آمریکا دو مقام ونزوئلایی دیگر را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک قاضی و دادستان ونزوئلایی را به بهانه زندانی کردن شش تن از مدیران سابق یک شرکت نفتی مستقر در ایالت تگزاس تحریم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه یک قاضی و دادستان ونزوئلایی را به بهانه زندانی کردن شش تن از مدیران سابق شرکت نفتی «سیتگو»، مستقر در ایالت تگزاس را تحریم کرد. ادعا شده که محاکمه مدیران این شرکت ساختگی بوده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته که دارایی‌های این افراد در آمریکا را مسدود می‌کند و هرگونه معامله با آنها را جرم می‌شناسد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که «لورنا کارولینا» و «کورنیل روئیز» قاضی و دادستان ونزوئلایی بوده‌اند که ماه گذشته در محاکمه شش مدیر سابق شرکت سیتگو که یکی از تابعه‌های شرکت دولتی PDVSA در ونزوئلاست، دست داشته‌اند.

خانواده‌های این شش نفر نیز مدعی شده‌اند که ونزوئلا در ماه نوامبر ۲۰۱۷ با تطمیع، آنها را به دام انداخته و به اتهام پولشویی دستگیرشان کرده است.

«جوز پِرِی‌را»، مدیر سابق شرکت سیتگو که تبعه ونزوئلاست اما در آمریکا اقامت داشته، به ۱۳ سال و ۷ ماه زندان و جریمه ۲ میلیون دلاری محکوم شده است.

پنج مدیر دیگر این شرکت نیز که تابعه آمریکا و ونزوئلا هستند نیز هر کدام به ۸ سال و ۱۰ ماه زندان محکوم شدند.

دولت کنونی آمریکا در حالی که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند در تلاش است فشار بیشتری را علیه دولت «نیکلاس مادورو» اعمال کند.

دو هفته گذشته بود که دولت ترامپ یک شرکت و دو فرد را به بهانه کمک آن‌ها به آنچه انتخابات «متقلبانه» در ونزوئلا خوانده، تحت تحریم قرار داد.

این در حالی است که پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از منابعی گزارش داده که «جو بایدن»، رئیس جمهور منتخب آمریکا هم قصد دارد راه دولت ترامپ را ادامه دهد و در حال آماده شدن برای مذاکره با دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا برای پایان دادن به "بحران انسانی" در این کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =