از حکمی که علیه وی صادر شده و بیش از پنج سال حبس است، خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المیادین، منابع سعودی اعلام کردند که دادگاه سعودی برای لجین الهذلول فعال زن عربستانی حکم ۵ سال و هشت ماه زندان صادر کرده است.

جلسه دادگاه لجین الهذلول فعال زن عربستانی امروز در دادگاه کیفری ریاض برگزار شد.

چهارشنبه گذشته، دادگاه کیفری در ریاض حکم اولیه‌ای را صادر و در آن با شکایت خانواده لجین الهذلول درباره شکنجه شدن وی و مورد آزار و اذیت قرار گرفتن در زندان مخالفت کرده بود.

در این راستا، علیاء و ولید، خواهر و برادر لجین الهذلول به حکم دادگاه اعتراض کرده و اعلام کرده بودند: درخواست ما را برای بررسی دوربین‌هایی که در دوره شکنجه لجین اتفاقات را ثبت کرده‌اند، رد شد و این مسئله در گزارش محرمانه‌ای که لجین از آن اطلاع یافته و با درخواستش برای داشتن یک نسخه از آن مخالفت شده، ذکر شده است اما باید دوربین‌ها چک شود.

علیاء الهذلول بیان کرده بود: تناقض عجیبی وجود دارد. چراکه ما خواهان دستیابی به فایل‌های دوربین‌ها طی دوره شکنجه شدیم و در گزارش محرمانه ویژه شکنجه ذکر شده که فایل بعد از ۴۰ روز پاک می‌شود و دسترسی به دوربین‌ها ممکن نیست.

ولید الهذلول گفته بود: قاضی از لجین خواست در همان جلسه پاسخ بدهد اما وی خواهان مهلتی برای پاسخ‌گویی شد. قاضی با مهلت دادن مخالفت کرد و پرونده شکنجه را به دادگاه کیفری فرستاد و در آن تأکید کرد که براساس گزارش دادستانی شکنجه‌ای وجود ندارد.

علی الدبیسی، رئیس سازمان غیر دولتی اروپایی_عربستانی در توییتی نوشته بود: مهم‌ترین نهادهای کشور زنی بی گناه را محاصره می‌کنند و علیه او همدست می‌شوند و او در مرکز زندان با قدرت می‌ایستد. جهان او را باور می‌کند و شما دروغگو هستید.

همچنین عبدالله، پسر سلمان العوده، مبلغ عربستانی که در زندان به سر می‌برد، با انتشار توییتی اعلام کرده بود: بعد از اینکه لجین را شکنجه دادید اکنون بر جنایت خود سرپوش می‌گذارید.

لجین الهذلول در سال ۲۰۱۸ به جرم رانندگی، به همراه چند زن دیگر در عربستان بازداشت شده و در حالی که تحت انواع شکنجه‌ها و تجاوزات مسئولان زندان از مدت ها قبل دست به اعتصاب غذا زده بود و شرایط روانی و جسمی وخیمی دارد، مقامات سعودی به اتهامات واهی پرونده او را به دادگاه ویژه مبارزه با جرایم تروریستی ارجاع دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =