جلسه هم اندیشی آیین نامه بورس دانشجویی برگزار شد/ تاکید بر ارتقای سیستم علمی و آموزشی دانشگاه

جلسه بررسی و هم اندیشی آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور دانشگاه آزاد اسلامی در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوی با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نشست هم اندیشی پیرامون آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور روز چهارشنبه با حضور وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و مدیرکل سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی، محمدرضا شفاعتی مدیر رصد بازار و تحلیل فناوری و تعدادی از دانشجویان فعال درحوزه فناوری برگزار شد. 

در ابتدای این نشست، وحید ضرغامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در راستای ایجاد بستر ایجاد دانشگاه کارآفرین، گفت: در نزدیک به دو سالی که از عمر معاونت گذشته است، مطالعات گسترده ای برای شناسایی گلوگاه های اصلی برای فعال سازی ظرفیت های دانشگاه آزاد به سمت تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله و دانشگاه کارآفرین صورت گرفته و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است. 

وی افزود: معاونت به عنوان رکن اصلی فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد، آیین نامه هایی برای حمایت از کلیه فعالیت های فناورانه در سطح واحدها و استان ها صورت داده است. این معاونت، از جمله معاونت های چابک دانشگاه آزاد با کادری جوان و پویاست. یکی از گام های حمایتی، ابلاغ آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه هیئت علمی دانشگاه آزاد بود که تحرک مناسبی در میان اعضای هیئت علمی برای پیشبرد برنامه‌های پژوهشی و علمی در جهت حل مشکلات و معضلات جامعه و کشور ایجاد کرده است. 

ضرغامی در ادامه با بیان این که چنین حمایت‌هایی برای دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است، گفت: برای دانشجویان دانشگاه آزاد طرح مشابهی برای حمایت از فالیت های فناورانه آن‌ها در حال برنامه ریزی و تدوین است و این جلسه نیز برای گرفتن مشورت از دانشجویان فعال در مراکز رشد و تحقیقاتی برگزار شده است. دانشجویان دانشگاه آزاد باید برای تدوین آیین نامه به ما کمک کنند. در این طرح می توان، مشوق های بسیاری در نظر گرفت و آن‌ها را برای ارتقا در سیستم علمی و آموزشی دانشگاه حمایت کرد. 

در ادامه جلسه محمدرضا شفاعتی مدیر رصد بازار و تحلیل فناوری با اشاره به جوان بودن معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری گفت: کشور به فناوری و پویش های فناورانه نیاز دارد و دانشگاه ها باید به صورت جدی به این سمت و سو حرکت کنند. دانشگاه فناور در کشورهای توسعه یافته شکل گرفته و توانسته شرکت ها و غول های بزرگ فناوری را شکل دهند. معاونت قصد دارد چترهای حمایتی برای فعالیت های فناورانه دانشجویان را ایجاد کند و در اولین گام دانشجویان باید با قوانین و مقررات این حوزه بیشتر از گذشته آشنا شوند. 

در این نشست هم اندیشی، دانشجویان فعال در حوزه فناوری به بیان دغدغه ها و مشکلات خود برای فعالیت های تخصصی حوزه خود پرداختند و پیشنهاداتی نیز برای بهبود وضعیت کسب و کارهای فناورانه در دانشگاه آزاد ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =