بصیرت مردم محصول پیروی از ولایت فقیه است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بصیرت محصول امام شناسی و پیروی از ولایت است و بصیرت برای مردم و مسئولان بدون تعلیم و پشتوانه معنوی به دست نمی‌آید. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 حواشی بسیار در کشور به وجود آمد که نهایتا منجر به فتنه‌ای به رهبری برخی از مسئولان پیشین کشور شد. اما در نهایت مردم با بصیرت همیشگی خود در  نهم دی ماه مقابل این فتنه گران صف آرایی و این قائله را ختم کردند.

محمود هاشمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به حماسه مردمی نهم دی ماه سال ۸۸ بیان کرد: بصیرت و بصیرت‌افزایی بزرگ‌ترین شاخص برای خلق حماسه 9 دی است. این حماسه نشان دهنده تجلی اراده مردم برای مقابله با دشمنان و افراد فریب خورده داخل کشور است.

وی  با تاکید بر اینکه بصیرت مردم از امام شناسی و پیروی از ولایت حاصل می‌شود، گفت: بصیرت برای مردم و مسئولان بدون تعلیم و پشتوانه معنوی به دست نمی‌آید. 

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بصیرت افزایی زمانی به وجود می‌آید که تحلیل وقایع پیرامون توام با تفکر، عبرت گرفتن از سنت‌های الهی و مبتنی بر آنها باشد. بصیرت  را می‌توان چراغ‌راه و راهنما برای حرکت مردم در مسیر انقلاب و عبور از فتنه‌ها مانند سال 88 دانست.

وی درباره راهکارهای کسب بصیرت و موانع آن یادآور شد: برخی از امور و گرایش ها در وجود انسان مانع از بصیرت یافتن وی می‌شود بگونه‌ای که با وجود یقین به حقانیت موضوعی، آن را نادیده گرفته و چشم خود را نسبت به آن فرو می‌بندد. دلبستگی به دنیا و تعلقات آن ،گرفتار شدن در شهوات و لذت‌ها، شخص‌گرایی بجای شاخص گرایی، تعلقات حزبی، جناحی و فامیلی از موانع جدی کسب بصیرت هستند و همین موانع باعث سقوط انسان‌های بزرگی در عرصه های مختلف شده است و در فتنه ۸۸ شاهد ریزش خواص بودیم.

هاشمی با اشاره  به راه‌های کسب بصیرت  مطرح کرد: شناخت عمیق نسبت به ولایت فقیه و حرکت در مسیر نورانی ولی امر، داشتن تجزیه و تحلیل نسبت به جریانات مبتنی بر تعقل رعایت تقوا و ایمان الهی، پیروی از عالمان بزرگ از راهکارهای کسب بصیرت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دلبستگی به دنیا، مقام و مسائل مالی بزرگ‌ترین مانع برای کسب بصیرت است. برخی از بزرگان و مسئولان در فتنه 88 به خاطر مسائل مرتبط با کسب قدرت یا حمایت از افراد خانواده مسیر خود را از انقلاب جدا کرده و در مسیر مخالف با ارزش‌های نظام حرکت کنند. البته برخی از افراد نیز به دلیل نداشتن اخبر صحیح یا نداشتن قدرت تجزیه و تحلیل گرفتار فتنه شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =