تشکیل کارگروه ویژه «اس ۴۰۰» توسط ترکیه و آمریکا

وزیر خارجه ترکیه از تشکیل کارگروه ویژه سامانه موشکی اس ۴۰۰ میان آنکارا و واشنگتن خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از اسپوتنیک، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه از تشکیل کار گروه ویژه سامانه موشکی اس ۴۰۰ میان این کشور و آمریکا خبر داد.

اقدام ترکیه در خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه، تنش های زیادی را میان آنکارا و واشنگتن بوجود آورد تا جائیکه آمریکا ترکیه را از پروژه جنگنده اف ۳۵ کنار گذاشته و از تحویل این جنگنده ها به آنکارا خودداری کرد.

در آذر ماه سال جاری نیز وزیر خارجه ترکیه گفته بود این کشور از تصمیم خود مبنی بر خرید سامانه اس -۴۰۰ روسی منصرف نخواهد شد و بعد از ارزیابی تحریم‌های آمریکا، اقدامی متقابل اتخاذ خواهد کرد.

به گفته چاووش اوغلو، قانون تحریمی آمریکا موسوم به «کاتسا» نباید شامل حال ترکیه شود چرا که آنکارا پیش از وضع این قانون، اقدام به خرید اس -۴۰۰ کرده است.

وی تصمیم آمریکا به تحریم ترکیه را مغایر با قوانین بین‌الملل و دیپلماسی عنوان کرد و گفت: چنین اقدامی به لحاظ حقوقی و سیاسی اشتباه است.

به گفته چاووش اوغلو، آمریکا با این اقدام، در پی تضعیف حق حاکمیت ترکیه است. وی افزود: اگر قصد انصراف از خرید داشتیم؛ تا الان این کار را انجام داده بودیم.

کد خبر: 1085992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =