کشورهای منطقه امنیت خود را مدیون رشادت‌های سردار سلیمانی هستند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی برای برقراری امنیت و سرنگونی داعش تلاش بسیاری کردند و مردم مسلمان منطقه نیز به خوبی به فعالیت‌های سردار آگاه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حدود یک سال از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی می‌گذرد. تروری که به دست تروریست‌های آمریکایی با دستور رئیس جمهور ایالات متحده صورت گرفت آن‌هم در کشوری که توسط سردار دلها از استعمار تروریست‌های داعش نجات یافت.
ایران در این مدت از لحاظ سیاسی برای محکومیت این جنایت اقداماتی در سطح بین‌المللی انجام داده است، همچنین با حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق پاسخی قاطع در برابر تجاوز آمریکا داده است؛ اما کارشناسان حقوق بین‌الملل معتقدند همچنان در مجامع بین‌المللی می‌توان این موضوع را دنبال کرد.

امیر محمد میرجرودی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی فراموش شدنی نیست، اظهار کرد: افرادی مانند سردار سلیمانی در جهان اسلام کم نظیر بوده و بودن این شخصیت‌ها برای ملت‌های مسلمان موهبت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت محدود به فرد یا افراد نیست، گفت: مفهوم مقاومت در احادیث و آموزه‌های اسلام و شیعه بسیار گسترده‌تر از آن است که حضور داشتن یا نداشتن فردی بتواند در اصول اولیه و آرمان‌های محور مقاومت تاثیر بگذارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت با اشاره بر اینکه نقش‌آفرینی شهید سردار سلیمانی در پیشبرد اهداف جبهه مقاومت غیر قابل انکار است، گفت: سردار سلیمانی با توجه به شخصیت کاریزماتیکی که داشتند بین مردم و مسئولان نفوذ کرده و با دشمنان اسلام در جبهه مقاومت مبارزه می‌کردند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در زمان واحد در جبهه مقاومت با چندین دشمن از جمله رژیم غاصب صهیونیست، تکفیری‌های داعش و تروریست‌ها مبارزه می‌کردند و این نشان‌دهنده عمق توانایی وی در مدیریت نظامی است.

میرجرودی در پاسخ به این پرسش که اگر فعالیت سردار سلیمانی در مبارزه با داعش نبود، آینده منطقه و ایران چگونه بود؟، گفت: به عقیده بنده اگر رشادت‌های حاج قاسم و هم‌رزمندگان وی نبود قطعا داعش و سایر تروریست‌ها وارد ایران می‌شدند و امنیت و اتحاد ملی را خدشه دار می‌کردند.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه امنیت خود را مدیون سردار قاسم سلیمانی هستند، گفت: سردار برای برقراری امنیت و سرنگونی داعش تلاش بسیاری کردند و مردم مسلمان منطقه نیز به خوبی به فعالیت‌های سردار آگاه هستند و بعد از ترور وی به عزاداری پرداختند. مردم کشورهای آفریقایی مانند نیجریه نیز خود را مدیون سردار سلیمانی می‌دانند چراکه وی در مبارزه با بوکو حرام نیز فعالیت‌هایی داشتند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در ابعاد نظامی و سیاسی فردی توانمند بود، گفت: آمریکا، رژیم صهیونیست و متحدان منطقه‌ای مانند عربستان همیشه از حاج قاسم واهمه داشتند چرا که وی را سدی در مقابل پیشروری تروریست و صهیونیست در منطقه می‌دانستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =