آشفتگی در میان نظامیان صهیونیست/«افسران از ارتش فرار می کنند»

یک سایت عبری زبان با انتشار گزارشی به وجود آشفتگی و ضعف در ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از عربی ۲۱، سایت عبری زبان «میدا» با اذعان به وجود آشفتگی در ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: گابی اشکنازی رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ سیاست تثبیت استقرار ارتش را پیاده کرد.

به نوشته این سایت، ارتش رژیم صهیونیستی در دوره اشکنازی طوری آموزش دیده بود که بتواند با گروه های مسلح کوچک مانند حماس در غزه و حزب الله در لبنان رو به رو شود.

حجم تسلیحات پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی در حد رویارویی با گروه های مسلح کوچک است اما با گذشت زمان و افزایش توان نظامی حماس و حزب الله و در اختیار داشتن صدها هزار موشک و نیروهای کوماندو از سوی این گروه ها، ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی مواجهه با آنها را نداشت.

سایت میدا اذعان کرد: نتیجه سیاست های اتخاذ شده در قبال ارتش اسرائیل این است که امروزه ارتش ما نمی تواند با تهدیدات موجود در اطرافمان در کنار رخدادهای طبیعی مانند زلزله رو به رو شود.

به نوشته این گزارش، سیاست های گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ نیز باعث شد ارتش این رژیم دهها سال به عقب برگردد و نوعی شکاف گسترده میان بخش های لوجستیکی و جنگی ایجاد شود.

این سیاست آیزنکوت باعث شد افسران از ارتش فرار کرده و سطح آموزش ها بدون حضور افراد حرفه ای پایین آید. در نهایت باید گفت که اگر جنگی دربرگیرد ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی لازم برای ورود به آن را ندارد.

کد خبر: 1085991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =