مین‌روبی «آغدام» توسط نظامیان ترکیه و جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از پاکسازی منطقه آغدام در قره باغ از مین و مواد منفجره با کمک نظامیان ارتش ترکیه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)؛ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان سه شنبه شب طی بیانیه‌ای از اقدامات مشترک نظامیان این کشور به همراه نظامیان ارتش ترکیه برای کشف و خنثی سازی مین‌های برجا مانده از جنگ با ارمنستان در منطقه آغدام در قره باغ کوهستانی خبر داد.

براساس گزارش پایگاه خبری ینی شفق، در بیانیه باکو آمده است، یک گروه از متخصصان خنثی سازی مین در ارتش ترکیه در کشور ما هستند و از اقدامات واحدهای مهندسی نیروهای جمهوری آذربایجان در مناطق آزاد شده آغدام پشتیبانی می‌کنند. 

در ادامه این بیانیه آمده است که این واحدها مزارع کشاورزی و جاده‌های ارتباطی را از مینها و مواد منفجره پاکسازی کرده‌اند و فعالیتهای مربوط به کشف و خنثی سازی مینها و گلوله‌های عمل نکرده همچنان ادامه دارد. 

باکو و ایروان در ۱۰ نوامبر (سه شنبه ۲۰ آبان) با توافقی که با پادرمیانی روسیه حاصل شد، به چند هفته نبرد خونین خاتمه دادند. بر اساس بخشی از این توافق ۱۰ بندی قرار شد نیروهای صلح‌بان روسیه در منطقه مستقر شوند.

در توافق آمده است جمهوری ارمنستان منطقه کلبجار و منطقه لاچین را تحویل جمهوری آذربایجان خواهد داد و کریدور لاچین را تا عرض ۵ کیلومتر پشت سر خواهد گذاشت. همچنین جمهوری‌ ارمنستان ارتباطات حمل و نقلی بین مناطق غربی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان را فراهم می‌کند.

کد خبر: 1085935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =