مسیحیان عراق هرگز لطف شهید سلیمانی و المهندس را فراموش نخواهندکرد

«ریان الکلدانی» در سخنانی گفت که مسیحیان عراق هرگز کمک ها و یاری شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس هیات حشدشعبی را از یاد نمی برند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از براثا، رئیس بزرگترین فراکسیون مسیحیان عراق تاکید کرد که سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس هیات حشدشعبی اولین کسانی بودند که در سهل نینوا از مسیحی‌ها حمایت کردند و حتی اگر برخی از مسلمانان اقدامات آنها را فراموش کنند مسیحیان لطف و یاری این دو شهید را فراموش نخواهند کرد.

«ریان الکلدانی» در سخنرانی خود در مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس که توسط سفارت ایران در بغداد برگزار گردید، گفت: کسی که از مسیحی ها، شبک، ترکمان و سایر اقلیت ها در سهل نینوا حمایت کرد شهیدان سلیمانی و المهندس بودند و آنکه سهل نینوا را آزاد کرد حشدشعبی و نیروهای مسلح عراق بودند.

وی با بیان اینکه این دو شهید حامی و پشتیبان اقلیت ها بودند، افزود: مقاومت تداوم دارد و فقط مختص مسلمانان نیست بلکه به آزادگان در تمام جهان تعلق دارد.

الکلدانی در اشاره به حمایت تسلیحاتی ایران از عراق در نبرد با گروه تروریستی داعش اظهار داشت: ایران در کنار عراق ایستاد و انبارهای سلح را به روی ما باز کرد.

وی ادامه داد: ما نه به ایران و نه به آمریکا وابسته نیستیم اما کسانی را که در کنار ما ایستادند فراموش نمی کنیم و حتی اگر برخی مسلمانان یاری و کمک شهید سلیمانی و المهندس را از یاد ببرند مسیحیان هرگز آنها را فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =