فکری باز هم قلعه‌نویی را شکست داد/ استقلال صدرجدول را پس گرفت

مصاف گل‌گهر سیرجان و استقلال در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی ۲ بر یک شاگردان محمود فکری به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در جریان هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم گل‌گهر سیرجان و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۲ بر یک شاگردان محمود فکری به پایان رسید.

گل‌های این بازی را وریا غفوری در دقیقه ۵ و مهدی قایدی در دقیقه ۱۴ برای استقلال به ثمر رساندند و احمد زنده روح در دقیقه ۷۸ برای گل‌گهر گلزنی کرد.

با این نتیجه استقلال با ۱۵ امتیاز و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد و گل‌گهر با ۱۴ امتیاز به رده سوم جدول سقوط کرد.

نیمه اول

آغاز بازی با محک بازیکنان دو تیم در میانه میدان همراه بود اما چند اتفاق باعث شد روند بازی به کلی تغییر کند. اشتباه علیرضا حقیقی در دقیقه ۵ در محوطه جریمه گل‌گهر باعث شد تا یک پنالتی نصیب استقلال شود و وریا غفوری موفق شد از روی نقطه پنالتی اولین گل استقلال را به ثمر برساند.

بعد از این گل جریان بازی تغییر کرد و گل‌گهر به خاطر گل اول، متزلزل عمل کرد و این مساله باعث شد تا در دقیقه ۱۴ یک گل دیگر به نام تیم فوتبال استقلال ثبت شود. وریا غفوری با نفوذ به محوطه جریمه گل‌گهر با پاس خود، مهدی قایدی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن موفق شد گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر برساند.

آبی‌پوشان پس از این گل، شکل بهتری به خود گرفتند و توانستند بازی را مدیریت کنند و گل‌گهری‌ها سعی داشت در چند موقعیت نصفه و نیمه گل‌های خورده را جبران کند اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

در دقیقه ۲۳، قایدی در محوطه جریمه حریف بازهم فرصت به ثمر رساندن گل سوم را داشت اما شوت این بازیکن را علیرضا حقیقی دفع کرد.

استقلال در دقیقه ۲۶ روی اشتباه دوباره علیرضا حقیقی در محوطه جریمه گل‌گهر، برای بار دوم صاحب یک ضربه پنالتی شد که وریا غفوری این ضربه را با اختلاف به بالای دروازه حقیقی فرستاد.

گل‌گهر در ادامه بازهم خواست با جلو آمدن به نیمه زمین حریف، گل‌های خورده را جبران کند. سعید صادقی در دقیقه ۳۶ شوتی روانه دروازه حریف کرد که شوت او را مظاهری به بیرون فرستاد.

در پایان تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل بیشتر حاصلی نداشت تا این بازی با پیروزی دو بر صفر شاگردان محمود فکری به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم با موقعیت خطرناک سعید صادقی در محوطه جریمه استقلال همراه بود، شوت محکم  این بازیکن به تیرک افقی آبی‌پوشان برخورد کرد و توپ برگشتی نیز راه به جایی نبرد تا بازی با برتری دو گله آبی‌پوشان پایتخت پیش برود.

در ادامه بازی شکل آرام‌تری به خود گرفت و دو تیم سعی داشتند فرصت‌هایی را برای خود ایجاد کنند، در این میان آبی‌پوشان چند فرصت را برای خود ایجاد کردند اما این موقعیت‌ها نتوانست دروازه شاگردان امیر قلعه‌نویی را تهدید کند.

از دقیقه ۶۰ گل‌گهر سعی داشت با هجوم به نیمه زمین استقلال، فرصت‌هایی را برای خود ایجاد کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما واکنش‌های رشید مظاهری باعث شد دروازه آبی‌پوشان بسته بماند. همچنین منشا در دقیقه ۶۶ روی یک ضربه ایستگاهی فرصتی را برای خود به دست آورد اما شوت این بازیکن را مظاهری نیز دفع کرد.

در دقیقه ۷۱، مهدی قایدی روی پاس رو به عقب در محوطه جریمه گل‌گهر صاحب موقعیت شد اما شوت قایدی به بالای دروازه حریف رفت تا بازی همچنان ۲ بر صفر به سود آبی‌ها باقی بماند.

 در ادامه گل‌گهر سیرجان سعی داشت موج حملات دیگری روانه دروازه استقلال کند و چند موقعیت در محوطه جریمه شاگردان فکری ایجاد کرد اما این فرصت‌ها راه به جایی نبرد.

در دقیقه ۷۸ احمد زنده روح گل اول شاگردان قلعه‌نویی را به ثمر رساند. زنده روح روی یک ضربه پنالتی موفق شد اولین گل میزبان را به ثمر برساند تا نتیجه بازی ۲ بر یک شود.

بعد از این گل، گل‌گهر انگیزه بیشتری برای زدن گل تساوی گرفت و چند موقعیت روی دروازه استقلال ایجاد کرد اما فرصت‌های شاگردان قلعه‌نویی ثمری نداشت و نتیجه بازی را تغییر نداد.

در آخرین ثانیه‌های بازی هم گادوین منشا داخل محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد اما شوت محکم او را رشید مظاهری به کرنر فرستاد.

در پایان گل‌گهر برای زدن گل برتری سودی نداشت تا این بازی در پایان با برتری ۲ بر یک استقلال به پایان برسد و شاگردان فکری سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کنند.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد دانشگر، عارف غلامی، محمد حسین مرادمند، احمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی (دقیقه ۶۲- فرشید باقری)، وریا غفوری، آرش رضاوند (دقیقه ۶۲- فرشید اسماعیلی)، مهدی قایدی (دقیقه ۷۵- سبحان خاقانی) و ارسلان مطهری.

ترکیب گل‌گهر سیرجان:‌ علیرضا حقیقی، علیرضا علیزاده، سیدعلیرضا ابراهیمی، مهران گلزاری (دقیقه ۵۴- محسن کریمی)، بهنام برزای، علی اصغر عاشوری، میلاد زکی پور، یونس شاکری، سعید صادقی، احمدرضا زنده روح، گادوین منشا.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =