انتقام خون شهید سلیمانی محدود به یک زمان خاص نیست/پرچم مقاومت بر فراز قدس برافراشته می‌شود

رئیس مجلس تنفیذی حزب الله لبنان با بیان این که انتقام خون شهید سلیمانی و شهید ابومهدی به یک روز و یک ماه و یک سال محدود نمی‌شود تصریح کرد: پرچمی که این شهدا برافراشتند، بر فراز خواهد ماند و روزی بر بلندای قدس خواهد درخشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم صفی الدین که عصر امروز از طریق ویدئوکنفرانس در مراسم بزرگداشت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در قم سخن می‌گفت با اشاره به آیه شریفه «و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله و الله رئوف بالعباد» اظهار کرد: درست است که این آیه در شأن امیرالمؤمنین علی (ع) نازل شده و ناظر به لیله المبیت است، اما این آیه درباره این صحبت می‌کند که چطور یک انسان با رسیدن به بالاترین مراتب ایثار و فداکاری در راه خداوند متعال، به درجات والای عزت و شرافت می‌رسد.

وی با بیان اینکه هر فداکاری و ایثاری که برای اسلام و دین صورت گیرد، معامله­ جان در راه خداوند است خاطر نشان کرد: فرماندهان شهید ما بویژه فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده شهید ابومهدی المهندس از مصادیق روشن انسان‌هایی هستند که جانشان را در راه خداوند معامله و همه زندگی شان را در راه خداوند وقف کردند. همه زندگی آن‌ها در مسیر خداوند متعال بود.

عضو هیئت امنای جبهه جهانی شباب المقاومه ادامه داد: این دو از ابتدای زندگی شان و حتی قبل از آن که فرمانده شوند، در جبهه‌ها حضور داشتند و اهل جهاد، کار، جدیت، تهجّد و مسؤولیت پذیری بودند.

حجت الاسلام والمسلمین صفی الدین همچنین گفت: آن‌ها بارها آرزوی شهادت کرده بودند، اما خداوند متعال مقدر کرد شهادت آن‌ها را به تأخیر بیاندازد، زیرا امت اسلام در سخت‌ترین شرایطی که در این دو دهه اخیر با آن مواجه شد، نیاز مبرمی به آن‌ها داشت.

وی فروتنی، اخلاص، مهربانی، عاطفه، صداقت، دلاوری، شجاعت و مسؤولیت پذیری و مهم‌تر از همه ایثار و از خودگذشتگی را از ویژگی‌های برجسته آن دو شهید سرافراز دانست و بیان کمرد: این دو فرمانده تصویر روشنی را برای ما ایجاد و راه را برای همه روشن کردند تا هر که به نجات و اعتلای این امت فکر می‌کند، برای فداکاری آماده و در خط مقدم حضور داشته باشد.

رئیس مجلس تنفیذی حزب الله لبنان همچنین اضافه کرد: آنان در عین حال ملتزم به دقت و رعایت احکام شرعی در جبهه‌ها بودند و همین امر سبب شد تا رأفت و رضایت الهی بر اساس آیه شریفه قرائت شده مشمول حال آنان شود.

وی شهادت این شهیدان را مظلومانه خواند و افزود: این شهادت ویژگی‌ها و خصوصیاتی داشت که تکه تکه شدن پیکرهای آن‌ها و شهادت در غربت و البته خیانت و پستی دشمن در انجام این جنایت از جمله آن‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین صفی الدین گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم شهادت این دو شهید والامقام این بود که امت اسلام با شهادت این دو احیا و جان و حرکت دوباره‌ای به امت بخشیده شد.

وی افزود: یکی از اهداف دشمن از ترور این دو شهید و دیگر همراهان آنان این بود که جامعه مقاومت و محیط مقاومت پرور را به وحشت بیاندازد، به بیان دیگر دشمن می‌خواست جامعه تربیت شده توسط این مقاومان و فرماندهان را بترساند، اما ناگهان دید که این جوامع بزرگ‌تر و متحدتر شدند، در کنار یکدیگر ایستادند و با روحیه، حرکت و فعالیت جمعی، یکصدا شده و موضع یکسانی گرفتند.

عضو هیئت امنای جبهه جهانی شباب المقاومه تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل و اذنابشان فکر می‌کردند که با این ترور می‌توانند جلوی گسترش باشکوه مقاومت را بگیرند، در حالی که ما امروز با قاطعیت و با اطمینان می‌گوییم محور مقاومت نیرومندتر و بالنده‌تر شده و آمادگی بیشتری برای جانفشانی، فداکاری و حرکت رو به جلو دارد.

وی تاکید کرد: اگر هدف از ترور این دو فرمانده شهید این است که آمریکا و اسرائیل بگویند که راه قدس بسته شده است و دیگر راهی برای بازپس گرفتن قدس نیست، به آن‌ها می‌گوییم که شما سخت در اشتباهید، زیرا برادران و فرزندان این دو فرمانده بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس، راه آن‌ها را ادامه خواهند داد.

وی افزود: پرچمی که شهید سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس به دست گرفته بود، ان شاء الله همان پرچم یک روز در قدس و برفراز گنبد مسجد الأقصی برافراشته خواهد شد.

انتهای پیام/۲۲۵۸/ی

کد خبر: 1085712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =