کادرسازی مهمترین راهبری عملیاتی سردار سلیمانی بود

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: کادرسازی مهمترین راهبری سردار سلیمانی برای پیشبرد اهداف جبهه مقاومت بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حدود یک سال از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی می‌گذرد. تروری که به دست تروریست‌های آمریکایی با دستور رئیس جمهور ایالات متحده صورت گرفت آن‌هم در کشوری که توسط سردار دلها از استعمار تروریست‌های داعش نجات یافت.
ایران در این مدت از لحاظ سیاسی برای محکومیت این جنایت اقداماتی در سطح بین‌المللی انجام داده است، همچنین با حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق پاسخی قاطع در برابر تجاوز آمریکا داده است؛ اما کارشناسان حقوق بین‌الملل معتقدند همچنان در مجامع بین‌المللی می‌توان این موضوع را دنبال کرد.

محمد آدیگوزل‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به فعالیت‌های شهید سردار قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت بیان کرد: سردار سلیمانی با حمایت از تشکیل گروه‌های حشدالشعبی،  هدایت بی نظیر نیروهای مقاومت و اقدامات منحصر به فرد خود در رویارویی با دشمنان اسلام و ایران توانست موازنه قدرت در خاورمیانه را به نفع جمهوری اسلامی تغییر دهد.

وی ادامه داد: پیروزی جبهه مقاومت تنها پیروزی نظامی نبوده بلکه موجب برتری سیاسی در معادلات منطقه است چرا که جمهوری اسلامی با هزینه بسیار کمتر از آن که دشمن در منطقه برای نزدیک شدن به مرزهای کشور هزینه کرده توانست داعش را شکست دهد و تهدید مرزهای کشورمان را کیلومترها دور کند و چشم فتنه گران منطقه را کور کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با بیان اینکه اکنون سردار سلیمانی تبدیل به نماد مبارزه با استکبار جهانی یعنی آمریکا و اسرائیل و همپیمانان آنها شده است، گفت:  دیگر هیمنه آمریکا در منطقه فرو ریخته است و در منطقه دیگر هیچ نقطه‌ای برای آنها امن نخواهد بود و اگر لازم شود قلب پایگاهای نظامی دشمنان را هدف قرار می‌دهیم. این امر ان‌شاءالله موجب خروج کامل نیروهای آمریکایی از منطقه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمتر کسی است که  نداند ایران در منطقه ویژه در جهان قرار دارد. این منطقه علاوه بر منابع معدنی و انرژی شاهراه اقتصادی و ارتباطی سه قاره است. همچنین این منطقه مرکز منازعات مناقشات سیاسی و نظامی نیز شناخته می‌شود که برای قدرت‌های شرق و غرب عالم دارای اهمیت است.

به گفته آدیگوزل‌زاده، آمریکایی‌ها در ۲ دهه اخیر برای رسیدن به اهداف خود 8 هزار میلیارد دلار هزینه کرده‌اند و نتیجه تقابل و جنگ نیابتی در منطقه غرب آسیا به اذعان خود آن‌ها چیزی جز شکست آمریکا و همپیمانان در منطقه نبود و از جهتی نابودی داعش و بازگشت امنیت نسبی در عراق و سوریه، حکومت سوریه بر خلاف خواست غربی‌ها و این نفوذ بالای سیاسی و امنیتی در منطقه بوده که امروز موجب اخراج نظامیان آمریکایی در منطقه شده است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: اگر فعالیت سردار سلیمانی نبود بجز تضعیف جبهه مقاومت و نفوذ منطقه‌ای ایران و مشکلات عدیده امنیتی، معیشتی و دیپلماسی  از نظر اقتصادی هم صدها برابر برای امنیت باید خرج می‌شد.

وی با بیان  اینکه امروز به برکت فعالیت شهید سرافراز گروه های جبهه مقاومت به اندازه‌ای قدرتمند، گسترش و عمق پیدا کرده‌اند که به نظر می‌رسد دیگر نیاز به کمک‌های اقتصادی و نظامی ایران ندارند، گفت: در حال حاضر با وجود گذشت یکسال از شهادت حاج قاسم (ره) ؛حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق،انصار الله یمن با قدرت علیه مواضع نیروهای تکفیری و همچنین تروریستی آمریکا و اسرائیل و عوامل خود فروخته منطقه ای می جنگند و موشک ها و تجهیزات محورمقاومت همچنان برقرار است.

آدیگوزل‌زاده با تاکید بر اینکه عامل شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی(ره)نیز به زباله دان تاریخ پیوست، گفت:  نفوذ منطقه‌ای ایران به برکت خون سردار سلیمانی بیش از پیش در منطقه و محور مقاومت جاری است  و سیاست‌های ایران در منطقه تغییری نخواهد کرد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد:  حاج قاسم با توانمند سازی محور مقاومت در حوزه‌های تجهیزات، اطلاعات و عملیات و تربیت دهها بلکه صد ها فرمانده همچون خود در مکتب حاج قاسم، مقاومت را از بُعد وجود فرماندهان شجاع و توانمند پس از شهادت ایشان بی نیاز کرد. کادر سازی یکی از مهمترین راهبری عملیاتی محور مقاومت توسط سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: دیگر راهبرد عملیاتی مشورت با دیگر گروه‌های منطقه ای و اشراف ایشان به اوضاع واطلاعات منطقه و توجه به خصوصیات هر یک از مناطق، حضور در کنار فرماندهان مقاومت به طوری که هیج یک از فرماندها این حس را نداشتند که سردار از آن ها بالاتر است و اعتماد متقابل بین فرماندهان و حاج قاسم و آزادی عملی که سردار به آنها داده بود.

آدیگوزل‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: حضور سردار سلیمانی در خط مقدم مبارزه علیه تروریست منطقه‌ای و با کمترین هزینه راه‌اندازی شبکه‌های عملی از نیروهای محلی خود شاهکار نظامی پیشرفته‌ای بود که سردار از آنها برای پیروزی محور مقاومت استفاده می‌کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =