اعلام آمادگی ۵ گروه برای برگزاری مسابقات کرسی آزاد اندیشی/ ۸ کانون فرهنگی دانشجویی در واحد شوشتر فعالیت دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر گفت: با توجه به عدم‌حضور دانشجویان و اینکه دسترسی آنها فقط از طریق شبکه های مجازی است  ولی استقبال از کرسی‌های آزاد اندیشی به صورت نسبی مناسب بوده و پنج گروه اعلام آمادگی کردند که امیدواریم اجرایی شود.

موسی شهریاری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درخصوص جشنواره «از حماسه تا حماسه» اظهار کرد: این جشنواره با استقبال خوب دانشجویان، اساتید و کارکنان مواجه شده است به طوری که موضوعاتی از جمله شهادت سردار دلها مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:  نظر به اینکه خوزستان دروازه تشیع به ایران است  و مسیرعبور امام رضا علیه السلام به ایران از خوزستان بوده است موضوع (طریق الرضا) به موضوعات اضافه شد و مورد توجه قرار گرفت و همچنین با توجه به جایگاه  سردار شهید علی هاشمی در دفاع مقدس ایشان نیز به موضوعات اضافه شد. داوری و ارزیابی  همه موضوعات  بر اساس برنامه زمانبدی شده تا پایان بهمن ماه انجام می شود.

شهریاری گفت: استقبال از موضوع سردار سلیمانی بسیار خوب بوده زیرا از طریق گروهای مجازی خصوصا بسیج دانشجویی، کانون‌های فرهنگی وهیئت های مذهبی دانشجویی در شبکه های اجتماعی تبلیغ شد و از طریق اتوماسیون اداری هم پرسنل به شرکت در این جشنواره مرتب دعوت شدند و بیشتر محتواها  در حمایت  از ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، شجاعت و اخلاص و خط فکری ولایت پذیری  و اخلاق  و رفتار  و در حقیقت مکتب فکری و عملی  سردار است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، اظهار کرد: باتوجه عدم  حضور دانشجویان و اینکه دسترسی به آنها فقط از طریق شبکه های مجازی است  ولی استقبال آنها از کرسی‌های آزاد اندیشی به صورت نسبی مناسب بوده و پنج گروه اعلام آمادگی کردن که امیدواریم اجرایی شود.  

وی افزود: نحوه شکل گیری کانون ها به این صورت است که  ۵ تا ۷ نفر به عنوان هیات موسس اعلام آمادگی می کنند و اساس نامه را در چاچوب دستوالعمل ها تنظیم می کنند و از طریق آموزش سوابق آنها استعلام می شود که مشروطی  نداشته باشند. همچنین سوابق انضباطی آنها از کمیته انضباطی استعلام  و پس از صدور مجوز از سوی شورای فرهنگی واحد،  شورای مرکزی هر کانون  از میان خودشان  یک نفر را به عنوان دبیر انتخاب می کنند، تمام برنامه های آنها پس از تصویب در شورای فرهنگی قابلیت اجرایی پیدا می کنند  و هزینه  آنها هم از محل بودجه فرهنگی تامین می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، گفت: در این واحد دانشگاهی ۸  کانون (ادبی سپهر، هنری جوانان آفتاب، عکاسی، خیریه لبخند، هلال احمر، مهدویت، جرعه نور و آوای ماندگار) در موضوعات مختلف فعالیت می‌کنند. این کانون‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند به طوری که اجرای همه فعالیتهای فرهنگی به آنها واگذار شده  و حوزه فرهنگی  کار هدایت، حمایت و نظارت را انجام می دهد.

شهریاری ادامه داد: دفاتر مشاوره  در راستای کمک به دانشجویان در زمینه‌های تحصیلی،  مذهبی  و... تشکیل شده اند که در حال حاضر از طریق شبکه‌های مجازی و کانال‌هایی که ایجاد شده به دانشجویان در قالب متن، کلیپ و فایل صوتی  خدمات می دهند و دانشجویان هم از طریق لینک‌های که ایجاد شده با دفاتر ارتباط برقرار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به اینکه همه فعالیت‌های آموزشی و... مجازی شده است،  مشکلات اصلی دانشجویان کیفیت ورود به کلاس های آموزش، عدم دسترسی مناسب به استادان و یا احیانا پاسخگو نبودن سیستم  از دغدغه‌های اصلی دانشجویان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =