جیمز باز هم رکوردشکنی کرد/ صدرنشینی شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال/ تعویق دوباره بازی‌های آسیایی ساحلی

با بسته اخبار سایر رشته های ورزشی (منهای فوتبال) با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

پایان سومین مرحله اردوی تیم ملی کاراته

مرحله سوم اردوی تیم ملی کاراته کشورمان که از روز چهارشنبه 3 دی‌ ماه در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شده بود با تمرین بعد از ظهر فردا(جمعه- 12 دی‌ماه) به پایان خواهد رسید.
این در حالی است که پیش از این قرار بود این اردو تا تمرین صبح وز شنبه 13 دی‌ماه ادامه داشته باشد، اما با صلاحدید کادرفنی و با پایان تمرینات نوبت بعد از ظهر فردا به پایان می‌رسد.
امیر مهدی‌زاده، بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری، ذبیح‌الله پورشیب، مهدی عاشوری، سجاد گنج‌زاده و صالح اباذری، 7 ملی‌پوش کاراته ایران در این ارئو زیر نظر شهرام هروی سرمربی، نعیما خواجوی مربی بدنساز، حسن روحانی و سعید حسنی‌پور مربی تمرینات خود را پیگری کردند.
تیم ملی کاراته خود را برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های کاراته وان مراکش، آخرین مرحله رقابت‌های گزینشی بالمپیک آماده می‌کند.

جیمز باز هم رکوردشکنی کرد

تیم لس آنجلس لیکرز در ادامه دیدارهای خود در لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا به مصاف سان آنتونیو اسپرز رفت و با نتیجه 121 بر 107 به پیروزی رسید.
لبران جیمز، فوق ستاره تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز در این بازی 26 امتیاز، 8 پاس گل و 5 رباند داشت.
جیمز که تولد 36 سالگی خود را جشن گرفته بود برای هزارمین بار متوالی در لیگ NBA بیش از 10 امتیاز در یک بازی کسب کرد. او در ماه مارس سال 2018 از رکورد 867 بازی (با امتیاز 2 رقمی) مایکل جردن گذشته بود. جیمز آخرین بار در 5 ژانویه سال 2008 مقابل میلواکی باکس، 8 امتیاز گرفته بود.
تنها بازیکن فعال NBA که در بیش از 200 بازی متوالی توانسته بیش از 10 امتیاز در هر مسابقه کسب کند، جیمز هاردن، گارد رأس تیم هیوستون راکتس با 441 بازی است.

برتری مس مقابل آینده سازان در لیگ برتر بسکتبال

در ادامه مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور و از گروه دوم این رقابت‌ها، امروز تیم‌های آینده‌سازان تهران و مس کرمان به مصاف هم رفتند.
در این دیدار مس کرمان با نتیجه ۶۵ بر ۵۱ حریف خود را شکست داد.
در دیگر دیداری که امروز برگزار شد، تیم شیمیدر قم با نتیجه ۷۰ بر ۵۸ برابر جوانان ۲۰۲۰ (کوچین آمل) به برتری دست یافته بود.
در چارچوب مسابقات بسکتبال لیگ برتر، فردا (پنجشنبه) از گروه دوم رقابت‌ها تیم شیمیدر قم به مصاف جوانان ۲۰۲۰ (کوچین آمل) می‌رود و مس کرمان هم مقابل آینده‌سازان قرار می‌گیرد.

صدرنشینی شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال

هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال در شرایطی با برگزاری 6 دیدار در تهران و به صورت متمرکز پیگیری شد که آخرین بازی از حساسیت بالایی برخوردار بود.
سایپا که بعد از جدایی موسوی، امیر حسینی کاپیتان تیم خود را هم در نیم فصل از دست داد، برابر شهرداری ارومیه قرار گرفت. شاگردان پیمان اکبری می دانستند در صورت پیروزی و با توجه به شکست فولاد سیرجان می توانند در آغاز دور برگشت صدرنشین شوند. این دیدار حساس به ست پنجم کشیده شد، اما در نهایت شهرداری ارومیه بود که موفق به پیروزی 3 بر 2 شد تا جای سیرجانی ها را در صدر بگیرد.
در دیگر بازی، شهرداری ورامین که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی حال و روز خوشی ندارد، شکست سنگینی را برابر شهرداری گنبد متحمل شد.

معرفی برترین پاراتیراندازان کشور

دومین مرحله مسابقات پاراتیراندازی انتخابی تیم ملی با حضور ۱۳ ورزشکار در ماده های تفنگ و تپانچه با نظارت کادر فنی تیم ملی برگزار شد.
در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر مردان و بانوان، نتایج به دست آمده به شرح ذیل است.
در تپانچه بادی ۱۰ متر بانوان (p۲)
 
خدیجه رستمی ۵۴۶/۵۵۱
نسرین شاهی ۵۵۱/۵۳۷
الناز عونی ۵۳۵/۵۳۲

تپانچه بادی ۱۰ متر مردان (P۱)
مصطفی خادم عبدل آباد ۵۶۳/۵۶۴
محمود باقرنژاد ۵۵۵/۵۶۰
تفنگ بادی ۱۰ متر ایستاده کلاس SH۲- R۲
مهسا حاجی محمدی ۶۰۱٫۸/۶۰۴٫۹
زهرا جعفری ۵۸۶٫۳/۵۹۶٫۳
 
تفنگ بادی ۱۰ متر ایستاده مختلط کلاس SH۲ – R۴
محمدرضا امینی ۶۲۴٫۸
هادی نجفی ملکی ۶۲۳٫۸
سمانه کوثرمدار ۶۲۴٫۳
زهرا قنبری  ۶۱۹٫۱
مبینا مسلمی ۶۱۸٫۵
زهرا غلامزاده ۶۱۸٫۱
 
تفنگ بادی ۱۰ متر درازکش مختلط کلاس SH۲ – R۵

زهرا غلامزاده ۶۳۰٫۹
هادی نجفی ملکی ۶۲۸٫۴
مبینا مسلمی ۶۲۷٫۲
محمدرضا امینی ۶۲۶٫۴
سمانه کوثرمدار  ۶۲۴٫۴
زهرا قنبری ۶۲۲٫۳

تعویق دوباره بازیهای آسیایی ساحلی

خبرگزاری رویترز مدعی شده بر اساس خبر منتشرشده توسط شورای المپیک آسیا، بازی‌های آسیایی ساحلی سانیا به دلیل پاندمی گسترده کرونا و آغاز موج جدیدی از جهش این ویروس در بسیاری از کشورها برای دومین بار معلق گردید.
این رویداد در ابتدا قرار بود در سال 2020 برگزار شود که با حفظ نام خود و به دلیل پاندمی کووید19 به سال 2021 موکول و مقرر به برگزاری در ماه آوریل شد. بر اساس اعلام OCA تاریخ جدید این رویداد پس از مشورت و نشست مشترک با میزبانان چینی اعلام خواهد شد. جهش جدید در ویروس مرگبار کرونا که 70 درصد سریعتر از نوع فعلی آن قابل انتشار و گسترش است دلیل اصلی احتیاط و تعویق بازی‌های آسیایی ساحلی عنوان شده است.
خبر تعویق بازی های آسیایی ساحلی پس از نشست 3 جانبه شورای المپیک آسیا، کمیته برگزاری بازی ها و کمیته ملی المپیک چین و توافق نظر هر 3 نهاد رسما منتشر شده است.
حفظ سرمایه کمیته های ملی المپیک، ایمنی و سلامت شرکت کنندگان در این رویداد از دیگر دلایل مهم اتخاذ این تصمیم برشمرده شده است. بازی های آسیایی ساحلی میزبان بیش از 2000 ورزشکار از 40 کشور آسیایی است.

با وجود سختی های فراوان، چیز های زیادی آموختم

سباستین فتل راننده فراری می گوید وی وقتی بدترین فصل خود را در سال ۲۰۲۰ متحمل شد در داخل و خارج از مسیر چیزهای زیادی درباره خود آموخته است.
قهرمان ۴ دوره فرمول یک جهان سال ۲۰۲۰ را با عنوان سیزدهم به پایان برد و در ۱۷ مسابقه ۳۳ امتیاز کسب کرد. بهترین عنوان وی کسب مقام سومی گرندپریکس ترکیه بود این در حالی است که چارلز لکلرک هم تیمی او به ۲ عنوان رسید و فصل را با مقام هشتمی تمام کرد. سباستین فتل امسال فراری را ترک کرد و قرار است از سال ۲۰۲۱ برای استون مارتین رقابت کند.  
وی در این باره گفت: سال بسیار سختی بود اما فکر می‌کنم در تصویر بزرگتر، من خیلی کار کردم. برای فصل آینده بسیار هیجان زده هستم. از این که فراری را ترک می‌کنم ناراحتم اما این تصمیمی است که از قبل گرفته شده است. من به عنوان یک مرد این تصمیم را گرفتم بنابراین مشکلی وجود ندارد.
فتل ادامه داد: من امیدوارم چرا که به شدت به تیم جدید اهمیت می‌دهم. بدیهی است یک فصل و شروع جدیدی در پیش است که زمان آن را نشان خواهد داد. با وجود نتایج ضعیف امسال چیزهای زیادی از خودم آموخته‌اند. راننده سابق فراری گفت: به گذشته که نگاه می‌کنم پشیمان نیستم. اشتباهات و قرار و فرودهایی وجود داشت.
من خیلی احساساتی نیستم و به دوستانم خداحافظی می‌گویم. دلم برای آنها تنگ خواهد شد اما مطمئن هستم که دوستانم را به طور کامل از دست نخواهم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =