مجلس نباید به تعیین معیارهای مدیر و مدبر بودن کاندیداها ورود کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ورود مجلس به تعیین معیارهای مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات می تواند برای شورای نگهبان محدودیت ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری طی اخطار قانون اساسی،گفت: بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست های کلی نظام و سیاست های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری تعیین و ابلاغ می شود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری تعریف معیارهای تشخیص رجال سیاسی و مذهبی و همچنین مدیر و مدبر بودن داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده شورای نگهبان گذاشته اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مجلس به این موضوع ورود کند و به دنبال تعیین معیارهای مدیر و مدبر بودن داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باشد، عملاً دست شورای نگهبان بسته می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان خود معیارهای مدیر و مدبر بودن کاندیدای انتخابات را تعیین کرده است گفت: اگر مجلس شورای اسلامی این موضوع را تصویب کند، قطعاً شورای نگهبان به آن ایراد می گیرد.

در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: بنده در جلسه گذشته که این ماده مورد بحث و بررسی قرار گرفت تاکید کردم که تعریف معیارهای رجال سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای انتخابات و تطبیق آن با سیاست های کلان انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و مجلس با تعیین این معیارها می تواند برای شورای نگهبان محدودیت ایجاد کند.

وی بیان کرد: در جلسه گذشته این ماده به کمیسیون شوراها ارجاع شد و الان این معیارها تا حدی تعدیل شده اما باز می تواند منجر به محدودیت شود و لذا اگر نمایندگان به این اخطار رای دهند این معیارها حذف می شود.

در ادامه جلسه این اخطار قانون اساسی به رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته شد اما وکلای ملت با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =