مکتب مقاومت چه مؤلفه‌هایی دارد؟

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مهمترین مولفه مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ولایتمداری بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری درباره مولفه های اصلی مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب این سردار شهید، مولفه های بسیاری دارد. این مکتب که نشات گرفته از اسلام ناب محمدی (ص)، سیره و سنت ائمه معصومین (ع) است از دو مبانی نظری و فکری و مبانی عملی و عینی تشکیل شده است.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد افزود: از مولفه های مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کمال طلبی یا بینش توحیدی است که مکتب ایشان را از همه مکاتب متمایز کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس بینش توحیدی، هدف از خلقت انسان، رسیدن به کمال و درجات عالی و قرب الهی است که در مکتب حاج قاسم سلیمانی این مساله به وضوح مشهود است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: درک عمیق از حقیقت دنیا و آخرت، مولفه دیگری از مکتب حاج قاسم سلیمانی است. نوع نگاه سردار حاج قاسم سلیمانی به دنیا، با توجه به داشتن معرفت به اسلام ناب محمدی (ص) و سیره اهل بیت و ائمه اطهار (ع)، نگاه اهل بیت و قرآن به دنیا بود که دنیا گذرگاه موقت و منزل ابدی آخرت است.

رضا قاسمی نژاد در ادامه اظهار کرد: مولفه دیگر مکتب سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی، مردمی بودن ایشان بود. حاج قاسم سلیمانی معتقد بود، مردم ولی نعمت هستند و نقش مردم را در بحث نظام و انقلاب خیلی پررنگ می دانست و مردم هم ایشان را مرجع و پناهگاه خود می دانستند.

وی خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی و شخصیت فرا مرزی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از هر گونه ضعف و سستی و حواشی جدا بود و خود را فرزند انقلاب و متعلق به تمام مردم و مظلومان جهان می دانست هم، از دیگر مولفه های مکتب ایشان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شخصیتی ولایتمدار و با اخلاص که به شدت از خودنمایی و ریا به دور بود؛ به خاطر همین ولایتمداری و اخلاص، مقام معظم رهبری در فقدان ایشان بسیار محزون شدند زیرا ارتباط ایشان با رهبری، تعامل مراد، مریدی بود.

قاسمی نژاد گفت: ارادت و تمسک حاج قاسم سلیمانی به قرآن، در رفتار و تفکر ایشان دیده می شد. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روحیه شهادت طلبی داشت و در نهایت هم به آرزوی خود یعنی شهادت در راه دین و اسلام رسید.

وی درباره علت محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: تفکر و رفتار حاج قاسم سلیمانی برگرفته از آموزه های دین و اسلام بود. اخلاص و دفاع از مظلومین، هوشمندی توان فرماندهی و مدیریتی ایشان، هسته مقاومت را در سطح جهان شکل داده بود و برای اولین بار قدرت استکباری و ایادی وابسته به آن و مزدوران آن ها؛ همچون داعش را از صفحه روزگار محو کرد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نسبت به مردم ارادت خاصی داشت و جان و مال مردم را جان و مال خود می دانست.

انتهای پیام /

کد خبر: 1085771

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =