شناسایی ۴۵ آمریکایی دخیل در ترور شهید سردار سلیمانی

دادستان تهران: ۴۵ نفر از عوامل آمریکایی که در فرآیند جنایت ترور شهید سردار سلیمانی و همراهان ایشان دخیل بوده اند، با اسم و هویت شناسایی شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علی القاصی مهر در جلسه پیگیری حقوقی و قضائی پرونده شهید سردار سلیمانی و همراهان که امروز با حضور رئیس دستگاه قضا و مسئولان دستگاه‌های قضائی، نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی مربوط برگزار شد، افزود: درباره این افراد دستور جلب بین المللی صادر و به اینترپل داده شده است.

دادستان تهران گفت: در این زمینه کمیته ردیابی تردد و اقامت متهمان آمریکایی در خارج از خاک آمریکا و در راستای دستگیری آنان تشکیل شده و یک کمیته تاکنون به منظور ردیابی آنان اقدامات خوبی کرده داده است.
وی افزود: معاونت و مشارکت در قتل عمد اقدام تروریستی از مواردی است که بر اساس قوانین بین المللی، از اتهامات این ۴۵ متهم آمریکایی است که با استناد به آن‌ها دستور جلب این افراد به پلیس بین المللی اینترپل اعلام شده است.

القاصی مهر افزود: علاوه بر این یک شرکت انگلیسی به نام جی فور اس (G۴S) در این ترور نقش داشته و اخیرا براساس گزارش دریافتی مشخص شده است که شرکت انگلیسی یاد شده که مسئول امنیت پرواز در فرودگاه بغداد است به محض رسیدن و حضور سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد، اطلاعات مربوط به حضور ایشان و همراهان شان را در اختیار نیروهای تروریستی آمریکایی قرار داده است.
دادستان تهران اضافه کرد: درباره شرکت انگلیسی جی فور اس هم کارهای مربوط به شناسایی و پیگیرد حقوقی و قضائی افراد و عوامل آن صورت گرفته است و ادامه دارد.

القاصی مهر گفت: کشور آلمان هم در فرآیند این ترور نقش داشته است.
وی افزود: پایگاه هوایی آمریکا در آلمان کار هدایت پروازی ترور را برعهده داشته و اطلاعات و داده‌های پروازی را در اختیار نیروهای آمریکایی قرار داده است.

نیابت قضائی شش کشور برای پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی

دادستان تهران گفت: برای پیگیری پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شش کشور عراق، سوریه، قطر، کویت، لبنان و اردن نیابت قضائی داده شده است.
علی القاصی مهر امروز در جلسه پیگیری حقوقی و قضائی پرونده شهید سردار سلیمانی و همراهان که امروز با حضور رئیس دستگاه قضا و دستگاه‌های قضائی، نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی مربوط، برگزار شد، افزود: نتیجه نیابت قضائی به عراق را اخیرا دریافت کردیم.
وی گفت: هیات‌های مستشاری و قضائی در این زمینه سلسله جلسه‌هایی برگزار کردند که این جلسات ادامه دارد و به منظور تبادل اطلاعات میان بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در دادسرای تهران برگزار می‌شود.

دادستان تهران افزود: تاکنون ۱۱ نشست تخصصی با حضور همه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و دیپلماتیک برگزار شده که نتایج خوبی هم داشته است که از جمله نتایج آن‌ها تنظیم نیابت‌های قضائی بوده است.
وی گفت: امروز اسناد، مستندات و مدارک بسیار ارزشمندی در دست داریم که قابل ارائه به مجامع جهانی و بین المللی است.

وی اضافه کرد: امروز درباره این پرونده اسناد بسیار متقن بین المللی وجود دارد که به خوبی این اقدام را محکوم می‌کند.
القاصی مهر گفت: هم اکنون بیش از ۲ هزار فقره از اسناد بررسی شده بین المللی در اختیار ما قرار دارد که به منظور محکومیت این جنایت قابل ارائه به مجامع بین المللی است.
وی ادامه داد: در اولین فرصت پرونده با صدور کیفر خواست به دادگاه ارائه خواهد شد.

دادستان تهران افزود: همچنان تحقیقات در این زمینه به منظور هر چه قوی‌تر و دقیق‌تر شدن اسناد و مستندات این پرونده ادامه دارد.
وی اضافه کرد: گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ترور شهید سلیمانی که رسما گفته است اقدام آمریکا غیرقانونی و نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است به عنوان یک سند بین المللی مطرح است.
القاصی مهر گفت: تاکنون بیشتر از ۵۰۰ مکاتبه در راستای این پرونده با همه دستگاه‌های مربوط در کشور صورت گرفته است و به این منظور برای صدور قرار نهایی با مراجع مختلف مربوط مکاتبه و از آنان نظرخواهی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =