امیرعبداللهیان: آمریکا در ترتیبات سیاسی و امنیتی جدید منطقه هیچ جایگاهی ندارد/ ماجرای رفتار صادقانه سردار سلیمانی با تروریست‌ها

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: در ترتیبات سیاسی و امنیتی جدید منطقه نه تنها آمریکا هیچ جایگاهی ندارد بلکه باید به حضور نظامی این کشور در منطقه نیز پایان داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ویژه برنامه «قبله» که در آستانه سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف به صورت مجازی برگزار شد، گفت: شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و قهرمان امت اسلامی است. او در دوران حیات خود مهمترین تحولات را در منطقه غرب آسیا رقم زد.

 وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق جدی که افتاد این بود که ترتیبات سیاسی امنیتی ظالمانه منطقه که مبتنی بر منافع آمریکا بود فرو ریخت و شاه به عنوان حاکم مستبد در ایران و ژاندارم آمریکا سقوط کرد با این وجود تا ۱۵ سال پیش شاهد یک خلاء در ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه بودیم، اما با تلاش‌های سردار سلیمانی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اتفاقی که افتاد این بود که جبهه مقاومت شکل گرفت و این یکی از دستاوردهای شهید سلیمانی بود که به تامین امنیت ملی و امنیت منطقه کمک کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در ترتیبات سیاسی و امنیتی جدید منطقه نه تنها آمریکا هیچ جایگاهی ندارد بلکه باید به حضور نظامی این کشور در منطقه نیز پایان داده شود.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند اخراج آمریکا به ضرر منطقه است، افزود: اشغال عراق و افغانستان نشان داد که آمریکایی‌ها هرکجای منطقه حضور نظامی داشته اند مشکل‌ساز بودند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: پایان دادن به حضور آمریکا در منطقه از مهم‌ترین اتفاقاتی است که پس از شهادت سردار سلیمانی در دستور کار قرار گرفته و این اتفاق در راستای گرفتن انتقام سخت از آمریکایی‌ها رقم خواهد خورد.

وی افزود: اتفاقاتی در منطقه در حال وقوع است که آمریکایی‌ها باید شر خود را از منطقه کوتاه کنند به هر روی ما هیچ وقت نمی‌خواهیم ترور سردار سلیمانی در حد یک محکومیت سیاسی باقی بماند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه شهید سلیمانی به دنبال امنیت کشور و منطقه بود افزود: شهید سلیمانی یک ژنرال شجاع و دارای فکر و تعقل بود او صرفاً رفتار و منش نظامی نداشت و با توجه به پیچیدگی‌های جهان امروز از فن دیپلماسی برخوردار بود به گونه‌ای که وقتی با سران کشورهای مقاومت وارد مذاکره می‌شد گویا سال‌ها دارای تجربه در فن دیپلماسی و مذاکره بوده است.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی به معنویت و ارزش‌های دینی توجه داشت و در واقع آن چیزی که از سلیمانی یک ژنرال منحصربه‌فرد ساخت توجه او به معنویت و ارزش‌های دینی بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در رفتار به راستی و درستی عمل می‌کرد، افزود: وقتی تروریست‌ها در محاصره قرار می‌گرفتند برای اینکه از محاصره خارج شوند پای سازمان ملل را به میان می‌کشیدند تا از محاصره نجات پیدا کنند با این وجود از سازمان ملل با بنده تماس می‌گرفتند و می‌خواستند تا تروریست‌ها از محاصره خارج شوند. معمولاً برای خروج تروریست‌ها از محاصره نیز مقامات سوری درخواست می‌کردند که تروریست‌ها نیروهای سوریی ربوده شده را آزاد کنند. نکته‌ای که خیلی جالب است این بود که اگر دست تروریست‌ها به سردار سلیمانی می‌رسید او را مانند شهید حججی تکه تکه می‌کردند، اما وقتی تبادل صورت می‌گرفت آن‌ها از ترس این که از پشت مورد حمله قرار نگیرند می‌گفتند که باید شهید سلیمانی تضمین بدشهد که ما از منطقه خارج شویم و وقتی شهید سلیمانی این تضمین را می‌داد آن‌ها از منطقه خارج می‌شدند و این نشان‌دهنده کلام صادقانه سلیمانی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =