آمریکا شکست سنگینی در احیای تحریم‌ها خورد

سفیر ایران در سازمان ملل متحد، اقدام آمریکا در افزایش فشار برعلیه ایران را یک اقدام سیاسی خواند و گفت: حرکت آمریکا برای اعمال مکانیسم ماشه توسط ۱۳ عضو شورای امنیت رد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ اسحاق آل حبیب سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، برجام را یک دستاورد دیپلماسی چندجانبه در مقابله با بحران ساختگی طولانی مدت علیه ایران دانست و گفت: قطعنامه ۲۲۳۱ به اتفاق آرا تصویب شد و برنامه جامع اقدام مشترک را تأیید کرد.

وی تاکید کرد: به موجب این قطعنامه، تمام سازوکارهای تحریم‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران برچیده شد.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، اقدام آمریکا در افزایش فشار برعلیه ایران را یک اقدام سیاسی خواند، گفت: حرکت آمریکا برای اعمال مکانیسم ماشه توسط ۱۳ عضو شورای امنیت رد شد و تاکید کردند که تنها اعضای مشارکت کننده در برجام حق استفاده از سازوکارهای در نظر گرفته شده را دارند.

آل حبیب با تاکید بر اینکه اقدام آمریکا از هیچ مبنای قانونی برخوردار نیست، افزود: آیا مجمع عمومی مجاز است که برای آنچه که شورای امنیت با آن مخالفت کرده است، بودجه تأمین کند؟

وی بار دیگر از اعضای سازمان ملل متحد خواست تا علیه پیشنهاد آمریکا در این باره مخالفت کرده تا از منشور ملل متحد محافظت شود.

روز گذشته نیز تلاش آمریکا برای قراردادن دو بند اضافه بر بودجه ۲۰۲۱ سازمان ملل که مختص به احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران بود؛ با مخالفت ۱۴۲ کشور مواجه شد و شکست خورد.

استدلال طرف امریکایی این بود که کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران باید کار خود را از سر بگیرد، چون آمریکا از برجام خارج شده و از نگاه ایالات متحده دیگر برجامی در کار نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =