استقلال و امیر دوباره به هم رسیدند/لشگرکشی محمود علیه ژنرال، برای فتح صدرنشینی!

جدال گل‌گهر و استقلال می‌تواند نقشی کلیدی در تعیین صدرنشین هفته نهم لیگ داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،تینا نجفی؛ در ایستگاه نهم لیگ برتر فوتبال، شاگردان فکری و قلعه نوعی روز چهارشنبه در ورزشگاه امام علی سیرجان به مصاف هم خواهند رفت.

جدال بالانشینان

صدرنشینی گل گهر سورپرایز ویژه سیرجانی ها برای لیگ بیستم بوده است. آن ها که فصل پیش تا روزهای پایانی یکی از نامزدهای سقوط به لیگ دسته یک بودند، حالا با کسب ۱۴ امتیاز پیشتاز این رقابت ها هستند. آبی های پایتخت هم با یک بازی کمتر و ۱۲ امتیاز در رده چهارم قرار دارند.
بنابراین نتیجه این مسابقه می تواند تاثیر زیادی بر تعیین صدرنشین در پایان هفته نهم رقابت ها داشته باشد.

به زبان آمار

 این دو تیم در دیدارهای فصل گذشته، تعداد پیروزی ها را میان خود تقسیم کردند. در دیدار رفت، آبی ها با نتیجه ۲ بر ۱ در آزادی پیروز شدند و سه امتیاز دیدار برگشت را سیرجانی ها در خانه با یک گل از آن خود کردند.
قلعه نوعی که عنوان پرافتخار ترین مربی آبی ها را در لیگ برتر یدک می کشد، بارها مقابل استقلال روی نیمکت نشسته است. او در ۱۷ مسابقه ی اخیر لیگ برتر در مقابل آبی ها، ۶ بار پیروز شده و هفت بار طعم شکست را چشیده است. پنج صف آرایی هم به تساوی انجامیده است.

فکری و سودای سیستم سه دفاعه؛ آرایش آبی ها باز هم تغییر می کند؟

استقلالِ محمود فکری، تاکنون نتوانسته است به ثبات تاکتیکی و سیستم مشخصی دست یابد. از طرفی شیوه بازی آبی ها و امتیازات از دست رفته در دیدارهای اخیر، پیکان انتقادات را به سمت فکری نشانه رفته است.
حالا تمرینات استقلال در روزهای اخیر نشان از آن دارد که فکری و کادرش، بازیکنانشان را برای سیستم ۲۵۳ آماده می کنند.   
البته باید دید که در مسابقه شش امتیازی روز چهارشنبه، فکری دست به چنین ریسکی خواهد زد یا خیر.

وضعیت مصدومان

داریوش شجاعیان، محمد نادری و شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت در این مسابقه هم غایب خواهند بود. البته پیش از این بنظر می رسید دیاباته آبی ها را در سفر به سیرجان همراهی کند، اما در نهایت فکری ریسک نکرد و نام او را از فهرست مسافران خط زد. بدین ترتیب این بازیکن در تهران ماند تا خود را برای دربی حساس هفته آینده آماده نماید.

رقبای آشنا!

محمود فکری هم بعنوان بازیکن و هم بعنوان دستیار، سابقه عضویت در تیم های امیر قلعه نوعی را در کارنامه دارد. بنابراین دوئل این دو چهره می تواند جذابیت های خاص خودش را به همراه داشته باشد.
علاوه بر قلعه نویی، آرمین سهرابیان، بهنام برزای، میلاد زکی پور و گادوین منشا از دیگر اعضای گل گهر هستند که سابقه پوشیدن لباس استقلال را در کارنامه دارند و هر کدام از این نفرات می توانند برای رویارویی مقابل تیم سابق خود، انگیزه های مضاعفی داشته باشند.
در سمت دیگر هم احمد موسوی از بازیکنان فصل پیش گل گهر بود که در فصل نقل و انتقالات راهی تهران شد و این روزها در سمت راست آبی ها عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد.

حالا باید منتظر ماند و دید تفکرات کدام مربی، برنده این دیدار حساس خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =