جشن تولد در خانه کشتی/ سلطانی‌فر: توانستیم چرخ ورزش را بچرخانیم/ پیوستن تکواندوکار افغانستانی به مس کرمان

با بسته اخبار سایر ورزش ها با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

سلطانی فر: توانستیم چرخ ورزش را بچرخانیم

مسعود سلطانی فر در مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان المپیک بیان کرد: ما اینجا کنار هم جمع شدیم تا از تلاش ها و افتخارآفرینی های ورزشکاران تجلیل کنیم. راه اندازی موزه ملی ورزش حرکت بسیار خوبی بود که توسط جامعه ورزش شکل گرفت. محوریت این حرکت بر عهده رضا صالحی امیری بود. این گنجینه پر ارزش روز به روز ارزشمندتر می شود.

او ادامه داد: یکی از حرکت های تکمیلی این موزه، تهیه تندیس قهرمانان است تا نسل آینده بداند چه کسانی تاریخ ورزش ایران را نوشتند و باعث غرور ملت شدند. این حرکت استمرار دارد و به مرور از تندیس ها رو نمایی می شود.

سلطانی فر با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با افتخار باید بگویم شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان به تعطیلی کشانده اما در ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی موفق شدیم چرخ ورزش ایران را بچرخانیم. اکثر لیگ های ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، هندبال، کشتی در حال برگزاری است. در آینده نزدیک، لیگ کاراته و ووشو هم آغاز می شود. تلاش می کنیم در کنار برگزاری لیگ ها بتوانیم ورزش همگانی و ورزش در منزل و محیط کار را از طریق رسانه ها توسعه دهیم.

آغاز رقابت های تفنگ و تپانچه بادی از ۱۸ دی

سید جعفر حسینی در خصوص قرعه کشی لیگ برتر تفنگ و تپانچه بادی، اظهار داشت: مراسم قرعه کشی لیگ برتر تفنگ و تپانچه بادی با حضور رضا ملک محمدی دبیر فدراسیون و تعدادی از نمایندگان تیم‌های لیگ برتر در محل سالن جلسات این فدراسیون برگزار شد که در پایان با هماهنگی‌های بعمل آمده مقرر شد این رقابت‌ها از ۱۸ دی ماه در رشته تپانچه بادی بانوان با یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محل سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی آغاز شود.

او در ادامه افزود: این رقابت‌ها در ۱۴ هفته به صورت غیر رفت و برگشت و تک دیدار برگزار شود که هر تیمی در هر روز در دو دیدار (صبح و بعداظهر) به رقابت بایکدیگر خواهند پرداخت.

حسینی با اشاره به چهاردهمین دوره مسابقات لیگ تیراندازی گفت: در این دوره هر تیم ۶ ورزشکار معرفی می‌کند که از این تعداد حداقل یک نفر باید جوان باشد.

رییس سازمان لیگ تیراندازی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزهای انجام شده در این دوره از مسابقات ۷ تیم در تپانچه بادی بانوان، ۶ تیم در تفنگ بادی بانوان، ۷ تیم در تفنگ بادی آقایان و ۸ تیم در تپانچه بادی آقایان حضور خواهند داشت که اواخر اسفندماه زمان پایان این رقابت‌ها اعلام شده است.

شایان ذکر است این مسابقات با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری بین ورزشکاران برگزار و با پایان هر فینال مراسم اهدای جوایز نقدی ورزشکاران برگزار می‌شود.

بنا نا آرام در این سن و سال

محمد بنا که با پوست انداختن تیم ملی کشتی فرنگی، در اردوی این تیم بیشتر با فرنگی کاران جوان سروکار دارد، مثل همیشه با جدیت تمام در تمرینات حاضر می شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که خوب می داند، مردم به واسطه کسب سه مدال طلا در المپیک لندن از او توقعات بالایی دارند، با جان و دل در تمرینات سعی در آماده سازی شاگردانش دارد.

با اینکه محمد بنا به 62 سالگی رسیده، اما در تمرینات یک لحظه آرام و قرار ندارد و تک به تک با فرنگی کاران به صحبت می پردازد و نکات لازم را به آن ها یادآوری می کند.

حتی گاهی بنا مجبور می شود که به جای صحبت خودش برای آموزش به شاگردانش، فنون را به شکل صحیح اجرا کند؛ موضوعی که او را در این سن و سال هم شاداب و با انگیزه نشان می دهد.

پیوستن تکواندو کار افغانستانی به مس کرمان

تیم تکواندوی مس کرمان در ادامه فعالیت‌های خود در نقل و انتقالات لیگ برتر تکواندو، محسن رضایی بازیکن تیم ملی افغانستان و تنها امید این کشور برای کسب المپیک را به خدمت گرفت.

رضایی فصل گذشته در تیم کانون تکواندوی مهاجران حضور داشت و قرار است در فصل جاری در وزن سوم برای تیم مس کرمان مبارزه کند.

مسی‌ها در روزهای گذشته موفق به جذب سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی تکواندو کشورمان شده بودند و در حال مذاکره برای جذب فرزان عاشورزاده نیز هستند.

تیم تکواندوی مس کرمان که در رقابت های فصل گذشته عنوان سومی رقابت ها را تصاحب کرده بود و به عنوان نماینده ایران در رقابت های باشگاه های آسیا حضور دارد، در لیگ برتر این فصل در گروهی بسیار سخت با تیم‌های شهرداری ورامین، پاس، استقلال و فتح صدر البرز در گروه الف قرار دارد.

جشن تولد در خانه کشتی

غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران که بعد از کنار رفتن رسول خادم بعد از 7 سال به این سمت بازگشت، با رویای حضور در اولین المپیک به عنوان سرمربی این روزها شاگردانش را مهیای این رویداد بزرگ می کند.

روز گذشته اعضای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در خانه کشتی و حین تمرینات جشن تولد 51 سالگی غلامرضا محمدی را برگزار کردند. سرمربی تیم ملی کشتی آزاد هم در حضور شاگردانش شمع تولد خود را فوت کرد و با آن ها عکس یادگاری انداخت.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز تبریک ویژه ای را به همکار خود بابت تولد 51 سالگی اش گفت.

با توجه به برپایی اردوی تیم های ملی کشتی در شرایط قرنطینه و انجام تست کرونا از همه نفرات قبل از شروع اردو، مربیان و کشتی گیران در خانه کشتی از ماسک استفاده نمی کنند.

چند روز قبل بود که تولد حسن یزدانی در خانه کشتی با حضور همه کشتی گیران و رقص مازندرانی تعدادی از آن ها خبرساز شد و مورد توجه قرار گرفت.

برگزاری لیگ هتی شنا، شیرجه و واترپلو در اسفندماه

حمید اسکندریون در خصوص برگزاری لیگ‌های شنا، شیرجه و واترپلو اظهار کرد: مجوز برگزاری لیگ شنا، شیرجه و واترپلو را گرفته‌ایم. تقریبا لیگ‌ این سه رشته در بخش آقایان و بانوان را از اسفندماه استارت خواهیم زد. از استان‌ها و باشگاه‌ها هم خواسته‌ایم تا اعلام آمادگی کنند تا به امید خدا با شرایطی که پیش آمده و احتمال بازگشایی استخرها هست لیگ را برگزار کنیم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: اگر استخرها بازگشایی نشود مسابقات را به صورت متمرکز برگزار می‌کنیم تا همه لیگ‌ها انجام شوند. احتمالا همه مسابقات به جز لیگ شنای بانوان در تهران برگزار شود. لیگ شنای بانوان ممکن است به میزبانی اصفهان انجام شود.

وی در ادامه در خصوص اردوهای تیم‌های ملی شنا، شیرجه و واترپلو گفت: مرحله نخست تمام شد و برای مرحله دوم سه شناگر دیگر (سینا غلامپور از خراسان رضوی، علی جعفری از مرکزی و علی فتحی از خراسان) از هفته آینده به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد. تیم‌ ملی شیرجه هم تمریناتشان را شروع کرده‌اند. تعداد نفرات بیشتر شده و در استخر آزادی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی تمرین می‌کنند. تیم ملی واترپلو هم قرار است به استخر آزادی بیاید و تمریناتش را ادامه دهد.

اسکندریون در خصوص مشخص شدن زمان مسابقات انتخابی المپیک گفت: فعلا فینا تایم ورودی و زمان برگزاری مسابقات را اعلام نکرده است ولی شناگران ما با همه سعی و کوشش تمرین می‌کنند. احتمالا در ماه مارس یعنی فروردین مسابقات انتخابی انجام شود و باید آماده باشیم.

نمایندگان ورزشکاران در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک مشخص شدند

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک قرار است پنجم بهمن به صورت وبینار برگزار شود. البته در صورتی که شرایط از لحاظ شیوع ویروس کرونا مساعد باشد، این مجمع به صورت حضوری در دی برگزار می شود.

در هر حال کمیته ملی المپیک در حال ارسال دعوتنامه ها به اعضای مجمع است.

کمیته ورزشکاران نیز سه ورزشکار خانم و سه ورزشکار مرد را برای حضور در مجمع معرفی کرده است.

 شش نماینده ورزشکاران:

زهرا نعمتی، الهه احمدی، مهسا جاور، قاسم رضایی، بهداد سلیمی و مجتبی عابدینی

از آنجا که این مجمع حساسیت خاصی ندارد، کمیته ملی المپیک تصمیم گرفته کارشناسان خبره، نماینده داوران و مربیان و باشگاه ها همانند سال گذشته باشند و تغییر نکنند.

اسامی نفرات در مجمع سال گذشته به شرح زیر است:

کارشناسان خبره در امور بازی های المپیک:

نصرالله سجادی، مهرزاد حمیدی، اصغر رحیمی، فریبا محمدیان، مهین فرهادی زاد

نماینده باشگاه ها:

آرارات و نساجی مازندران

نماینده داوران و مربیان:

پیمان فخری و مهرو کمرانی

بقیه اعضای مجمع را روسای فدراسیون هایی که عضو کمیته ملی المپیک هستند، تشکیل می دهند.

از میان اعضای هیات اجرایی نیز مجید شایسته، مجید کیهانی ، علیرضا رحیمی و سید عبدی افتخاری چون رییس فدراسیون نیستند در صورت تصویب موضوعی در مجمع، حق رای ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =