راه و آینده کشور درخشان است

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بعد از سال‌ها که از فتنه‌های مختلف می‌گذرد ما در آستانه یک تحول هستیم و نیاز به یک مختصات جدی و جدید هستیم. راه و آینده کشور درخشان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مراسم گرامیداشت یازدهمین سالگرد یوم الله نهم دی با موضوع بررسی ابعاد حقوقی و سیاسی فتنه ۸۸، امروز با حضور علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قضات، اساتید، شورای اندیشه ورز و دیگر مهمانان به همت سازمان بسیج حقوقدانان و بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد.

انبارکی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور در آغاز ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و نهم دی گفت: اینجا جمعی از اندیشه ورزان و اساتید حقوقی حاضر هستند که نشان از بصیرت بالای این عزیزان است هر چند به دلیل کرونا از حضور تعداد کمی از نخبگان بهره‌مند هستیم.

وی با بیان اینکه حماسه نه دی حماسه بی بدیل بود که در جامعه شکل گرفت افزود: این حماسه متعلق به عموم ملت ایران است و بازخوانی آن برای نسل جدید از اهمیت خاصی برخوردار است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: حماسه ۹ دی مثل ۲۲ بهمن باید پاس داشته و برای آیندگان بازگو شود. اگر کسانی تصور کنند فتنه سال ۸۸ عادی بود سخت در اشتباه هستند چرا که اهداف خطرناکی پشت آن بود.

انبارکی اظهار کرد: امروز بررسی ابعاد حقوقی و سیاسی فتنه ۸۸ باید مورد واکاوی و تفحص قرار بگیرد. در جنگ ۸ ساله صنعت، تولید، دانشگاه‌ها تعطیل نشد؛ اما عناصر خائن و سران فتنه کشور را ۸ ماه به تعطیلی کشاندند و در جامعه ما گسل‌های عظیمی ایجاد شد.

وی ادامه داد: لازم است امروز ابعاد حقوقی این فتنه برای همه بازگو شود تا میزان هوشیاری ملت ما بالا برود. چرا که دشمن با نفوذ تلاش می‌کند در جامعه فتنه بیافریند.

علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این مراسم بیان کرد: بعضی مواقع اشکال کار در این است که مختصات خودمان را اشتباه می‌دانیم که می‌تواند به ضرر خود و دیگران باشد. در فتنه سال ۸۸ گرفتار کسانی بودیم که ابتلائاتی داشتند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب امام (ره) در حوزه داخلی و خارجی به پیروزی رسید، در داخل ۶ گروه مقابل امام صف کشیده بودند. برخی جزو رژیم پهلوی و برخی جزو کسانی بودند که اهل مبارزه نبودند. امام (ره) در ابتدای انقلاب اسلام ناب را به رخ مخالفان کشید.

وی ادامه داد: در حوزه خارجی نیز امام (ره) در مقام عمل استقلال از قدرت‌ها و قیام علیه استکبار پیش روی بشر گشود. در مقابل اولین گام جریانات مخالف انحراف انقلاب از مسیر درست خود بود. انقلاب آن زمان با انحراف و نفوذ مقابله کرد.

زاکانی گفت: دشمن در گام دوم و دلبستن به انحراف جنگ را به کشور تحمیل کرد، اما ما رشد کردیم. از سال ۶۶ جنگ نرم دشمن علیه کشورمان آغاز شد، اما سبب نشد از رشد بیاستیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر کدام از این فرصت‌ها می‌تواند یک ملت را زمین‌گیر کند، اما به برکت اسلام و رهنمودهای امام راحل و رهبر انقلاب از بحران عبور کردیم.

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ برخی از افراد بودند که قصد آشوب داشتند. موضوع ما کسانی است که میدان داری فتنه را کردند و هنوز آتش بیار معرکه هستند. آن‌ها جز منافقین و ریزش‌های انقلاب نیست.

زاکانی بیان کرد: امروز بعد از سال‌ها که از فتنه‌های مختلف می‌گذرد ما در آستانه یک تحول هستیم و نیاز به یک مختصات جدی و جدید هستیم. راه و آینده کشور درخشان است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: امروز عامدانه مشکل ایجاد می‌کنند یا چوب لایه چرخ تولید می‌گذارند. امروز امکانات در کشور وجود دارد اما مناسب توزیع نشده است. مصرف گوشت بین طبقات بالا و پایین ۹۶ برابر است و این‌ها مسئله ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: لذا باید هوشیار بود و چشم‌ها را شست. مکتب امام راحل باید معیار تفکیک باشد. همان مکتبی که مردم در آن سالار هستند

کد خبر: 1085872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =