نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی باحضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی باحضور حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای شورا برگزار شد.

حجت‌الاسلام شریفانی با بیان این که قرآن حیات‌بخش انسان‌ها و گستره تأثیرگذاری آن جهانی است، گفت: تعلیم، تعلم، حفظ و عمل به آموزه‌های قرآن از توصیه‌های موکد پیامبر عظیم الشان اسلام بوده، همچنان که هدف و مسیر زندگی رسول اکرم(ص) قرآن بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از فیلسوفان و شخصیت‌های بزرگ مانند امام خمینی(ره)، شهید مطهری، ملاصدرا، شهیدصدر و دیگران عنوان کرده اند که ای کاش وقتی که برای تعلم و یادگیری علوم دیگر گذاشتیم برای قرآن و فهم آن می‌گذاشتیم حکایت از اهمیت و ضرورت پرداختن به این کتاب آسمانی و انسان‌ساز دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در این مقطع زمانی که توفیق حضور در دانشگاه آزاد اسلامی و عرصه خدمت به قرآن و عترت (ع) نصیب ما شده است باید خدای متعال را شاکر باشیم و از این فرصت و نعمت بزرگ به نحو احسن در جهت نشر فرهنگ و معارف قرآن و عترت استفاده کنیم که فردای قیامت مؤاخذه نشویم.

حجت‌الاسلام شریفانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات و پتانسیل های بسیاری است که باید از این ظرفیت ها برای گسترش فعالیت ها در حوزه قرآن و عترت استفاده کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از زحمت‌های خالصانه افرادی که بنای فعالیت‌های قرآن و عترت را از دهه ۷۰ در این دانشگاه گذاشتند، گفت: ظرفیت‌های بالای مجموعه و نیروی انسانی موجود جای امیدواری دارد که ان شاءالله در آینده با تلاش خادمان قرآن شاهد شکوفایی مجموعه فعالیت‌های اثرگذار قرآن وعترت باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تشکر از اعضای جلسه برای ارائه نظرات کارشناسی، تصریح کرد: تنها راه بالندگی درامور، رجوع به قرآن و مطابقت رفتار و اعمال با قرآن و عترت است.

در ادامه جلسه، اعضای شورای قرآن و عترت نظرات کارشناسی خود را مبنی بر حرکت جهشی و فعالیت جهادی با اخلاص در این زمینه مطرح کردند.

گزینش دقیق و استفاده از اساتید فنی و باصلاحیت بالا جهت تدریس درس آشنایی با قرآن کریم، تشکیل محافل صمیمی انس باقرآن، اهمیت دادن به درس آشنایی باقرآن کریم، تشکیل کمیته‌های تخصصی در راستای تهیه محتوای مناسب برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، تشکیل کمیته مصاحبه اساتید درس آشنایی با قرآن کریم با استفاده از نخبگان با تجربه کشوری و انجام مصاحبه‌ها به صورت متمرکز در سازمان مرکزی، صدور و بررسی تمدید مجوزهای تدریس از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد تغییرات آیین نامه ها و موارد اجرایی در اسرع وقت به کلیه واحدها ابلاغ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =