هفته ای پر گل در لیگ آزادگان

هفتمین هفته رقابت های لیگ یک فوتبال کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ دسته اول فوتبال امروز ۹ دیدار برگزار شد که به جز دو مسابقه، سایر دیدارها برنده داشت و در مجموع ۲۴ گل از خط دروازه ها عبور کرد.

فجر سپاسی ۲ - قشقایی ۲؛ تساوی و کامبک در دربی شیراز

دربی شیراز برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود. فجر در صورت پیروزی به صدر جدول صعود می‌کرد و قشقایی هم با کسب یک برد از جمع پایین جدولی ها جدا می‌شد.
بازی با حملات فجر آغاز شد و آن ها در دقایق ۳۲ و ۴۹ توسط فرزان دانا و احسان گنجی به گل رسیدند. اما این پایان کار نبود و در یک ربع آخر مسابقه، مرتضی سنجانکی و امین هاشمی فرد دو گل تیم قشقایی را به ثمر رساندند تا بازی به تساوی کشیده شود.
فجر سپاسی با این نتیجه ۱۲ امتیازی شد و دو امتیاز حساس را از دست داد؛ دو امتیازی که باتوجه به توقف استقلال خوزستان می‌توانست شاگردان کلانتری را به صدر جدول برساند.
این بازی در ورزشگاه پارس شیراز و بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

خیبر خرم آباد ۲ - آرمان گهر ۱؛ اولین برد عبدالله ویسی در خرم آباد

خیبر خرم آباد که با مالک متمول خود حمایت چهره های مهم ورزشی نظیر علی کریمی را پشت سر خود می‌بیند، با کسب پیروزی دو بر یک مقابل آرمان گهر ۱۲ امتیازی شد.
عارف رستمی و جواد نصیر در این بازی برای خیبر گلزنی کردند تا نماینده لرستان با کسب این پیروزی از تیم های پایین جدولی فاصله بگیرد.
خیبر در پنج هفته گذشته موفق به کسب پیروزی نشده بود اما حالا شانس این را دارد تا با موفقیت در هفته های بعدی جایگاه بهتری در جدول داشته باشد. هدایت این تیم برعهده عبدالله ویسی است.
آرمان گهر با شش امتیاز از ۷ بازی در رتبه سیزدهم قرار گرفت.

شهرداری آستارا ۲- خوشه‌طلایی ساوه صفر؛ رافت و آستارا مدعی صعود

شهرداری آستارا با برد دو بر صفر مقابل خوشه‌طلایی ساوه به جمع مدعیان صعود به لیگ برتر پیوست.
شهرداری آستارا از زمانی که "پایان رافت" هدایتش را برعهده گرفته، روند رو به رشدی داشته و امروز هم در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ دسته اول برد ارزشمندی را به دست آورد.
شهرداری در آستارا میزبان خوشه طلایی ساوه بود که در پایان با نتیجه دو بر صفر این تیم را شکست داد. گل‌های نماینده آستارا را در این مسابقه رضا فخری در دقیقه ۲۹ و بهزاد سلطانی در دقیقه ۴۵ به ثمر رساندند و زمینه ساز برد شدند. در نیمه دوم این مسابقه شاگردان وحید بیاتلو در خوشه‌طلایی تلاش زیادی برای جبران نتیجه کردند اما راه به جایی نبردند.
شهرداری آستارا با این برد ۱۳ امتیازی شد و در فاصله یک امتیازی تا صدر و با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان در رده پنجم قرار گرفت. خوشه طلایی نیز ۳ امتیازی ماند و جایگاه هفدهم خود را تثبیت کرد تا همچنان شرایط پراسترسی داشته باشد.

نود ارومیه ۰ – استقلال ملاثانی ۱؛ قعرنشینی نود با گل دقیقه ۹۱

تیم استقلال ملاثانی در دقایق پایانی با یک ضربه پنالتی توانست نود ارومیه را از پیش رو بردارد.
نود ارومیه در خانه میزبان استقلال ملاثانی بود. نود که در بازی های قبلی فقط یک امتیاز کسب کرده بود و هیچ بردی در کارنامه نداشت، تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل به کارش ادامه می داد.
این استقلال ملاثانی بود که در دقیقه ۹۰+۱ صاحب یک ضربه پنالتی شد و توانست گل برتری را در وقت های اضافه نیمه دوم به ثمر برساند. این اما پایان کار نبود. نود ارومیه هم لحظاتی بعد از دریافت گل، صاحب پنالتی شد. در حالی که این فرصت برای میزبان وجود داشت تا بازی را به تساوی بکشاند، اما این پنالتی از دست رفت.
بدین ترتیب استقلال ملاثانی یک بر صفر به برتری رسید تا با ۱۱ امتیاز در رده دهم جدول بایستد و نود ارومیه نیز با یک امتیاز قعرنشین باقی ماند.

مس کرمان ۱ - چوکا تالش صفر؛ گل میری برای فتح بازی جنجالی

مس کرمان با پیروزی یک بر صفر مقابل چوکا در یک دیدار سخت و جنجالی موفق شد به روند موفقیت آمیز خود در لیگ یک ادامه بدهد.
شاگردان رضا مهاجری امروز خیلی زود و توسط پیمان میری مهاجم اسم و رسم دار خود در دقیقه ۳ به گل رسیدند و تا لحظات پایانی این نتیجه را حفظ کردند تا با ۱۴ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار بگیرند در عین حال چوکا نیز در هفته گذشته در خانه مغلوب هوادار شده بود، دومین شکست متوالی را این بار در جایی دور تر از خانه تجربه کرد.
در دقایق پایانی بازی علی لطیفی سرمربی چوکا روی یک صحنه خطای پشت محوطه جریمه تیمش را اززمین بیرون کشید و پنج دقیقه بازی را متوقف کرد. اتفاقی که باعث شد در نهایت یکی از اعضای کادر فنی مس کرمان نیز از زمین اخراج بشود
مس کرمان با این پیروزی حالا هم رده سایر تیم‌های ۱۴ امتیازی جدول یعنی هوادار و پارس جم دارد و با توجه به شکست پارسی ها تیمها با تفاضل گل از یکدیگر فاصله گرفتند و البته هوادار با حکم انضباطی هفته گذشته فعلا شرایطی بهتر از دیگران دارد در رده اول است و تیم مس در رده سوم قرار دارد در آن سو هم تیم چوکا در رتبه‌های پایانی جدول باید سر و سامانی به وضعیت خود ببخشد و از منطقه ی سقوط دور بشود.

هوادار تهران ۳ – پارس جنوبی جم ۲؛ دوئل بالای جدولی‌ها

هوادار با شکست پارس جنوبی در بازی بزرگ هفته هفتم لیگ یک، همراه با این تیم در صدر جدول قرار گرفت.شاگردان نصرتی که تا قبل از این بازی طعم شکست را نچشیده بودند، در این بازی مهمان شاگردان عنایتی بودند تا با حداقل یک تساوی بتوانند صدرنشینی خود را حفظ کنند.علی فاتح گل اول را دقیقه ۱۴ برای پارس جنوبی به ثمر رساند، اما ۱۴ دقیقه بعد تیم میزبان بود که بازی را با گل علی پورمحمد به تساوی کشاند.
نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید؛ اگرچه هوادار بعد از گل تساوی هم موقعیت هایی برای رسیدن به گل برتری داشت. شاگردان عنایتی نیمه دوم را هم بهتر آغاز کردند و نتیجه‌اش هم گرفتن یک پنالتی از مدافعان حریف بود. حمید کاظمی توانست این پنالتی را تبدیل به گل کند و باعث برتری تیمش شود.با اینکه پارس جنوبی به دنبال جبران گل خورده بود، در یک ضدحمله بازهم حمید کاظمی با یک ضربه سر توانست گل سوم هوادار را هم وارد دروازه جمی‌ها کند.
فشار پارسی‌ها روی توپ‌های هوایی تا دقایق پایانی ادامه داشت؛ تا اینکه در دقیقه ۹۰+۲ بالاخره شاگردان نصرتی به گل دوم رسیدند. لحظات پایانی مسابقه هم خیلی جذاب دنبال شد، اما پارس جنوبی نتوانست از موقعیت هایش استفاده کند تا اولین باخت خود را در فصل جاری با نتیجه ۳ بر ۲ برابر هوادار تجربه کند. با این نتیجه هوادار هم مثل پارس جنوبی ۱۴ امتیازی شد، اما با تفاضل گل کمتر در رده دوم ایستاد.

شاهین بوشهر ۱- ملوان انزلی ۱؛ توقف کمالوند مقابل ملوان

شاگردان فراز کمالوند در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ یک فوتبال در خانه خود مقابل ملوان انزلی قرار گرفتند. شاهینی‌ها که هفته قبل شکست تلخی را در برابر پارس جنوبی جم پشت سر گذاشته بودند، امروز با انگیزه برد به زمین رفتند تا جایگاهشان را در جدول بهبود ببخشند اما در نهایت نتیجه تساوی برایشان به دست آمد.
در جریان تساوی یک بر یک شاهین و ملوان ابتدا خشایار زبرجد در دقیقه ۲۶ دروازه تیم پرستاره کمالوند را باز کرد. در ادامه شاهینی‌ها تلاش زیادی برای جبران انجام دادند اما با دفاع فشرده انزلی‌چی ها روبه رو شدند. با این حال در دقیقه ۵۳ روی یکی از حملات تیم شاهین، عیسی پرتو مدافع ملوان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.
در دقایق پایانی شاهین بوشهر فشار زیادی برای رسیدن به یک پیروزی خانگی انجام داد اما با بدشانسی موقعیت‌های این تیم هدررفت تا بازی با تساوی به پایان برسد. با این نتیجه شاهین ۱۱ امتیازی شد و در فاصله ۳ امتیازی با صدر در رده نهم قرار گرفت. شاگردان مازیار زارع در ملوان هم با ۱۲ امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفتند.

استقلال خوزستان ۲ - رایکا بابل ۳؛ پایان صدرنشینی قهرمان سابق ایران

شاگردان امیر خلیفه اصل که در صدر جدول قرار داشتند، در خانه مقابل رایکا مغلوب شدند. در ۱۲ دقیقه ابتدایی این بازی سه گل زده شد که دو تا سهم استقلال خوزستان بود و آن ها نیمه اول را با پیروزی پشت سر گذاشتند.
اما در نیمه دوم محمد شادکام و صیاد کوکبی دو گل برای رایکا زدند تا نماینده بابل به سه امتیاز ارزشمند این بازی دست پیدا کند.
رایکا با این نتیجه به رتبه هشتم جدول صعود کرد و ۱۱ امتیازی شد و استقلال خوزستان هم با ۱۴ امتیاز به رتبه چهارم سقوط کرد.

گل ریحان البرز ۱ - بادران تهران صفر؛ برد با پنالتی

دیدار گل ریحان و بادران در حالی با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید که تیم میهمان نسبت به قضاوت ناصر جنگی اعتراض شدید داشت.
تیم گل ریحان با  گل دقیقه ۴۵ نیما داغستانی از نقطه پنالتی توانست پیروز این رقابت باشد و با کسب ۳   امتیاز این بازیتوانست از قعر جدول فاصله بگیرد. گل ریحان ۹امتیازی شد و در رده ۱۳ قرار گرفت. بادران تهران که در هفته قبل هم  از بازی با استقلال ملاثانی نتوانسته بود امتیازی بگیرد در پایان این رقابت با ۱۰ امتیاز در رده ۱۱ ام قرار گرفت.
رضا رهقی سرپرست تیم بادران تهران گفت: خدا را شکر این بازی پخش مستقیم بود و  خیلی ها این مسابقه را از طریق تلویزیون تماشا کردند. آقای ناصر جنگی داور مسابقه دو پنالتی صد درصد ما را نادیده گرفت و آقای حسین گلشنی کمک اول ایشان،  عجیب ترین آفساید تاریخ لیگ دسته اول را به ضرر ما گرفت.
وی در ادامه افزود: بلافاصله بعد از سوت پایان بازی فیلم صحنه های مشکوک مسابقه را دیدیم و مشخص شد گل احسان پیرهادی کاملا سالم بوده و اصلا آفسایدی در کار نبوده است. همچنین دو خطای پنالتی واضح و روشن روی بازیکنان ما در محوطه جریمه حریف از سوی داور مسابقه نادیده گرفته شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =