حماسه ۹ دی روز بصیرت و غلبه جنود الهی بر شیطان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: حماسه ۹ دی به عنوان روز بصیرت و غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. روزی است که مردم نشان دادند با بصیرت هستند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کردند هرگز راه خود را گم نخواهند کرد و دست از رهبر و ولی فقیه خود بر نمی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ، نشست مشترک شورای معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک  با حضور  کلانتری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، مجید حق وردی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان  با رئیس، معاون، مدیران گروه‌های آموزشی، اعضای هیات علمی واحد نراق در راستای بررسی عملکرد حوزه‌های آموزشی، پژوهش و فناوری، اداری ومالی و فرهنگی و بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه در سالن اجتماعات واحد نراق برگزار شد.

در ابتدای جلسه علیرضا انتظاری رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد نراق ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گزارشی از وضعیت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق ارائه کرد.

حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) وگرامیداشت ۹ دی روز  بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: نهم دی ماه مردم با حضور عاشورایی خود  حماسه آفریدند و این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری از افتخارات مرد و زن ایرانی است. مردم با قیام عاشورایی و حضور عاشورایی خود را در این روز به جهانیان نشان دادند که همیشه در خط حضرت امام و مقام معظم رهبری هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: حماسه ۹ دی به عنوان  روز بصیرت و غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. روزی است که مردم نشان دادند با بصیرت هستند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کردند  هرگز راه خود را گم نخواهند کرد و دست از رهبر و ولی فقیه خود بر نمی دارند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی اراک گفت: ۹دی هر چند زمستان بود ولی درخت انقلاب گل داد و  ۶ماهه، ۳ ساله، جوان، پیر، شیمیایی، مرد و زن و ویلچری همه حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: روز ۱۳ دی ماه روز جهانی مقاومت و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی  را نیز گرامی می داریم که این روزها به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی، مکتب سردار قاسم سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده که این مکتب با هیچ سلاحی نابود شدنی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به ویژگی ها و شاخصه های عظیم مکتب حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: یکی از این شاخصه ها، جایگاه نظام سیاسی اسلام و حکومت اسلامی در این مکتب است. یکی دیگر از شاخص ها  جایگاه ولایت فقیه در مکتب حاج قاسم سلیمانی است که در جای جای وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی توجه، اعتماد و پشتیبانی از ولایت فقیه بارها و بارها تاکید شده است.

وی ادامه داد: فداکاری در سایه ولایت از دیگر ویژگی های این مکتب محسوب می شود که در این راستا هر کس مسئولیتی بر عهده می گیرد باید نسبت به آن مسئولیت متعهد و فعالیت، تلاش و فداکاری کند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به بحث مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: به فرموده حاج قاسم، عزت و صلح در سایه مقاومت به دست می آید.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد سراهای نوآوری در رشته های مختلف در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: باید با ایجاد سراهای نوآوری، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری، بهره برداری از امکانات و خدمات موجود و توان های منطقه در آمدهای غیر شهریه ای را افزایش داد.

 کلانتری با بیان این که ۳۰۰ میلیارد تومان  بودجه سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی پیش بینی شده است، گفت: با وجود تجهیزات و بسترهای مناسبی که در استان فراهم است همه ما باید تلاش کنیم با استفاده و بهره گیری از تجهیزات، امکانات و پتانسیل های موجود در استان به این مهم دست یابیم اگرچه بیشتر درآمدهای ما در حوزه آموزش گزارش شده اند.

وی تاکید کرد: دانشگاه وظیفه دارد علاوه بر تدریس، در حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری نیز فعالیت کنند.

در ادام جلسه حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: نراق شهر تاریخی تقریبا از شهرهای خیلی مطرح کشور است  که عمر بیشتر از هزار سال دارد و در مسیر جاده ابریشم بوده و غار چال نخجیر و آبشار گیسو از جمله جاذبه های گردشگری این شهر تاریخی است.

وی خاطر نشان کرد: شهر نراق به لحاظ معرفتی به فاضلان نراقین مشهور است و ملا احمد نراقی و ملا محمد مهدی نراقی از بزرگان علم و معرفت هستند که نراق را به این دوعالم برجسته می شناسند.

حجت الاسلام همتی افزود: برای هر مسئولی خواندن کتاب معارج السعاده و جامع السعاده خیلی لازم و ضروری است و این کتاب ها به انسان آرامش می دهند.

همتی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) که فرمودند: " انسان احمق اول حرف می زند بعد اندیشه می کند ولی انسان عاقل اول فکرمی کند بعد حرف می زند، اظهار کرد: عاقلانه حرف بزنیم و مواظب حرف زدن هایمان باشیم هرچه سنجیده و عاقلانه عمل کنیم درصد اشتباهاتمان کمتر می شود و وجه تمایز انسان و حیوان درعقل و اندیشه اوست دین بدون عقل پذیرفته نیست ولو اینکه صدقه بدهد و اهل نماز شب باشد و اگر کسی راه عقل را پیش نگیرد مؤاخذه خواهد شد.

همتی افزود: مهم نیست کسی حافظه و قدرت یادگیری نداشته باشد اما باید در تقویت عقل فطری تلاش کند هم تمرین علمی لازم است هم تمرین عملی؛ انسان همواره باید برای تهذیب نفس تلاش کرد، هم زندگی خود را سامان دهد وهم باید جامعه را سامان داد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: اگر دانشگاه را درست مدیریت کنیم و از ظرفیت ها و پتانسیل دانشگاه استفاده شود نیاز به شهریه دانشجو نیست. اگر قبلا تدبیر می کردند الان نگران پرداخت حقوق ها نبودیم؛ البته یک شکاف و فاصله ناعادلانه در پایه حقوق دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی هست که زندگی ها را به چالش می کشاند و اگر معیشت تامین نشود معاد هم تامین نمی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =