عفو متهمان جنایت در عراق توسط ترامپ اهانت به عدالت است

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل امروز در بیانیه ای عفو متهمان جنایت در عراق (مأموران شرکت امنیتی «بلک‌واتر») توسط ترامپ را اهانت به عدالت و موجب تضعیف حقوق بین الملل و حقوق بشر توضیف کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از اقدام رییس جمهور کنونی آمریکا در عفو ۴ مأمور شرکت امنیتی «بلک‌واتر» در عراق که به کشتار عامدانه غیرنظامیان این کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی متهم بودند، به شدت انتقاد کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در این خصوص اعلام کردند که عفو متهمان به قتل شهروندان عراقی توسط دونالد ترامپ، تعهدات آمریکا در زمینه حقوق بین الملل را نقض کرده است.

به گزارش رویترز، «جلنا آپارا» (Jelena Aparac) رییس یکی از کارگروه های سازمان ملل در این خصوص گفت: عفو مأموران شرکت امنیتی «بلک‌واتر» اهانت به عدالت، قربانیان قتل و عام حاثه میدان «النسور» در بغداد و خانواده های آنها به شمار می رود.

وی در این باره اضافه کرد: این عفو حقوق بین الملل و حقوق بشر را تضعیف می کند.

گفتنی است که ترامپ چندی پیش عاملان کشتار و زخمی کردن ۳۱ غیرنظامی عراقی را مورد عفو قرار داد. نظامیانی که ترامپ آنها را مورد عفو قرار داده است در قتل شهروندان عراقی در سال ۲۰۰۷ دخالت داشتند؛ از جمله نیکلاس سلاتن که محکوم به حبس ابد شده بود.

بر اساس این گزارش، این نظامیان متهم به تیراندازی در میدان شلوغ «النسور» در بغداد در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ هستند.

شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر در ۲۵ شهریور ماه سال ۱۳۸۶ در میدان نسور در غرب بغداد ۱۷ شهروند بی گناه عراق را بدون هیچ توجیهی در خیابان و در برابر چشان عموم مردم به گلوله بست و کشت. در این جنایتِ نظامیان تروریست آمریکایی، ۲۷ تن نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =