تست انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز شد/ رونمایی از «کووایران»

فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا امروز با تزریق بر روی یک بانوی ایرانی و معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با موفقیت آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بر اساس اعلام مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن کرونا آغاز شد.

امروز ۳ داوطلب واکسن را دریافت می کنند و این فرایند به مرور تا تزریق به داوطلب آخر که ۵۶ نفر هستند، ادامه خواهد داشت.

اولین بانوی ایرانی که این واکسن را دریافت کرد طیبه مخبر، دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام است.

طیبه مخبر نخستین داوطلب واکسن ایرانی کرونا در صحبت کوتاهی گفت: امیدوارم این روند علمی به نتیجه برسد و من هم مثل همه مردم ایران امیدوارم. خوشحالم ولی نه از اینکه نفر اول آزمایش واکسن ایرانی کرونا هستم بلکه از اینکه این فرایند علمی اینقدر در کشورمان خوب پیش رفت و به سلامتی همه مردم کشورمان منجر می شود.

پس از آن تست بعدی روی دکتر علی عسگری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مدیرعامل پیشین خبرگزاری مهر انجام شد.

دکتر علی عسگری در پاسخ به این سوال که چه حسی دارید که برای تست انسانی واکسن کرونا کاندید شدید، گفت: الحمدالله؛ خیلی خوشحالم و واقعا حس افتخار است و نگران نبودم.

وی افزود: این واکسن کاملا ایمن است امیدوارم که این در مراحل بعدی هم این موضوع ثابت شود. به دلیل اینکه تقریبا از ابتدا در جریان تولید واکسن بودم مطلع هستم که این واکسن یکی از ایمن ترین واکسن های موجود است.

 معاون اجتماعی و امور استان های ستاد اجرایی فرمان امام ره در پیامی به مردم برای اطمینان به این واکسن ایرانی گفت: اطمینان دارم که اتفاقی نمی افتد  زیرا ما در واکسن سازی سابقه طولانی در کشور داریم؛ این تکنولوژی امنی است و جای نگرانی ندارد. ان شاالله این مراحل طی شود و مردم بتوانند به زندگی عادی شان برگردند. برگشت مردم به زندگی عادی آرزوی همه ما است.

در مراسم امروز وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حضور داشتند.

حجت نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دقایقی پیش در توئیتی نوشت: «تا ساعتی دیگر اولین تزریق انسانی فاز اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا تولید شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام»

وی پیش از این شب گذشته اعلام کرده بود که ساعتی قبل مجوز آغاز آزمایش بالینی واکسن کرونا تولید شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام توسط وزارت بهداشت صادر شده است و فردا (۹ دیماه ۹۹) تزریق انسانی بر روی چند نفر از داوطلبان صورت خواهد گرفت. از مدیران ارشد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در میان داوطلبین فردا هستند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1085780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =