کلیه بردهای الکترونیکی را به صورت اتوماتیک تولید می‌کنیم

وزیر دفاع درباره افتتاح خط تولید محصولات الکترونیکی، گفت: این مجموعه قادر است کلیه بردهای الکترونیکی رابه صورت کاملااتوماتیک و با کیفیت و سرعت بسیاربالا(۷۰۰ هزارقطعه درساعت) تولید کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ امیرسرتیپ حاتمی وزیردفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح در آئین رونمایی از خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در صنایع الکترونیک وزارت دفاع با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید هسته‌ای و دفاعی و دانشمند برجسته و ممتاز شهید محسن فخری زاده و همچنین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با اشاره به رونمایی ازاین خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در وزارت دفاع، گفت: این مجموعه یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگترین مجموعه تولیدی محصولات الکترونیکی و مخابراتی در کشور است که در فضایی با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع در قالب اتاق تمیز و باحساسیت بالاایجادشده و ظرفیت تولید بیش از ۱۰ هزاردستگاه مختلف الکترونیکی را در ماه دارد.

وی بااشاره به برخی از این دستاورد ملی در حوزه الکترونیک، افزود: این مجموعه قادراست کلیه بردهای الکترونیکی را به صورت کاملاً اتوماتیک و باکیفیت و سرعت بسیار بالا (۷۰۰ هزارقطعه درساعت) تولید کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه تمامی محصولات تولیدی این مجموعه دارای فناوری‌های بومی بوده وبه وسیله متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، گفت: ایجاد این خط تولید در شرایط سخت تحریمی و پیچیدگی‌های مختلف تامینِ منابع، ارزش راه اندازی این دستاورد ملی را چند برابر می‌کند.

امیر حاتمی با بیان اینکه راه اندازی این خط تولید به عنوان یک حرکت فناورانه در شرایط جهانی کنونی وتحریم‌های ظالمانه نظام استکبار به عنوان یک سمبل قدرت آفرینی و بازدارنده شناخته می‌شود، افزود: این دستاورد عظیم ملی نه تنها نیاز نیروهای مسلح و سایر بخش‌های کشور را برطرف می‌نماید بلکه جمهوری اسلامی ایران را درحوزه فناوری اطلاعات وارتباطات به عنوان یک سازنده و صادر کننده برجسته محصولات پیشرفته با تکیه برتوان داخلی به جهانیان معرفی می‌نماید.

وی با بیان اشتغال حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه گفت: خط تولید محصولات الکترونیکی علاوه بر اشتغال زایی از خروج ۱۰ میلیون دلار ارز به طور میانگین در سال جلوگیری وصرفه جویی خواهدشد.

وزیر دفاع تصریح کرد: باراه‌اندازی این خط تولید قادرخواهیم بودکلیه نیازهای ارتباطی نیروهای مسلح راتولیدو به موقع واگذار نمائیم ودرنهایت افزایش توان عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را ارتقادهیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه قابلیت کنترل قطعات الکترونیکی از هرحیث قبل از مونتاژ دراین مجموعه فراهم شده است، تصریح کرد: مجموعه صا ایران درحال حاضرقادراست انواع محصولات الکترونیکی درحوزه ملی وکشوری راتولید نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =