نباید در برابر ضعف‌ها و کاستی‌های انقلاب خودسانسوری کرد

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: در گام دوم انقلاب نباید سانسور رخ بدهد و باید و کاستی‌ها و ضعف‌ها را پذیرفت و برای رفع آن تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی زارعی در پنجمین اجلاس مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که امروز(۹دی‌ماه) برگزار شد، گفت: دهه بصیرت به درستی نام‌گذاری شده است چراکه بصیرت در گام دوم انقلاب اسلامی نقش اساسی دارد.
وی ادامه داد: رهبری گام دوم انقلاب اسلامی  را به پنج مرحله تقسیم کردند و این مراحل از گذاره‌هایی انتخاب شدند که غرب آنها را عامل عقب افتادگی  ایران می‌داند.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: ما در مقابل انقلاب کوتاهی کردیم و انقلاب‌پژوهی را به خوبی گسترش نداده‌ایم. انقلاب نیز به لحاظ نظریه‌پردازی انقلابی ضعیف است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها انقلاب زنده دنیاست، گفت: در حال حاضر به عنوان مثال انقلاب فرانسه و روسیه زنده نیست و نتوانستند به اصول و ارزش‌های خود پایبند باشند.
زارعی خاطر نشان کرد: انقلاب متعلق به نژاد، طبقه اجتماعی، فرد، جریان سیاسی و ثروت‌های باد آورده نبود و متعلق به همه‌ای مردم بود. این رمز موفقیت و عامل حیات انقلاب اسلامی است.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور بیان کرد: حیات انقلاب به ۲ دسته اجمالی و تفصیلی تقسیم می‌شود که در هر مرحله زمانی دانشمندان و عالمان زحمت بسیاری برای پرورش انقلاب کشیده‌اند.
وی با انتقاد از خودسانسوری انقلاب اسلامی ادامه داد: در گام دوم انقلاب نباید سانسور رخ دهد و اشکالات انقلاب و کاستی‌ها را باید پذیرفت و برای رفع آن تلاش کرد.
زارعی با بیان اینکه از فتنه‌گر گذر نخواهیم کرد، گفت: ما درباره معرفی فتنه‌گر فعال هستیم ولی درباره اینکه چرا فتنه رخ داد تحلیل و بررسی نمی‌کنیم.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور مطرح کرد: سردار سلیمانی محصول تربیت و پرورش رهبر انقلاب است که توانست جهان اسلام را از شر داعش نجات دهد.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در دوران اجمال و رهبر انقلاب در دوران تفصیل برای بصیرت مردم تلاش کردند و بعد از آن مردم با بصیرت ۹ دی را به وجود آوردند.
زارعی گفت: سردار سلیمانی از نظام روستایی به نظام جهانی رسید که حاصل پارادایم اصولی و انقلابی است و پارادایم  روشنفکری لیبرال نبود.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور بیان کرد: نظریه اجتهاد دینی و فقهی و سیاسی یعنی شکوفایی کشور و مذهب در دنیا که این نظریه باید توجه قرار بگیرد.
انتهای پیام/
کد خبر: 1085778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =