از گفتگوی تمدن‌ساز در اندیشه قرآنی تا تأثیر کرونا بر نظام آموزشی/ دانشجویان در برنامه‌های مجازی مشارکت پرشور دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با اشاره به برگزاری جلسات مستمر گفتگوی تمدن‌ساز در اندیشه قرآنی، مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی را راضی‌کننده دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  وحید حقیقت‌دوستی درباره تبیین جدیدترین اقدامات و فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در دوران کرونا اظهار کرد: در این راستا نشست‌های تخصصی در قالب وبینار و مسابقات کتابخوانی برگزار کرده‌ایم که مورد استقبال دانشجویان نیز واقع شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه دارای سه کانون فرهنگی با عنوان «کانون جرعه نور» در حوزه نماز، «کانون معرفت رضوی» در حوزه ولایت و «کانون شهروند مسئول در مسئله امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف» فعالیت دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه درباره اینکه دانشجویان در دوران شیوع ویروس کرونا تا چه اندازه از فعالیت‌های فرهنگی استقبال کرده‌اند؟ چنین پاسخ داد: با توجه به نبود دانشجویان در دانشگاه آنان از برنامه‌های فرهنگی به‌صورت مجازی استقبال پرشوری داشته‌اند.

مشارکت پرشور دانشجویان در جشنواره «از حماسه تا حماسه»

حقیقت‌دوستی افزود: دانشجویان در جشنواره «از حماسه تا حماسه» و تهیه بسته معیشتی نیز همکاری لازم را داشته‌اند، به‌طوری‌که در زمینه معیشتی توسط معاونت فرهنگی با کمیته امداد برای کمک به خانواده دانشجویان مستمند اقدام کردیم.

وی درباره سازماندهی امور رفاهی، معیشتی، روانشناختی و ورزشی دانشجویان به آنا گفت: در زمینه روانشناختی مشاوره دینی، فرهنگی، تربیتی و روانشناسی به دانشجویان و خانواده‌ آنان به‌صورت مجازی با استفاده از استادان مجرب ارائه شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه مطرح کرد: این دانشگاه در زمینه ورزشی و تربیت‌بدنی  هم برنامه‌های ورزشی خوبی را برای شادابی و طراوت دانشجویان در دوران کرونایی تدارک دیده است.

تشریح فعالیت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه در حوزه قرآنی

حقیقت‌دوستی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه فلسفه وجودی و مأموریت اصلی معاونت دانشجویی ایجاد بستری مطمئن برای مشارکت دانشجویان است، این مشارکت مورد رضایت شما بوده است؟ مطرح کرد: همکاری و مشارکت گسترده دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی به‌صورت مجازی بسیار مطلوب بوده است.

وی  درباره فعالیت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در حوزه قرآنی بیان کرد: در حوزه قرآنی تفسیر سوره «شوری» در ماه مبارک رمضان به‌صورت مجازی، ارسال روزانه پیام قرآنی در فضای مجازی وابسته به دانشگاه قرائت یک صفحه از قرآن به‌صورت روزانه نظارت بر درس آشنایی قرآن کریم، برگزاری جلسات مستمر گفتگوی تمدن‌ساز در اندیشه قرآنی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه درباره فعالیت این معاونت در حوزه کرسی آزاداندیشی نیز تبیین کرد: گروه‌بندی استادان و دانشجویان  با موضوعات متناسب با ایام کرونا با موضوعات «چالش‌های کرونا و پساکرونا»، «تأثیر فضای مجازی بر نظام خانواده» و «تأثیر کرونا بر نظام آموزشی (فرصت یا تهدید)» در راستای کرسی‌های آزاداندیشی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =