لیگ برتر والیبال بدون نظارت مربیان تیم ملی/ فدرر تنیس آزاد استرالیا را از دست داد/ المپیک منتظر ما نمی‌ماند

با بسته اخبار سایر ورزش ها با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

لیگ برتر والیبال بدون نظارت مربیان تیم ملی

بعد از چند ماه کش و قوس بالاخره فدراسیون والیبال ماه گذشته ولادیمیر آلکنو را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران معرفی کرد. این مربی روسی که هم اکنون روی نیمکت تیم زنیت کازان حضور دارد و درگیر بازی های لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپاست، قرار است در فروردین ماه به تهران سفر کند و هدایت تیم ملی را به صورت رسمی در دست بگیرد.
با این حال نگرانی جدی اهالی والیبال عدم نظارت کادرفنی تیم ملی روی بازی های لیگ برتر است. در شرایطی که خیلی از بازیکنان ملی پوش در لیگ داخلی مشغول بازی هستند، مشخص نیست سرمربی تیم ملی با چه شیوه ای قصد دارد آماده ترین ها را در فروردین ماه به اردو دعوت کند.
حتی خبری از انتخاب دستیار ایرانی برای آلکنو هم نیست. چندی پیش شنیده شد که 4 گزینه مربیگری در تیم ملی یعنی پیمان اکبری، رحمان محمدی‌راد، سعید رضایی و محمدرضا تندروان به فدراسیون رفتند و با داورزنی جلسه داشتند، اما خبری از اعلام نام یکی از آن ها به عنوان دستیار آلکنو نبود.
باید دید فدراسیون چه برنامه ای برای انتخاب دستیار ایرانی آلکنو دارد و بالاخره چه کسی قرار است روی عملکرد بازیکنان ملی پوش در سالی که منتهی به المپیک خواهد شد، نظارت می کند.

آغاز اردوی سامبو و پنجاک سیلات از بهمن ماه

همایون خرم در خصوص برنامه‌های پیش‌رو فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، اظهار داشت: برای شرکت دو تیم پنجاک‌سیلات و سامبو در بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی به دنبال این هستیم تا شرایط را به گونه‌ای آماده کنیم تا اردوها را با نفرات منتخب آغاز کنیم. برهمین اساس تمامی هیأت‌های استانی مسابقات خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های خود برگزار خواهند کرد. فیلم رقابت فینال اوزان مختلف تعیین شده را به فدراسیون ارسال می‌کنند و سپس فیلم‌ها توسط اعضای تیم فنی بازبینی می‌شوند تا در نهایت نفرات برتر به منظور حضور در اردوی آماده‌سازی به تیم ملی دعوت شوند.
نایب‌رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در مورد آغاز زمان اردوهای تیم ملی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های سازمان تیم‌های ملی فدراسیون انجمن‌های ورزش های رزمی قرار بر این شد تا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی اردوهای تیم ملی از بهمن شروع شود.
وی با اشاره به اینکه تغییری در برنامه زمانبندی بازی‌های داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی 2021 در تایلند اعمال نشده است، عنوان کرد: هنوز از سوی شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری این بازی‌ها در مورد تعویق برنامه‌های این رقابتها اطلاع رسانی نشده است. از این رو قرار است طی روزهای 21 تا 30 می 2021 (31 اردیبهشت تا 9 خرداد 1400) در بانکوک برگزار شود.
خرم در پاسخ به این سوال که از چه زمانی مسابقات لیگ انجمن‌های ورزش‌های رزمی استارت خواهد خورد،خاطرنشان کرد: در مورد برگزاری رقابت های لیگ‌مان هم قرار است تا هفته جاری با مسئولان سازمان لیگ فدراسیون جلسه داشته باشیم تا موارد پیش رو را بررسی کرده و تصمیمات نهایی را به منظور برگزاری لیگ سال 99  انجمن‌های ورزش‌های رزمی بگیریم.

برگزاری مراسم رونمایی از تندیس ۵ قهرمان

مراسم رونمایی از تندیس 5 تن از قهرمانان افتخار آفرین ورزش کشور ساعت 10 صبح روز سه شنبه 9 دی ماه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می شود.
قرار است در این مراسم از تندیس جعفر سلماسی، سید عبداله مجتبوی، محمد علی صنعتکاران، عسکری محمدیان و مختار نور افشان با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، اعضای هیات اجرایی، جمع محدودی از روسای فدراسیونها و خانواده این قهرمانان با رعایت پروتکل های بهداشتی ساعت 10 صبح در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک رونمایی شود.

محرومیت وزنه‌بردار آمریکایی به دلیل دوپینگ

مگان مونسل وزنه‌بردار آمریکایی به دلیل استفاده از مواد نیروزا و دوپینگی به مدت ۴ سال محروم شد. تست دوپینگ مونسل به دلیل استفاده از مواد ممنوعه GW1516 مثبت شده است.
آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا اعلام کرد اطلاعاتی در مورد دوپینگ مونسل دریافت کرده که باعث شد از این وزنه‌بردار در تاریخ ۷ مارس سال جاری (۱۷ اسفند) تست بگیرد. تاریخ محرومیت این وزنه‌بردار از همین تاریخ شروع شده است.
علاوه بر مونسل، ۲ ورزشکار دیگر آمریکا در سال ۲۰۱۷ به دلیل استفاده از همین ماده ممنوعه محروم شده بودند.
ماده GW1516 به دلیل ممنوع است که علاوه بر افزایش کارایی، می‌تواند باعث سرطان شود.

لیگ NBA: کلیپرز تحقیر شد

در ادامه بازی های فصل جدید لیگ بسکتبال NBA که حتی در آستانه سال نوی میلادی پیگیری می شود، شب گذشته و بامداد امروز مسابقات پرتعدادی برگزار شد.
در یکی از عجیب ترین بازی ها، لس آنجلس کلیپرز که در بازی اول خود توانسته بود قهرمان فصل گذشته را در دربی لس آنجلس شکست دهد، برابر دالاس شب وحشتناکی را پشت سر گذاشت. کلیپرز در پایان این بازی 124 بر 73 شکست خورد تا با اختلاف بیش از 50 امتیاز باخت تحقیرآمیزی را متحمل شود. اما این اختلاف 50 امتیازی در همان نیمه اول رقم خورده بود؛ اتفاقی که برخی آن را یک رکورد در تاریخ NBA می دانند.
لیکرز با 18 امتیاز، 9 ریباند و 5 پاس گل لبران جیمز موفق شد سیر پیروزی های خود را تداوم بخشد. از سوی دیگر گلدن استیت هم بالاخره موفق شد در این فصل به پیروزی برسد و با اختلاف میلیمتری از سد شیکاگو گذشت تا به روند ناکامی های خود پایان دهد.
نتایج کامل بازی های دیشب و امروز به شرح زیر است:
لس آنجلس کلیپرز 73 – دالاس ماوریکس 124
شارلوت هورنتس 106 – بروکلین نتس 104
نیو اورلینز پلیکانز 98 – سن آنتونتیو اسپرز 95
واشنگتن ویزاردز 113 – اورلاندو مجیک 120
کلیولند کاوالیرز 118 – فیلادلفیا 94
نیوریورک نیکز 130 – میلواکی باکس 110
ایندیانا پیسرز 108 – بوستون سلتیکس 107
ساکرامنتو کینگز 100 – فینیکس سانز 116
لس آنجلس لیکرز 127 – مینه‌سوتا تیمبرولوز 91
شیکاگو بولز 128 – گلدن استیت وریرز 129

فدرر تنیس آزاد استرالیا را از دست داد

تونی گودسیک، مدیر برنامه‌های راجر فدرر اعلام کرد این تنیسور سوئیسی در تنیس آزاد استرالیا شرکت نخواهد کرد. فدرر ژانویه 2020 در همین تورنمنت آسیب دید و پس از آن 2 بار تحت عمل جراحی زانو قرار گرفت.
تونی گودسیک در این مورد گفت: راجر فدرر تصمیم گرفت تا در تنیس آزاد استرالیا 2021 شرکت نکند. او در ماه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در روند بازیابی جسمانی‌اش داشت. فدرر پس از مشورت با تیمش تصمیم گرفت تا با طولانی‌کردن روند درمانی‌اش پس از تنیس آزاد استرالیا به عرصه رقابت بازگردد. ما این هفته درباره شرکت فدرر در رقابت‌های پایان ماه فوریه بحث خواهیم کرد. پس از آن هم برنامه تمام سال تعیین می‌شود.
راجر فدرر 39 ساله رتبه پنجم رنکینگ جهانی تنیس حرفه‌ای مردان جهان را در اختیار دارد. او با کسب 20 عنوان قهرمانی گرنداسلم انفرادی به همراه رافائل نادال رکورددار جهان است.

المپیک منتظر ما نمی‌ماند

ملی‌پوش المپیکی تفنگ بعد از مسابقات آزاد تیراندازی که بعد از یکسال از سر گرفته شد اظهار کرد: بعد از مدت‌ها ما توانستیم یک مسابقه رسمی داشته باشیم. مسلما با رکوردهایی که زده شد سطح مسابقات خوب بود و رفته رفته بهتر هم می‌شود.
وی که در این مسابقات قهرمان بخش مردان شد در ادامه گفت: با وجود فاصله ای که  میان مسابقات افتاده بود به نظر من نتایج خیلی خوب بود و امیدوارم که مسابقات ادامه داشته باشد. البته من خیلی در مورد مسابقات لیگ اطلاعی ندارم و باید دید چطور پیش خواهد رفت.
صداقت در خصوص اردوهای تیم ملی تفنگ گفت: دو هفته‌ای است که اردوها متمرکزتر آغاز شده است. خداراشکر با شروع اردوها روزهایی بدون تمرین را توانستیم جبران کنیم.
وی در خصوص پیش بینی اش از المپیک گفت: شرایط سخت است اما ما تمام تلاش را برای المپیک می‌کنیم تا بتوانیم در اوج آمادگی خودمان باشیم. تا جایی که من تیراندازان و کادر فنی تیممان را می‌شناسم می‌دانم که همه سعی خود را خواهند کرد تا بهترین نتیجه در المپیک کسب شود.
وی گفت: نمی توان از اکنون گفت در المپیک چه نتیجه‌ای چه رنگی و یا مدالی کسب می شود. هیچ چیز از الان مشخص نیست. همه چیز در روز مسابقه مشخص خواهد شد. چیزی که از اکنون مشخص است این است که تیراندازان برای موفقیت در المپیک همه توانشان را می‌گذارند.
عضو تیم ملی تفنگ در پاسخ به این سوال که چه کمبودهایی تا المپیک سر راه ملی پوشان قرار دارد گفت: کمبودها که هست، از نیمه کمی بیشتر است. ولی ما با همین شرایط مجبوریم کار خود را ادامه دهیم چون المپیک به خاطر ما صبر نمی‌کند. ما باید پر قدرت با همه کمبودها بسازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =