خشم اورتونی‌ها از تمرین کردن سیتی‌زن‌ها/ جانشین آرتتا مشخص شد/ تقدیر از مربی افتخار آفرین

با بسته اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

جانشین آرتتا مشخص شد

میکل آرتتا سرمربی آرسنال به خاطر شروع بسیار بد در فصل جاری به شدت تحت فشار قرار دارد هر چند او در روزهای اخیر کمی از زیر بار فشار بیرون رفته چرا که دو برد پیاپی بدست آورده. با اینحال توپچی ها هنوز در رتبه سیزدهم جدول لیگ برتر قرار دارند و آرتتا نمی تواند از آینده خود در آرسنال مطمئن باشد.
روزنامه میرر در خبری اختصاصی مدعی شد مدیریت آرسنال رافا بنیتس را به عنوان جانشین احتمالی آرتتا انتخاب کرده است. علاوه بر نتایج ضعیف، خبرهایی که درباره شورش و بی نظمی در رختکن به گوش می رسید مدیریت باشگاه را به شدت نگران کرده و آرتتا را در یک میلی متری اخراج قرار داده است.
این روزنامه می گوید آخرین فرصت آرتتا با وجود دو پیروزی اخیر مقابل چلسی و برایتون، بازی روز شنبه مقابل وست برامویچ است و آرتتا در صورت عدم پیروزی در این مسابقه اخراج خواهد شد.
میرر در ادامه مدعی شد از منابع خود دریافت که باشگاه آرسنال در صورت تصمیم گیری برای اخراج آرتتا رافا بنیتس را به عنوان جانشین او استخدام خواهد کرد. آرسنالی‌ها تمایلی به ریسک کردن ندارند و می خواهند با انتخاب بنیتس کسی را روی نیمکت داشته باشند که تجربه بسیار زیادی از کار در لیگ برتر دارد.

تشکر تیاگو از هواداران

تیاگو آلاکانتارا ستاره لیورپول که مدتی است به دلیل مصدومیت نمی تواند با ترکیب تیم جدیدش به میدان برود دیشب به ترکیب مرسی سایدی‌ها برگشت و در پایان یک توییت با تشکر از هواداران لیورپول به خاطر حمایت‌هایشان درباره روند بهبود خود توضیحاتی ارائه کرد.
لیورپول دیشب هر چه زود به در بسته خورد و در نهایت نتوانست در بازی مقابل نیوکاسل نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل بدست بیاورد. لیورپول در هفت بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر تنها یک پیروزی بدست آورده و با تساوی دیشب این احتمال وجود دارد که منچستریونایتد بتواند به زودی از نظر امتیاز به امتیاز برابر با لیورپول برسد.
با اینحال بازی دیشب برای هواداران لیورپول یک خبر خوشحال کننده داشت: بازگشت تیاگو آلاکانتارا بعد از مدتی مصدومیت. این ملی‌پوش اسپانیایی که تابستان گذشته از بایرن مونیخ به لیورپول پیوسته در جریان بازی جانشین جیمز میلنر شد تا بار دیگر به پیراهن قرمزرنگ لیورپول در میادین دیده شود.
تیاگو در پایان بازی با انتشار پیامی خطاب به هواداران لیورپول از حمایتهای آنها تشکر کرد. او در این پیام توییتری نوشت:" دوباره به مسیر برگشتم. حالا وقت حرکت رو به جلو است. از قرمزها حمایت کنید".
تیاگو آلاکانتارا تا پیش از بازی دیشب خود مقابل نیوکاسل تنها دو بار در لیگ برتر برای لیورپول به میدان رفته بود و البته در آن دو بازی هم حضوری 90 دقیقه‌ای در میدان نداشت.

تنها نکته مثبت بازی لیورپول

در جریان دیدار دیروز لیورپول و نیوکاسل که با تساوی 0-0 به پایان رسید یک پاس بلند استثنایی از ترنت الکساندر آرنولد ستاره لیورپول که برای سادیو مانه مهاجم این تیم ارسال شد شگفتی کارشناسان و رسانه‌ها را برانگیخت. پیتر کراوچ ملی پوش سابق انگلیسی که به عنوان کارشناس در استودیوی پخش زنده بازی حضور داشت از پاس آرنولد به عنوان پاسی باورنکردنی و استثنایی یاد کرد.
با اینکه در نیمه اول بازی لیورپول نمی توانست راهی به سمت دروازه نیوکاسل پیدا کند اما ترنت الکساندر آرنولد در همین نیمه با پاس درخشان خود مورد تحسین قرار گرفت. آرنولد توپ را در نیمه زمین و نزدیک به خط عرضی میانه زمین گرفت و سادیو مانه را در میان مدافعین حریف دید
الکساندر آرنولد با یک پاس بلند قطری توپ را به زیبایی برای مانه فرستاد و با این پاس باعث شد دفاع مستحکم نیوکاسل جا بماند و موقعیتی عالی برای مانه ایجاد شود که البته به گل تبدیل نشد.
کراوچ که به عنوان کارشناس در استودیوی آمازون حضور پیدا کرده بود بعد از دیدن پاس ترنت الکساندر آرنولد گفت:" باورکردنی نیست. از اونجا توپ را برای مانه فرستاد، مگه نه؟ باورکردنی نیست. الکساندر آرنولد و اندی رابرتسون امشب ستونهای اصلی حمله یورگن کلوپ هستند. من واقعا خیلی دلم می خواست امشب در این لیورپول بازی می کردم. توپهایی که از عقب زمین به سمت دروازه می آید برای کسی مثل من ایده آل بود".

خشم اورتونی ها از تمرین کردن سیتی زن ها

دیدار اورتون و منچسترسیتی که قرار بود طبق برنامه روز دوشنبه در گودیسون پارک به میزبانی اورتون برگزار بشود به دلیل آنچه شیوع دوباره کرونا در انگلیس و بالا رفتن تعداد آزمایشهای مثبت در اردوی سیتی اعلام شده بود به تعویق افتاد. اما منچسترسیتی تنها دو روز بعد اجازه باز کردن مجموعه تمرینی خود و بازگشت به تمرینها را دریافت کرد و این مساله خشم اورتون را به دنبال داشت.
بعد از تعویق بازی روز دوشنبه به دلیل مثبت شدن تست کرونای پنج بازیکن و دو نفر از کارکنان باشگاه منچسترسیتی، پپ گواردیولا و شاگردانش روز سه شنبه تستهای اضطراری کرونا دادند و دیروز نتیجه این تستها مشخص شد که بر اساس آن هیچیک از بازیکنان سیتی و کادر فنی این تیم به ویروس کرونا آلوده نبودند. به این ترتیب بود که بازیکنان سیتی دیروز بعد از ظهر با هم تمرین کردند. این خبری بود که خشم اورتون را به دنبال داشت.
باشگاه اورتون بعد از تعویق بازی روز دوشنبه از سازمان لیگ برتر رسما توضیح خواسته بود. اورتون معتقد است طبق قاعده از پیش تصویب شده اگر تیمی چهارده بازیکن غیر مبتلا به کرونا داشته باشد می تواند بازی هایش را انجام بدهد و این قاعده درباره سیتی رعایت نشده است. اورتون می گوید تا این لحظه هیچ پاسخی از لیگ برتر دریافت نکرده و حالا شاهد شروع دوباره تمرینات سیتی بوده است.

تقدیر از مربی افتخار آفرین

اتلتیکو مادرید دیشب در خانه خود واندا متروپولیتانو به مصاف ختافه رفت و با نتیجه 1-0 پیروز شد تا سال میلادی را به عنوان تنها صدرنشین لالیگا به پایان برساند. اما این بازی برای روخی بلانکو اهمیت دیگری هم داشت چرا که پانصدمین بازی‌ای بود که دیگو سیمئونه روی نیمکت این تیم می نشست.
اتلتیکو در نیمه اول با گلی که توسط لوئیس سوارز به ثمر رسید موفق شدند ختافه را در خانه شکست دهند تا با توجه به تساوی رئال مادرید به عنوان تک صدرنشین لالیگا به سال 2020 میلادی پایان دهند. تعداد بازی‌هایی که سیمئونه تا کنون به عنوان سرمربی اتلتیکو پشت سر گذاشته با این بازی به عدد 500 رسید. او در این بازی‌ها 301 بار با تیمش به پیروزی رسیده است.
سیمئونه در طول سالهایی که روی نیمکت اتلتیکو نشسته هفت جام بدست آورده که یک قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی جام حذفی اسپانیا، یک قهرمانی سوپرجام اسپانیا، دو قهرمانی در لیگ اروپا و دو قهرمانی در سوپرجام یوفا بوده اند.
بعد از پیروزی دیشب مقابل ختافه باشگاه اتلتیکو فرصت را برای تقدیر از سیمئونه مناسب دید. انریکه سرزو مدیر باشگاه به همراه کوکه کاپیتان اتلتیکو در زمین چمن حضور یافتند و هدیه یادبود ویژه ای به سیمئونه اهدا کردند. پلاک یادبودی منقش به پیراهن اتلتیکو که نام سیمئونه و عدد 500 بر روی آن نوشته شده بود.
سیمئونه که از این قدردانی هیجان زده به نظر می رسید بعد از دریافت هدیه یادبودش گفت:" خیلی خوشحالم. از همه تشکر می کنم. از همه. از همه کسانی که باعث شدند من الان اینجا باشم. من همیشه به دنبال بهترین ها برای اتلتیکو هستم. می خواهم اتلتیکو تیمی مهم و جدی باشد که همیشه بوی قهرمانی می دهد. ما الان در همین مسیر هستیم".

بازگشت ادن هازارد به میادین

ادن هازارد ستاره بلژیکی رئال مادرید بعد از 32 روز دوری از میادین دیشب در بازی مقابل الچه از سوی زین الدین زیدان به میدان فرستاده شد. درحالیکه رئال با دریافت یک گل از الچه کار را تساوی دنبال می کرد زیدان در 15 دقیقه پایانی هازارد را به زمین فرستاد اما ستاره بلژیکی در بازگشت به میدان نتوانست گرهی از کار رئال بگشاید تا از این دیدار تنها یک امتیاز به حساب زیدان و شاگردانش واریز شود.
شماره هفت سفیدپوشان مادرید روز 28 نوامبر در بازی مقابل آلاوس مصدوم شده بود. بعد از آن زیدان و کادر پزشکی رئال به این نتیجه رسیدند که با هدف جلوگیری از مصدومیتهای متعدد در ادامه فصل مدتی به هازارد استراحت بدهند تا او بتواند روند بهبود را به شکل ویژه دنبال کند. این بود که دوری او از میادین 32 روزه شد.
هازارد دیشب در حالی در پانزده دقیقه پایانی به میدان رفت که کار سختی داشت. او درست زمانی وارد میدان شده بود که رئال بازی برده را مساوی کرده بود و هر چه به در دفاع پرتعداد الچه می زد نمی توانست راهی برای رخنه پیدا کند.
زیدان از هازارد خواسته بود با استفاده از تکنیک و هوش بالای خود گره خط دفاعی حریف را باز کند اما ستاره بلژیکی در اولین ورودش بعد از یک ماه نتوانست کاری از پیش ببرد و رئال در نهایت با کسب یک امتیاز از خانه الچه به مادرید بازگشت.

انتقاد شدید کورتوا از داور مسابقه

رئال مادرید دیشب در آخرین بازی خود در سال 2020 میلادی به خانه الچه رفت و در مقابل این تیم با تساوی 1-1 متوقف شد. این بازی داوری جنجالی‌ای داشت و رئالی‌ها از عملکرد داور و به خصوص به پنالتی اعلام شده به سود الچه که به تک گل این تیم منجر شد به شدت انتقاد داشتند.
تیبو کورتوا دروازه بان رئال از جمله رئالی‌هایی بود که در پایان بازی صریح‌ترین انتقادات را از داوری این بازی داشتند.
کورتوا در این باره گفت:" اگر داور گرفتن بازیکن یک تیم در محوطه جریمه را سوت می زند و پنالتی می گیرد در آن طرف میدان هم باید صحنه مشابه را پنالتی بگیرد". اشاره کورتوا به صحنه ای بود که کریم بنزما در محوطه جریمه الچه سرنگون شد و رئالی ها معتقد بودند داور باید این صحنه را مشابه صحنه ای که برای الچه پنالتی گرفته بود به عنوان پنالتی اعلام کند. اتفاقی که نیفتاد تا انتقاد رئالی ها از داوری به اوج برسد.
سنگربان رئال در ادامه گفت:" ما از این بازی خیلی عصبانی هستیم چون دو امتیاز را از ما گرفتند. داور در این بازی از ما خیلی انرژی گرفت و باعث شده بود ما به جای اینکه به فکر بازی باشیم دائم در حال اعتراض کردن باشیم".

انتهای پیام/

کد خبر: 1086128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =