۶۴ درصد تصادفات محور امام رضا به دلیل عدم روشنایی است

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۴ درصد کل تصادف در شب ها روی می دهد که ۲۲ درصد از آنها از ساعت ۱۷ تا ۲۴ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور اظهار کرد: در شب‌ها دید راننده به یک ششم کاهش پیدا می‌کند یعنی می‌بایست راننده ۱۵ کیلومتر سرعت خود را نسبت به روز کاهش دهد تا در مواجه با خطرات بتواند عکس العمل مناسب و خوبی را انجام دهد.

وی گفت: در خصوص معابر شهری که هر لحظه امکان تردد عابر پیاده وجود دارد بحث دیدن و دیده شدن برای ما بسیار مهم است و در تاریکی در شب‌ها و روشنایی معابر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

‌جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۴ درصد کل تصادف در شب‌ها روی می‌دهد البته ۲۲ درصد از آنها از ساعت ۱۷ تا ۲۴ است که این تصادفات در این ساعات اتفاق می‌افتد که درصد زیادی است.

موسوی پور گفت: علت بیشتر وقوع این تصادفات بحث تاریکی و سرعت است که بعد از جذب بار ترافیکی شامگاهی روی می‌دهند.

‌وی ادامه داد: ۵۶ درصد از تصادفات ما در محورهای بزرگراهی اتفاق می‌افتد و ۶۴ درصد تصادفات محور امام رضا (ع) که ورودی شرقی ما هست متأسفانه نقص روشنایی را داریم که از گردنه تنباکویی تا سه راه سیمان می‌باشد که ۶۴ درصد تصادفات در شب‌ها اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص اهمیت روشنایی معابر هم گفت: اهمیت روشنایی با تمام توصیفات گفته شده برای ما زیاد است و باید معابر را روشن نگه داریم تا بتوانیم از بروز تصادفات خودداری نمائیم و دیدن و دیده شدن بسیار مهم است تا بتوانیم تصادفات را کاهش دهیم.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بحث قطعی برق بسیار مهم است و در محور امام رضا (ع) که ۶۴ درصد تصادفات آن در شب‌ها روی می‌دهد بخاطر اهمیت روشنایی است و در بخش تصادفات جرحی و فوتی که چند روز قبل روی داد این مساله خود رانشان داد و این موضوع را مطرح کرد که روشنایی معابر می‌تواند تصادفات را کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1085916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =