۱۲ واکسن کرونای ایرانی متقاضی اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: ۱۲ تقاضای جدی از سوی محققان کشور به این سازمان آمده که با اخذ مجوز، اقدام به اجرای فازهای بعدی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دکتر سعیده فخرزاده امروز در وبینار «بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی کشور ایران در تولید آن» که به صورت آنلاین در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، گفت: پاندمی کرونا فرصتی را به وجود آورده که دستاوردهای محققان کشور در این زمینه مشخص شود.

وی با اشاره به تقاضای محققان برای اخذ تائیدیه تولید واکسن کرونا گفت: ۱۲ تقاضای جدی برای واکسن کرونا از جنس نوترکیب، DNA، mRNA و In Active به سازمان غذا و دارو آمده است.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از این تعداد، ۸ پرونده فعال هستند، افزود: یکی از پرونده‌ها در سطح بالینی و دو مورد نزدیک به فاز بالینی هستند.

وی خاطرنشان کرد: پنج پرونده دیگر در سازمان غذا و دارو در حال بررسی است.

فخرزاده با تأکید بر اینکه در کشور ما ظرفیت فراوانی برای تولید واکسن وجود دارد، گفت: ما در صدد هستیم که کارها را به عنوان سیستم نظارتی و تسهیل فرآیندی، رجیستر کنیم.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو ادامه داد: در فرآیند تسریع و تسهیل سازندگان، نکته‌ای وجود نداشته و سعی ما بر این بوده که واکسن‌های ایرانی از سایر واکسن‌ها کم نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه توان تخصصی کشور ما در تولید واکسن موفق بوده است، گفت: علاوه بر تولید واکسن، الزامات برای واردات هم وجود دارد.

فخرزاده اضافه کرد: ما واکسنی را تهیه می‌کنیم که از کشور مبدأ مجوز مصرف هم گرفته باشد. همچنین برای واردات، از کشورهایی اقدام خواهیم کرد که سیستم نظارتی در این موضوع دارند تا بتوانیم واکسن‌های تائید شده‌ای را در اختیار هموطنان قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =