مکتب سلیمانی، مکتب تعلیم و تربیت مردان و زنان بزرگ و انقلابی بود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: مکتب سلیمانی، مکتب تعلیم و تربیت مردان و زنان بزرگ و انقلابی بود و در پرتو تلاش های مخلصانه و با تدبیر این عزیز، جبهه مقاومت مسلمانان و مستضعفان در جهان گسترده و عمیق تر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس تاکید کرد که باید امانتدار خوبی برای مسیر پر افتخار شهادت و استقامت در برابر ظلم و استکبار باشیم و به توصیه مهم شهید سلیمانی در سخنرانی‌ها و وصیت‌نامه ایشان که اعتقاد عملی به ولایت فقیه است، عمل کنیم.

 مشروح این پیام به شرح ذیل است:

بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه ای عزیز که جانم فدایِ جان او باد قرار دادی.

فرازی از وصیت‌نامه سردار شهید سپهبد سلیمانی

یک سال از ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد سلیمانی عزیز توسط دولت ظالم و متجاوز آمریکا می‌گذرد که نبودنش هنوز باور کردنی نیست و شکوه و عظمت این قهرمان ملی ایران و جهان اسلام هر روز بیشتر نمایان می‌شود و داغ فقدان سردار هنوز برای مردم با هر گرایشی تازه و شهید سلیمانی عزیز به الگویی برای همه نسل‌ها با هر عقیده و سلیقه‌ تبدیل شده است.

رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیر خانواده شهید با معظم‌له برای شهید سلیمانی از تعابیری چون؛ قهرمان ملی برای ایرانیان و قهرمان امت اسلامی، تبلور ارزش‌های فرهنگی ایران و ایرانی،  الگوی مبارزه را در میان ملت‌های اسلامی،   و... استفاده کردند و ضرورت دارد که در این ایام؛ ویژگی‌های شخصیت این شهید والامقام را بازخوانی و واکاوی کنیم و رمز محبوبیت و ماندگاری این سردار پرافتخار اسلام را دریابیم. تشییع چند میلیونی پیکر پاک و آسمانی آن بزرگ مرد تاریخ اسلام، جهان را در بهت و حیرت فرو برد، و یادآور تشییع پر عظمت امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف بود.

سردار سلیمانی؛ پرورش یافته مکتب بزرگ مرد تاریخ خمینی کبیر(ره) و سرباز مخلص و بی‌ادعای رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی بود که عشق به اهل بیت(ع) در وجود ایشان جوشش و خروش داشت و جز با شهادت و رسیدن به معبود خود آرامش نمی‌یافت تا آسمانی شد و سرانجام پس از عمری مجاهدت به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت رسید.

خصلت پاک آن شهید الهی را می‌توان در چند محور برجسته کرد:

 ایمان عمیق و اخلاص در نیت و عمل: شهید سلیمانی مسیر این کمال و سلوک در زندگانی خود را با اخلاص و دل کندن از تمام لذایذ دنیا به دست آورد و وجود خود را در راه سربلندی اسلام وقف کرد و در این مسیر معنوی با حکمت و درایت خاص خود با دشمنان به مبارزه پرداخت و افتخاری بزرگ برای ایران و جهان اسلام شد.

ویژگی بارز شهید سلیمانی یعنی ایمان عمیق به خدای متعال و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام در کنار تبعیت از سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت، موجب شد تا تمام دل‌های پاک را متوجه خود کند و از ایشان یک الگوی فاخر برای مدافعان حرم ساخت و در این مکتب ناب شهدای آزاده و حق‌طلبی همچون شهید محمد حججی و سردار شهید شعبان نصیری روییده و به اسلام تقدیم شدند.

سرمایه ایمان، همراه با عمل صالح شهید سلیمانی و خدمت بی‌ادعا و متواضعانه آن سردار دلها موجب شد تا خداوند توجه همگان را به این بنده مخلص خدا جلب کند و در فراق او مردم چنان گریستند که عزیزترین فرد خود را از دست داده بودند.

پیرو مخلصانه از رهبری حکیم انقلاب: مهمترین ظرفیت عالمانه و بارز در تمام خصوصیات شهید سلیمانی اطاعت محض از رهبر حکیم و شجاع انقلاب و اعتقاد عملی به ولایت فقیه بود. سردار سلیمانی در اطاعت حقیقی از ولی زمان خود از هیچ فداکاری فروگذاری نکرد و به این مهم؛ باور اعتقادی و عملی داشت چنانکه در بسیاری از عملیات‌ها مانند عملیات آزادسازی بوکمال که آخرین قلعه گروه تکفیری داعش بود برای به پایین کشیدن پرچم این شجره خبیثه و اتمام این عملیات روز و شب خواب را بر خود حرام کرد تا دل رهبر معظم انقلاب را شاد کند.

 او به افق نگاه رهبری توجه داشت و مسیرهای دور دست و سخت را با اندیشه و تدبیر رهگیری می‌کرد و موانع رسیدن به هدف‌های الهی و تمدنی رهبر عزیز و دور اندیش انقلاب را هموار می‌کرد.

صبر و مقاومت و پایداری با رویکرد وحدت‌آفرینی: مقاومت و ایستادگی از دیگر ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود و این فرمانده قهرمان با سال‌ها استقامت توانست در جهان اسلام و منطقه پرچم مقاومت را برافراشته کند و مسلمانان منطقه را به این باور و خودباوری برساند که می‌توان با سلاح ایمان و ایستادگی در راه خدا مقابل اسکتبار جهانی استوار ایستاد و امروز جبهه شکل گرفته در مقاومت اسلامی منطقه؛ کابوس هراسناک آمریکا و ایادی آن شده است.

شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه و جهان برای نصرت و یاری یکدیگر محصول تدبیر و نگاه راهبردی شهید سلیمانی بود و دیدیم که چگونه در سیل خوزستان نیروهای مقاومت کشور عراق برای یاری مردم ایران شتافتند و در گردهمایی بزرگ و جهانی اربعین مردم مسلمان عراق با چه روی گشاده‌ای از ایرانیان و مسلمانان دیگر کشورها میزبانی می‌کنند و این تفکر بزرگ و عمیق در دیدگاه شهید سلیمانی و ابومهندس‌المهدی و دیگر طراحان جبهه مقاومت در منطقه بوده است که ملت‌های مسلمان را به این برادری و اخوت رسانده است و آنچه دشمنان اسلام از آن ترس دارند وحدت مسلمانان و چهره حقیقی اسلام است.

حکمت و عقلانیت الهی: حکمت شهید سلیمانی پشتوانه امنیت ایران و کشورهای اسلامی منطقه و حتی می‌توان از او به‌عنوان حکیم تامین امنیت برای جهان تعبیر کرد. اگر تیزهوشی و توانمندی آن مرد الهی نبود، روی حقیقی داعش و ارباربان آن یعنی آمریکا و کشورهای مستکبر غربی آشکار نمی‌شد و شر این بلای بزرگ از منطقه ریشه‌کن نمی‌شد. این شهید عزیز جنایت‌های استکبار غرب را -که برای خود ظاهری آراسته به ظواهر درسته کرده بودند- را رسوا کرد و نشان داد که داعش و تکفیر نسخه انحرافی غرب برای تخریب چهره نورانی اسلام در جهان است و مبارزات سلحشورانه سردار سلیمانی امنیت و آرامش را برای کشورهای منطقه با نابودی جبهه تکفیر به ارمغان آورد.

 تمرکز بر اهداف بزرگ و ارزشمند: حکمت و توانمندی نگرشی شهید، او را از حاشیه‌های بی‌ارزش دنیوی دور کرده بود و تمرکز او را بر هدف‌های با ارزش و در راس آن استقرار جامعه اسلامی و حفاظت از حریم مسلمانان متمرکز کرده بود. این نوع هدفمندی با حکمت نیاز امروز همه ما خصوصا کارگزاران نظام اسلامی است.

 امروز همگان باید سیره این شهید بزرگوار در اطاعت از ولی زمان خود را الگوی خود قرار دهند و برای تحقق فرامین رهبر حکیم انقلاب همچون شهید سلیمانی پیروی داشته باشند که اگر این مهم محقق شود قطعا نصرت و پیروزی از آن ما خواهد بود و جبهه استکبار راهی جز شکست نخواهد داشت.

آمریکا و همراهان خود قطعا باید تاوان سختی را برای این اقدام گستاخانه خود بدهند و زورگویان در جهان که با شیوه غیر انسانی و غیر حقوقی ترور، قوانین بین‌المللی و حریم خاک کشور عراق را نقض کرده و شخصیت‌های خدمتگزار و تامین‌کننده امنیت در منطقه را به شهادت رسانده‌اند، باید پاسخگو باشند و به کیفر اعمال خود برسند و الا مسیر ظلم و تجاوز به حقوق دیگران هر روز گسترده‌تر از دیروز خواهد شد.

 مکتب سلیمانی، مکتب تعلیم و تربیت مردان و زنان بزرگ و انقلابی بود و در پرتو تلاش های مخلصانه و با تدبیر این عزیز، جبهه مقاومت مسلمانان و مستضعفان در جهان گسترده و عمیق تر شده است و پیوند خوردن این مکتب به نهضت امام حسین علیه‌السلام سیره و سنت توانمند و قدرتمندی را در اقصی نقاط جهان سامان داده است و به‌طور حتم این پرچم بر افراشته هر روز پرفروغ‌تر خواهد شد.

سلام و درود بر شهیدان راه خدا، شهید و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی مهندس و دیگر شهدای والامقام دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(س) که با بذل جان عزیز خود امنیت و آرامش را برای ما رقم زدند و بر ماست که امانتدار خوبی برای مسیر پر افتخار شهادت و استقامت در برابر ظلم و استکبار باشیم و به توصیه مهم شهید سلیمانی در سخنرانی‌ها و وصیت‌نامه ایشان که اعتقاد عملی به ولایت فقیه است، عمل کنیم و ان‌شاءالله خداوند متعال یاری‌کننده مومنان و مظلومان خواهد بود.

وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ

انتهای پیام/

کد خبر: 1086107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =