پیکه و لواندوفسکی در گلوب ساکر/ بحران مصدومیت در لیورپول/ دفاع مجری انگلیسی از مسی علیه پله

با بسته خبری فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

رئال؛ میلان و بابرن بیشترین امتیاز ها را گرفته اند

فقط دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در سال ۲۰۲۰ آمار بهتری نسبت به میلان از خود به جای گذاشته اند.
میلان در سال ۲۰۲۰ نتایج فوق العاده ای با استفانو پیولی کسب کرد و اکنون در پایان سال صددرنشین رقابت‌های سری آ محسوب می‌شود و از طرف دیگر با اقتدار کامل به مرحله بعدی مسابقات لیگ اروپا صعود کرده است. اما یک نکته جالب درباره روسونری وجود دارد و آن به این موضوع برمی‌گردد که تنها دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ آمار امتیازی بهتری نسبت به این تیم ایتالیایی از خود به جای گذاشته اند؛ موضوع حاکی از آمادگی بالای تیم پیولی در سال ۲۰۲۰ است.
در واقع رئال مادرید در سال ۲۰۲۰ موفق به کسب ۸۲ امتیاز در ۳۵ بازی شد و بایرن درست مثل میلان ۷۹ امتیاز به دست آورد اما با این تفاوت که باواریایی ها تنها در ۳۰ بازی به این رکورد دست پیدا کردند. گفتنی است لیورپول با ۷۶ امتیاز از ۳۴ بازی در رده چهارم قرار دارد، پورتو با ۶۹ امتیاز در ۳۰ بازی در پنجم و پاری سن ژرمن با ۵۶ امتیاز در ۲۶ بازی در رده پنجم قرار دارد.

دفاع مجری انگلیسی از مسی علیه پله

هفته گذشته لیونل مسی برابر وایادولید موفق به گلزنی شده تا با ۶۴۴ گل، از رکورد ۶۴۳ گل پله برای سانتوس گذشته و به بهترین گلزن تاریخ از حیث گلزنی با لباس یک باشگاه تبدیل شد. اما باشگاه سانتوس مدعی شد لیونل مسی باید برای عبور از رکورد پله ۴۴۷ بار دیگر موفق به گلزنی شود
باشگاه سانتوس تاکید کرد پله ۱۰۹۱ گل زده که ۶۴۳ گل آن در دیدارهای رسمی بوده و ۴۴۸ گل در بازی های دوستانه وارد دروازه حریفان شده است. بر خلاف تصور این گلها برابر تیم ها گمنام زده نشده و در دیدار مقابل تیم های بزرگی توسط پله به ثمر رسیده است.
حالا گری لینه کر، مجری مشهور انگلیسی و البته ستاره بزرگ فوتبال اروپا و جهان در دهه ۸۰ که در این سالها بارها نشان داده علاقه خاصی به لیونل مسی هم دارد، به دفاع از رکوردشکنی او پرداخته و به واکنش باشگاه سانتوس طعنه زده است. گری لینه کر نوشت: "امشب سه بازی جالب و تماشایی در لیگ برتر داریم؛ انتظار بر آن است ۲۷۳ گل به آمار گل های پله اضافه شود."

اوله گونار سولسشر خواهان حفظ ادنیسون کاوانی در یونایتد شد

ادنیسون کاوانی در آخرین روز پنجره نقل و انتقالات تابستانی با یک یک ساله و گزینه تمدید قرارداد برای یک فصل دیگر با یونایتد به توافق رسید. این بازیکن در همین مدت کوتاه عملکرد درخشانی در یونایتد داشته و سرمربی نروژی علاقمند به ماندن ادنیسون کاوانی در اولدترافورد طی سالهای آتی است. اوله گونار سولسشر گفت: "در حال حاضر شرایط به شکلی است که انگار به نظر می رسد چند سال دیگر از قرارداد کاوانی باقی مانده، بنابراین من چیز دیگری نمی گویم و او می تواند اینجا بماند. از وقتی کاوانی به اینجا آمده بسیار تاثیرگذار ظاهر شده، همه باید روی پیشرفت تمرکز کنیم، اما انگار چند سال دیگر از قرارداد او باقی مانده است.
ادنیسون کاوانی قطعا بازیکنی است که باید در ترکیب ثابت قرار گیرد. البته ما تعداد زیادی بازیکن داریم که می توانند در ترکیب اصلی قرار گیرند، بیش از ۱۱ نفر. البته شرایط در یونایتد باید اینگونه باشد. شما باید خود را باور کرده و به خودتان اعتماد کنید. من به کاوانی اعتماد دارم و رقابت خوبی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت در تیم وجود دارد. احتمالا کاوانی در ادامه در بازی های بیشتری در ترکیب قرار خواهد گرفت. وقتی به تاریخچه زندگی حرفه ای و تجربه کاوانی، شخصیت و عملکرد او نگاه می کنید، متوجه می شوید او لایق پیراهن شماره ۷ است و در این رابطه تردیدی نیست. کاوانی بسیار دقیق و حرفه ای است و کارهای او نشان می دهد چرا چنین دوران درخشانی داشته است. حتی در این سن نیز کاوانی یکی از بهترین خریدهای ما است."

نیمار و رد یک اتهامات

شرایط در روزهای اخیر برای ستاره برزیلی بغرنج شده و او به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. نیمار پس از انتقاد شدید مقامات محلی به علت عدم رعایت قوانین قرنطینه، برگزاری مهمانی پنج روزه برای ۵۰۰ نفر در عمارت خود در برزیل را انکار کرده است. اخیرا و در بیانیه ای، مقامات محلی اعلام کردند رسما از برگزاری این مهمانی اطلاع نداشته اند، اما برای برگزاری یک رویداد حداقل با ۵۰۰ نفر، باید از قبل به شهرداری اعلام شده باشد و این اتفاق صورت نگرفته است.
عمارت ۱۰ هزار متری نیمار دارای شش سوئیت، زمین تنیس، استخرهای زیرزمینی آب گرم، کلوپ، سونا بخار، اتاق ماساژ، سالن بدنسازی، اسکله مخصوص قایق های موتوری و کلی امکانات دیگر است. پیش از مهمانی از مهمامان خواسته شده تلفن همراه خود را تحویل دهند تا تصویری از این برنامه به بیرون درز نکند.
هتل های محلی از جهش تعداد رزرو توسط مهمانانی که در این مهمانی شرکت می کنند، خبر داده و این برنامه خشم مردم را به همراه داشته است. اما نیمار در تماسی اعلام کرده هرگز چنین مهمانی بزرگی نگرفته و پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کرده است.
تعداد کشته شدگان ویروس کرونا در برزیل اخیرا از مرز ۱۹۰ هزار نفر گذشته و تنها ایالات متحده در جهان از این کشور بیشتر کشته داشته است. تعداد موارد تایید شد کرونا در برزیل ۷.۵ میلیون نفر بوده که این کشور را بعد از ایالات متحده آمریکا و هند در رتبه سوم قرار داده است.

سد بزرگ رئال برای جذب دو ستاره

مدیران رئال مادرید می ترسند شرایط نامطلوب گرت بیل در تاتنهام برنامه های آنها را برای خرید کیلیان امباپه و ارلینگ هالند را متوقف کند. رئال مادرید مدت هاست خرید بزرگی نداشته و قصد دارد در تابستان بعد این دو ستاره آینده دار را جذب کند. اما شرایط گرت بیل در تاتنهام چندان مساعد نبوده و بعید است باشگاه انگلیسی در صورتی ادامه این روند تمایلی مبنی بر دائمی کردن قرارداد این بازیکن داشته باشند.
طبق ادعای نشریه آاس و در صورت ادامه شرایط، دوباره گرت بیل راهی برنابئو شده و تا سال ۲۰۲۲ و تا پایان قراردادش، مدیران رئال مادرید مجبور به پرداخت دستمزد هنگفت هفته ای ۶۵۰ هزار پوندی او هستند. در چنین شرایطی بعید است آنها قادر به خرید کیلیان امباپه یا ارلینگ هالند باشند و پروژه جذب این دو بازیکن حداقل یک سال به تعویق خواهد افتاد.
در این میان ممکن است رقبای دیگر زودتر دست به کار شده و در نهات امکان انتقال امبااپه و هالند به برنابئو به کل منتفی شود. در حال حاضر تیم هایی چون بارسلونا، سیتی، یونایتد، چلسی و بایرن مونیخ برای جذب هر دو یا حداقل یکی از این دو نفر دست به اقدام زده اند. درخشش گرت بیل در ادامه فصل بهترین خبر ممکن برای فلورنتینو پرز خواهد بود. او تنها یک بار در لیگ برتر در این مدت موفق به گلزنی شده و نتایج اسپرز نیز در هفته های اخیر اوایل فصل خوب نیست.

سه مدافع میانی برتر دنیا از نگاه ارلینگ هالند

ارلینگ هالند پدیده نروژی این فصل اروپا زمستان گذشته سالزبورگ را به مقصد بروسیا دورتموند ترک کرد و در این تیم هم به درخشش ادامه داده است. هنوز یک سال از این انتقال نگذشته ولی شایعات در مورد جدایی او به گوش می رسند. هالند به سب درخشش فوق العاده اش توانست پسر طلایی سال ۲۰۲۰ دنیا شود و جایزه ویژه اش را نیز از توتواسپورت دریافت کرد. او که در یک ماه گذشته مصدوم بود و دورتموند از غیبتش نیز ضرر کرد، حالا مهیای بازی برابر ولفسبورگ(۱۴ دی) است.
هالند در این رابطه گفت:« برای سال ۲۰۲۱ یک هدف ویژه دارم. بهترین نمایش ممکن در اولین بازی سال برابر ولفسبورگ و سپس پیشروی بدوت توقف تا پایان فصل. می خواهم بهترین بازی ها را انجام دهم و تا جایی که ممکن است، گل بزنم و پاس گل بدهم.» هالند در مورد بهترین مدافعان میانی دنیا گفت:« سرخیو راموس، ویرژیل فن دایک و کالیدو کولیبالی از نظر من بهترین مدافعان وسط دنیا هستند. مدافعانی که نه تنها قدرت بدنی بالایی دارند بلکه بسیار هم باهوشند و گذر از آنها اصلا کار ساده ای نیست.»

جرارد پیکه و لواندوفسکی در گلوب ساکر

جرارد پیکه مدافع اسپانیایی بارسلونا در مراسم گلوب ساکر حضور داشت و در کنار ایکر کاسیاس جایزه بهترین دوران حرفه ای فوتبال را به خاطر دستاوردهایش با بارسلونا و تیم ملی اسپانیا از آن خود کرد. پیکه محصول آکادمی فوتبال بارسلوناست که ۴ سال را نیز در منچستریونایتد سپری کرد و سپس از ۲۰۰۸ به بارسا بازگشت و در طی ۱۲ سال اخیر یکی از ستاره های تاثیر گذار باشگاه کاتالان بوده و به همه افتخارات موجود در فوتبال باشگاهی و ملی نیز دست یافته است.
پیکه در جریان یک مصاحبه گفت که فعلا به بازنشستگی فکر نمی کند:« هنوز ۳۳ ساله ام و فکر می کنم اگر همه چیز خوب پیش برود سه یا ۴ سال دیگر هم فوتبل بازی کنم. باعث افتخار است که مدت زمانی طولانی در فوتبال هستم و این جایزه را به خاطر دستاوردهایم دریافت می کنم.»
پیکه در مورد کاسیاس گفت:« از دیدن دوباره ایکر خوشحال شدم. ما سال ها در تیم ملی هم تیمی بودیم و کنارهم جام جهانی و جام ملت های اروپا را فتح کردیم. از همنشینی دوباره با کاسیاس لذت بردم.»
در این مراسم روبرت لواندوفسکی نیز حاضر بود و جایزه بهترین بازیکن سال را دریافت کرد. پیکه در مورد ستاره لهستانی بایرن گفت:« با لواندوفسکی هم تیمی نبوده ام ولی چند بار مقابل هم قرار گرفته ایم. با بارسا هم برابر او پیروز شده ام و هم او موفق به شکست ما شده است(از جمله ۸-۲ اخیر در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان). برد و باخت بخشی از ورزش فوتبال است.
نکته مهم در مورد فوتبال، به اشتراک گذاشتن تجربیات و ارتباط داشتن با بازیکنانی است که مدتی هم تیمی بوده اید. زندگی وقتی بازنشسته می شویم ادامه می یابد و بعدها می توان گفت که بخشی از چیزی منحصر به فرد بودیم.»

لیورپول در بحران مصدومیت

لیورپول در آنفیلد برابر تیم ۱۹ جدول رده بندی لیگ انگلیس با تساوی ۱-۱ متوقف شد. ابتدا سادیو مانه برای قرمزها گلزنی کرد ولی دقیقه ۸۳ وست بروم موفق به زدن گل تساوی شد.
در نیمه دوم این بازی ژوئل ماتیپ مدافع کامرونی به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد تا ریس ویلیامز ۱۹ ساله وارد میدان شود. با رفتن ماتیپ نظم دفاعی قرمزها به هم خورد و در نهایت این تیم گل تساوی را دریافت کرد. یورگن کلوپ سرمربی لیورپول در نشست خبری پس از بازی تایید کرد که مشکل ماتیپ جدی است:« ژوئل به من گفت که از ناحیه همسرینگ احساس درد می کند و شرایطش به اندازه کافی بد بود تا تعویض شود. دوشنبه(امروز) اطلاعات بیشتری از او خواهیم داد.
طبق منابع نزدیک به باشگاه لیورپول، ماتیپ چند هفته به دور از میادین خواهد ماند و این بدترین خبر برای قرمزهاست چرا که ژانویه یک ماه فشرده و سنگین برای تیم های انگلیسی و به خصوص بالانشین هاست
ماتیپ از سال ۲۰۱۶ برای لیورپول بازی می کند و اغلب با مصدومیت ها دست به گریبان بوده است. تا جایی که نتوانسته در یک فصل بیش از ۳۰ بازی انجام دهد. فصل قبل او ۱۳ بازی انجام داد و امسال هم ۹ بازی که در دو بازی به دلیل مصدومیت تعویض شد.
در چنین شرایطی لیورپول ریس ویلیامز و ناتان فیلیپس را به عنوان مدافع میانی در اختیار دارد که هر دو بی تجربه اند. فابینیو نیز که یک مدافع تخصصی نیست، به اجبار به دفاع رفته و البته خوب هم کار کرده است.منابع نزدیک به لیورپول ادعا می کنند که با وجود بحران مصدومیت ها در خط دفاعی، این باشگاه در انتقالات ژانویه مدافع جدید جذب نخواهد کرد و یورگن کلوپ باید به جوان هایش اعتماد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =