دبیرکل ناتو در موفقیت آمیز بودن صلح افغانستان ابراز تردید کرد

دبیرکل ناتو با شکننده خواندن روند صلح افغانستان درباره موفقیت آمیز بودن آن ابراز تردید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری جمهور افغانستان، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، با ابراز تردید درباره موفقیت آمیز بودن طرح صلح افغانستان، این طرح را شکننده خواند.

استولتنبرگ در اظهارات خود گفت: گفتگوها بین دولت افغانستان و طالبان تنها راه رسیدن به صلح است و ناتو از تلاش‌ها در این راستا پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: هرگونه تصمیم در مورد آینده حضور نیروهای ناتو در افغانستان خالی از خطر نخواهد بود و اگر تصمیم به ترک افغانستان بگیرند، احتمال می‌رود دستاوردها در مبارزه علیه تروریسم جهانی برای جلوگیری از مبدل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریستها، نابود شود. اگر در افغانستان بمانند، به طور یقین احتمال آن هست که شاهد افزایش درگیری و خشونت در این کشور خواهند بود و در این صورت ناتو برای مدت طولانی در جنگ افغانستان خواهد ماند.

استولتنبرگ پیشتر از تصمیم آمریکا برای خارج کردن نظامیان خود از افغانستان انتقاد کرده بود.

بر اساس توافقنامه ۲۹ فوریه بین آمریکا و گروه طالبان، اگر این گروه به وعده‌هایش پایبند بماند نظامیان آمریکایی تا ماه می ۲۰۲۱ افغانستان را ترک خواهند کرد.

آمریکا تصمیم گرفته تا شمار نیروهای خود در افغانستان را به ۲۵۰۰ نفر کاهش دهد و این تصمیم آمریکا ناتو را نیز با چالش تصمیم گیری مواجه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =