استارت نیم‌فصل دوم لیگ والیبال/ نایب قهرمانی ایران در شطرنج دانشجویان پسر/ حق الزحمه داوران کشتی ۲۵ درصد افزایش یافت

با بسته ورزشی منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

جایزه محمدپور بعد ۶ سال به نرخ ۲۰۱۲ حساب شد

سعید محمدپور، وزنه بردار اردبیلی که در المپیک لندن به مقام پنجم دسته ۹۴ کیلوگرم دست یافته بود، بعد از ۵، ۶ سال با مثبت شدن تست دوپینگ ۴ نفر برتر این مسابقات رسما به مدال طلا رسید. او که مهمان برنامه فرمول یک بود، درباره دوپینگ گسترده وزنه برداران در المپیک لندن گفت: اینطور نیست که یک نفر یا دو نفر داروی اشتباه خورده باشند. دوپینگ روس‌ها و کشورهای شوروی سابق گسترده بوده و کاملا با برنامه ریزی انجام شده. من فکر می‌کنم آن‌ها از قدرت و لابی خود استفاده کردند تا دستشان رو نشود.

وی در خصوص اینکه جایزه مدال طلای المپیک را دریافت کرده یا خیر، افزود: جایزه را گرفتم، اما اگر نمی دادند، بهتر بود! جایزه طلایی‌های لندن ۲۰۰ سکه بوده که هر سکه را برای من به نرخ همان سال ۲۰۱۲ حساب کردند. به جای هر سکه به من یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کردند! حتی قرار بود من ماهیانه به عنوان دارنده مدال طلا ۱.۷ میلیون ماهیانه حقوق بگیرم که آن را هم می گویند هنوز تامین بودجه نشده

محمدپور درباره ابتلایش به کرونا گفت: من فکر می‌کنم ۱۲ ساعت کرونا گرفتم! شب علائمی همچون تب و بدن درد داشتم، اما از صبح خوب شدم. با این حال تستم مثبت شد و به قرنطینه دو هفته ای رفتم. خیلی از ورزشکاران از نوع شدید کرونا گرفتند و حتی فوت کردند.

قاسمی: طلای لندن را همانجا می‌گرفتم، مسیر زندگی ام عوض می‌شد

کمیل قاسمی، دارنده دو مدال المپیک در سنگین وزن کشتی آزاد که به خاطر دوپینگ رقبایش در المپیک لندن مدال برنزش به طلا تبدیل شده، مهمان برنامه فرمول یک بود. او درباره دوپینگ گسترده روس ها گفت: مثبت شدن نمونه های دوپینگ ورزشکاران روسی و کشورهای اطراف آن نشان می دهد که آنها ۷، ۸ سال از علم دوپینگ دنیا جلو هستند. البته از طرف دیگر این موضوع نشان از نفوذ روس ها در ورزش دنیا دارد.

وی درباره اینکه چقدر تفاوت گرفتن مدال طلای المپیک در همان زمان مسابقه و با الان وجود دارد، افزود: قطعا گرفتن مدال در آن جو خیلی تفاوت داشت. من دو بار رفتن روی سکوی المپیک را تجربه کردم و به نظرم یک حس وصف ناشدنی است، اما گرفتن مدال طلا و ایستادن روی سکوی قهرمانی حس دیگری دارد. حتی گرفتن طلای المپیک در سال ۲۰۱۲ می توانست مسیر زندگی مرا هم تغییر دهد. با این حال طلای المپیک هر زمانی که باشدف مهم است و در تاریخ ثبت می شود.

ملی پوش سابق کشتی آزاد درباره جوایز قهرمانان عنوان کرد: در هر دوره المپیک ۴ سال یک بار برگزار می شود، شاید مدال آوران به اندازه انگشتان دو دست هم نباشند. در المپیک ریو از ۸۰ میلیون ایرانی فقط ۸ نفر بودیم که توانستیم روی سکو برویم. حتی به نظرم جایزه ۳۰۰ سکه ای برای قهرمان المپیک هم کافی نبود؛ نسبت به زحماتی که ۴ سال متحمل شده. من به خاطر برنز المپیک لندن ۶۰۰ هزار تومان حقوق می گیرم که آن را هم گاهی اوقات واریز نمی کنند.

کمیل قاسمی درباره اقدامات خیرخواهانه خود در کنار رسول خادم گفت: رسول خادم سعی می کند در سایه کارهایش را انجام دهد، اما تاثیرگذار است.

۱۴ تیم برای ۸ سهمیه پلی آف می‌جنگند؛ استارت نیم‌فصل دوم لیگ والیبال

از ۱۰ ام دی ماه دور برگشت لیگ برتر والیبال آغاز خواهد شد و همچون دور رفت مسابقات به شکل متمرکز در تهران و به میزبانی دو سالن پایتخت برگزار می‌شود.

در این ماراتن که ۱۳ بازی را پیش روی ۱۴ تیم حاضر در لیگ برتر قرار داده، هر تیم برای قرار گرفتن در بین ۸ تیم برتر تلاش می کند تا مجوز صعود به مرحله پلی آف را کسب کند. در حساس‌ترین بازی این هفته، تیم فولاد سیرجان قهرمان نیم‌فصل، در خانه والیبال میهمان شهداب یزد است. دیدار رفت دو تیم در هفته هشتم دور رفت برگزار شد و شاگردان محمدرضا تندروان موفق به شکست حریف خود با نتیجه ۳ بر یک شدند. با این حساب، یزدی‌ها که در حال حاضر با ۹ برد و ۲۶ امتیاز در رده ششم جدول ایستاده‌اند، برای جبران شکست قبلی مقابل سیرجان صف‌آرایی می‌کنند. هرچند که برای عبور از سد محکم قهرمان نیم‌فصل، کار سختی پیش رو دارند.

یکی دیگر از دیدارهای جذاب هفته شانزدهم، بین دو تیم سایپا تهران و شهرداری ارومیه برگزار خواهد شد. نارنجی‌پوشان دور رفت را با تغییراتی روی نیمکت مربی‌گری پشت سرگذاشتند و بعد از استعفای مصطفی کارخانه از سرمربی‌گری این تیم، هدایت سایپا به ناصر شهنازی سپرده شد. این هفته اما خودورسازان در خانه والیبال از شاگردان پیمان اکبری در تیم شهرداری ارومیه میزبانی می‌کنند؛ تیمی که در پایان نیم‌فصل اول، با کسب ۱۱ پیروزی و ۳۳ امتیاز، عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد و حالا نیم‌نگاهی به صدرنشینی دارد.

شاید استراحت فولاد مبارکه سپاهان در هفته نخست دور برگشت، بیش از همه به سود لبنیات هراز آمل تمام شود. تیمی که در حال حاضر با ۱۰ برد و ۲۹ امتیاز، در رتبه چهارم جدول و یک پله پایین‌تر از سپاهان ایستاده است. شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز آمل، این هفته مقابل هورسان رامسر صف‌آرایی می‌کنند و پیروزی در این بازی شاید بتواند آملی‌ها را به رتبه سوم و به جمع مدعیان صدرنشین نزدیک کند. شاگردان عارف باقرزاده در تیم هورسان، بازی هفته ششم دور رفت را با نتیجه ۳ بر صفر برابر آملی‌ها به پایان برده بودند و حالا به دنبال فرصتی برای رسیدن به پیروزی و فاصله گرفتن از جایگاه هشتمی جدول هستند.

رقابت قعرنشینان جدول هم این هفته دیدنی خواهد بود؛ جایی که تیم پیکان تهران در خانه والیبال میزبان راه‌یاب ملل کردستان است. سه تغییر متوالی در سرمربی‌ خودروسازان، نیم‌فصل سختی را برای آن‌ها رقم زد. شروع این تغییرات، از هفته دوازدهم با قطع همکاری با محمد ترکاشوند شروع شد تا علیرضا طلوع‌کیان جایگزین او شود. این تغییر هم دوام زیادی نداشت و این بار در تعطیلات نیم‌فصل، مرتضی عهدی سرمربی پیکان شد تا سومین جابه‌جایی در این تیم رقم بخورد. تقابل پیکان و راه‌یاب ملل در هفته شانزدهم، اولین آزمون عهدی در قامت سرمربی پیکان خواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید خودروسازان که در حال حاضر با ۴ برد و ۱۱ امتیاز در رده یازدهم جدول هستند، می‌توانند از غیبت شهرداری قزوین (تیم دهم جدول) استفاده کرده و در جدول صعود کنند؟

در هفته شانزدهم، تیم‌های سپاهان و شهرداری قزوین با قرعه استراحت روبه‌رو هستند.

برنامه کامل هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال:

ساعت ۱۱، خانه والیبال: پیکان تهران – راه‌یاب ملل کردستان

ساعت ۱۱، سالن فدراسیون: هورسان رامسر – لبنیات هراز آمل

ساعت ۱۴، خانه والیبال: شهداب یزد – فولاد سیرجان

ساعت ۱۴، سالن فدراسیون: آذرباتری ارومیه – خاتم اردکان

ساعت ۱۷، خانه والیبال: سایپا تهران – شهرداری ارومیه

ساعت ۱۷، سالن فدراسیون: شهرداری ورامین – شهرداری گنبد

حق الزحمه داوران کشتی ۲۵ درصد افزایش یافت

پنجمین سمینار هیأت‌های کشتی استان‌های سراسر کشور صبح سه شنبه ۹ام دی ماه در محل هتل المپیک مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

بر این اساس یکی از مصوبات پنجمین سمینار هیأت‌های کشتی کشور حمایت از داوران بود که با پیشنهاد فدراسیون کشتی و موافقت رؤسای هیأت‌های کشتی مبلغ حق الزحمه داوران ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد. این افزایش برای مسابقاتی است که فدراسیون کشتی آن‌را برگزار می‌کند.

در مسابقات استانی تعیین مبلغ حق الزحمه داوران بر عهده هیأت کشتی استان است.

نایب قهرمانی ایران در شطرنج دانشجویان پسر

آخرین روز رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان پسر دانشگاه های آسیا برگزار و بازیکنان در ۳ دور پایانی با هم به رقابت پرداختند که در پایان با کسب طلای خلیل موسوی و عنوان نایب قهرمانی تیم کشورمان به پایان رسید.

در رده بندی انفرادی که با شرکت ۴۸ دانشجو برگزار شد ، خلیل موسوی استاد بین المللی ایران در دور آخر با قبول تساوی در برابر استاد فیده اندونزی، جمع امتیاز خود را به ۷.۵ رساند و با اقتدار عنوان قهرمانی آسیا رسید. پریاسمارو نوندرا از کشور اندونزی با ۷ امتیاز دوم شد و انخنار انخباتر ازکشور مغولستان با ۶.۵ امتیاز سوم شد.

در رده بندی تیمی، تیم پسران ایران با کسب ۱۹.۵ امتیاز عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را کسب کردند ضمن اینکه تیم اندونزی نیز با همین امتیاز و بدلیل پوئن شکنی بهتر، قهرمان مسابقات شد و تیم قزاقستان هم با ۱۷.۵ امتیاز سوم شد.

 در بازی های حساس دور پایانی، استاد بین المللی مرصاد خداشناس نیز در یک بازی سخت، استاد بین المللی اندونزیایی خود را شکست داد و با کسب ۶.۵ امتیاز چهارم شد. بردیا ویسی و ساسان علی بابایی هم به ترتیب ۵.۵ و ۴ امتیاز برای تیم ایران کسب کردند.

بدین ترتیب پرونده مسابقات قهرمانی دانشجویان آسیا در سال ۲۰۲۰ با کسب عنوان سومی تیم دختران و عنوان نایب قهرمانی تیم پسران و قهرمانی خلیل موسوی در بخش انفرادی بسته شد. همچنین مراسم اختتامیه این مسابقات صبح ۱۰ ام دی ماه برگزار خواهد شد.

رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه های آسیا از ۲۴ آذر تا ۹ دی ماه با همکاری فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران به صورت آنلاین در دو بخش مردان و زنان به میزبانی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برگزار شد.

بهداد سلیمی: در سنگین وزن وضعیت خوبی هم برای کسب سهمیه و هم برای کسب مدال داریم

بهداد سلیمی که بعد از پایان دادن به دوره قهرمانی این روزها در نقش مشاور رییس کمیته ملی المپیک در امور المپین ها در مراسم های مختلف حضور دارد، در حاشیه این مراسم در گفت و گو ای درباره رونمایی از تندیس ۵ قهرمان المپیکی گفت: این کار حدود دو سالی است که در کمیته ملی المپیک شروع شده و به تدریج تندیس قهرمانان المپیکی ساخته و سپس رونمایی می شود. این تندیس ها در تالار افتخارات موزه ورزش قرار می گیرد. کار خیلی قشنگی است که صالحی امیری آن را راه اندازی کرده و امروز هم دیدیم که از تندیس ۵ نفر از قهرمانان و مدال آوران رونمایی شد.

وی افزود: من هم به نمایندگی از آقای سلماسی که خودش در قید حیات نیست و خانواده اش هم ایران نیستند، هدایای او را تحویل گرفتم. قطعا در اولین فرصت این امانت را تقدیم خانواده ایشان می کنم.

قهرمان سابق وزنه برداری جهان و المپیک در رابطه وضعیت وزنه برداری ایران با حضور در المپیک توکیو عنوان کرد: قطعا می توانیم دو سهمیه را کسب کنیم. دو مسابقه گزینشی باقی مانده و در سنگین وزن وضعیت خوبی هم برای کسب سهمیه و هم برای کسب مدال داریم. در ۱۰۹ کیلو و ۹۶ کیلو هم شانس داریم که سهمیه بگیریم. امیدوارم بچه ها بتوانند در قهرمانی آسیا بدرخشند و با بیشترین سهمیه راهی المپیک شویم.

بهداد سلیمی در خصوص منتفی شدن بحث سرمربیگری اش در تیم وزنه برداری جوانان و انتخاب سعید علی حسینی گفت: این مساله فقط یک گمانه زنی رسانه ای بود. کسی با من صحبتی برای سرمربیگری تیم جوانان نکرده بود. من با فدراسیون در بخش شورای فنی همکاری می کنم. خودم الان درگیر لیگ هستم و در لیگ برتر تیم دارم. با این حال سعید علی حسینی هم قهرمان بزرگی بوده و مدتی هم که از وزنه برداری دور بوده، در مربیگری فعالیت داشته. قطعا یکی از بهترین گزینه ها او بود که انتخاب شد.

قرعه کشی لیگ برتر ووشو ۱۵ دیماه

کمیته مسابقات و سازمان لیگ فدراسیون ووشو زمان قرعه‌کشی لیگ برتر این رشته در دو بخش مردان و بانوان را اعلام کرد. بر این اساس، قرعه‌کشی لیگ برتر ووشو روز دوشنبه ۱۵ دی ماه در محل فدراسیون انجام خواهد شد.

لیگ امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، با شرایط ویژه‌تری نسبت به دوره‌های قبلی برگزار می‌شود؛ به طوری که همه پروتکل‌های بهداشتی و شرایط ورود و خروج تیم‌ها به طور دقیق از سوی مسئولان رعایت می‌شود تا مشکلی برای ورزشکاران و اعضای تیم‌ها به وجود نیاید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =