ارزش دلار باز هم در بازار جهانی کاهش یافت

در معاملات امروز بازار جهانی ارز، شاهد تداوم روند نزلی شاخص ارزش دلار در بازار بودیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سرمایه‌داران برای جابجا کردن دلارهای خود با دیگر دارایی‌ها باعث شد تا در نخستین روز معاملاتی پس از تعطیلات کریسمس شاهد افت ارزش دلار در بازار جهانی باشیم. ارزش یورو در برابر دلار 0.3 درصد رشد کرد و 1.2295 دلار داد و ستد شد.

به گزارش رویترز، کارشناسان بانک کامن ولث استرالیا، می‌گویند: آغاز روند و اکسیناسیون گسترده علیه کرونا در بسیاری از کشورهای  جهان در کنار اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی جدید در آمریکا باعث کاهش ریسک در اقتصاد جهانی شده و چشم‌انداز بازارهای مالی را مثبت کرده است.

دلار استرالیا هم در برابر دلار آمریکا 0.4 درصد رشد کرد و هر دلار استرالیا 0.7637 دلار آمریکا مبادله شد که نزدیک به بالاترین میزان در دو سال و نیم گذشته است.

ارزش پوند انگلیس هم در برابر دلار رشد کرد و هر پوند با 0.25 درصد افزایش ارزش 1.35 دلار ارزش‌گذاری شد. ین ژاپن هم در برابر دلار 0.15 درصد رشد ارزش داشت و هر دلار آمریکا 103.36 ین داد و ستد شد.

شاخص ارزش دلار به طور کلی در معاملات امروز در برابر سبد ارزهای مرجع 0.26 درصد کاهش یافت و به 89.76 واحد رسید که فاصله کمی با پایین‌ترین میزان در دو سال و نیم گذشته دارد. این افت ارزش دلار باعث شد تا قیمت طلا و نفت در بازار جهانی رشد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =